12 Ağu 2020
2 dk okuma süresi
Yoğun rekabet ortamında şirketler, global ve lokal trendleri takip etmek, pazar payını artırmak ve potansiyelini keşfetmek için teknoloji yatırımını en doğru biçimde yapmalı. Şirketlerde teknoloji kullanımı sayesinde hız, maliyet, kalite dengesi sağlanabiliyor. Bu blog yazımında şirketlerde kullanılan yeni teknolojiler hangileri sorusunun cevabını veriyoruz.
Güncel pazar araştırmalarına göre şirket yöneticilerinin yüzde 93’ü, akıllı teknolojilerin dijital dönüşümün anahtarı olduğu görüşünde. Farklı endüstriler kendi dijital olgunluk seviyelerine ve kurumsal hedeflerine göre birden fazla akıllı teknolojiden yararlanıyor. Örneğin, en dinamik sektörlerin başında gelen perakende sektöründe şirketlerde teknoloji kullanımı büyük veriden yararlanma şeklinde gerçekleşiyor.
Güvenli mobilite
İş hayatında müşteri ziyaretleri sırasında zaman kaybedilmemesi, ev-ofis arasında geçen zamanın iyi yönetilmesi ve operasyonların mobil yürümesi kurumlar için gereklilik haline geliyor. Zaman ve mekân kısıtlamalarını ortadan kaldıran mobilite iş yaşamını dönüştürüyor.
Mobil baskı, tarama ve projeksiyon gibi akıllı çözümlerin kullanıldığı mobilitenin her sektörden profesyonele katkısı yadsınamaz düzeyde. Mobilite sayesinde işgücü verimliliği, çalışan bağlılığı ve kurumsal duyarlılık artıyor, müşteri ilişkileri güçleniyor.
Bulut bilişim
Şirketlerde teknoloji kullanımı söz konusu olduğunda ilk akla gelenlerden biri bulut teknolojisi. Donanım ve yazılım kaynaklarının paylaşımlı olarak kullanılması ekstra esneklik, kolaylık ve zaman kazandırıyor. Bulut teknolojileri sayesinde kurumsal devamlılık ve veri güvenliği sağlanıyor. Pahalı donanım, büyük sabit sürücüler ya da hızlı ana işlemcilerin gerekliliğini ortadan kaldıran bulut bilişim sayesinde depolama maliyetlerinde tasarruf elde edilebiliyor.
Çoklu Kanal (omnichannel)
Teknolojideki gelişmeler sayesinde iletişim kanallarının çoğaldığı görülüyor. Yaygınlaşan bir pazarlama stratejisi olarak çoklu kanal, online, mobil, telefon ve fiziksel mağazalar arasında sorunsuz geçiş sağlayan kullanıcı deneyimini hedefliyor. Çoklu kanal pazarlama sayesinde müşterileri, bulunduğu her ortamda yakalayarak kişiselleştirilmiş deneyimler sunmak ve müşteri sadakatini artırmak mümkün oluyor.
Bilgi artışı ve büyük veri analizi
Büyük veri, Ar-Ge faaliyetleri yapan yazılım şirketleri tarafından ortaya atılmış bir olgu olarak veri tabanınından sunucuya bulut servislere kadar milyonlarca veriyi kapsıyor. Verinin analiz edilip sınıflandırılmış, anlamlı ve işlenebilir hale dönüştürülmüş hali olarak tanımlanan büyük veri işletmelerin müşterilerine 360 derece bakış açısıyla bakarak daha iyi kararlar almasını sağlıyor. Yapılan araştırmalar da büyük veriyi kullanan şirketlerin yüzde 50 daha fazla kazanç elde ettiğini gösteriyor.
Endüstri 4.0
Mühendislerin terminolojilerinde önemli bir yer edinen Endüstri 4.0 (Dördüncü Sanayi Devrimi) bilişim teknolojileri ile endüstriyi bir araya getiriyor. Mihenk taşını akıllı fabrikaların oluşturduğu Endüstri 4.0 şeffaf bir üretime dayanıyor. Bu yeni nesil sistemde insan gücü minimize ediliyor. Endüstri 4.0 ile insan hatasından kaynaklanan sorunların giderilmesi ve üretim maliyetlerinde tasarruf edilmesi mümkün oluyor.
Blok Zinciri (Blockchain)
Blockchain teknolojisi, ağa dahil olan tüm paydaşların ağdaki kayıtların şifreli olarak tutulmasını sağladığı dağıtık defter teknolojisi olarak tanımlanıyor. Banka ve finans alanında daha sık kullanılan teknoloji, şeffaflık ve üst düzey güvenlik sağlıyor. Blockchain teknolojisiyle bireylerin tüm haklarını ellerinde tuttukları dijital kimlikler oluşturulabiliyor. Dünya Ekonomik Forumu 2025 yılına kadar global GDP’nın (Gross Domestic Product/ Gayri Safi Milli Hasıla) yüzde 10’u blok zinciri sektöründe depolanacağı öngörüsünde bulunuyor.
İnnova şirketlerin gücüne güç katıyor
Çevik yazılımlar ve verilerin doğrudan bellek içinde analizine izin veren teknolojiler, kurumsal belleği oluşturan ve hızla çoğalan verinin çok daha hızlı ve tutarlı bir şekilde anlam kazanmasını sağlıyor. Türkiye’de ve dünyada Microsoft, SAP, Oracle, IBM vb. pek çok markayla üst seviye iş ortaklığı bulunan İnnova; dijital pazarlamadan iş zekasına, fintek çözümlerinden CRM’e, ERP’den insan kaynaklarına tüm çözümleriyle şirketlerin süreçlerini daha hızlı ve kolay yönetmesine olanak tanıyor. İnnova kılavuzluğuyla ihracat süreçlerini kolay yönetebilir, gerçek zamanlı raporlamalar yapabilir ve süreçlerinizi bugünün dinamiklerine uyumlu hale getirebilirsiniz.
İlgili Postlar
Bulut maliyet yönetimi nedir?
31 Eki 2024
Dijital DönüşümYapay zeka şeffaflığı nedir?
28 Eki 2024
Dijital Dönüşüm