Restoranlarda self servis kiosk kullanmanın 6 faydası

Restoranlarda self servis kiosk kullanmanın 6 faydası

30 Nis 2024

2 dk okuma süresi

Teknoloji dahil olduğu her alanda verimliliği ve konforu artırıyor. Restoranlarda artık sıklıkla görmeye başladığımız kiosklar, sipariş vermek için aşılması gereken uzun kuyrukları ortadan kaldırarak müşterilerin siparişlerini en ince ayrıntısına kadar kolayca oluşturmalarını ve sıra beklemeden sipariş vermelerini mümkün kılıyor. Geleneksel sipariş yöntemlerinin ötesine geçen bu teknoloji, restoranların verimliliğini artırmanın yanında müşteri memnuniyetini ve işletme gelirleri de yükseltiyor.

Restoranlarda self servis kioskların faydaları

Müşterilerin restoranlarda veya perakende mağazalarında kendi siparişlerini verip ödemelerini yapabilecekleri otomatik sistemleri ifade eden self servis kiosklar, genellikle dokunmatik ekranlar üzerinden kontrol ediliyor. Müşterilere menüdeki ürünleri görsel olarak görüntüleme ve seçme imkânı sunan kiosklar, tüm sipariş sürecinin en ayrıntılı biçimde dokunmatik ekran üzerinden yönetilmesini sağlıyor. Ayrıca ödeme işleminin de kasaya gitmeden yapılmasını mümkün kılan self servis kiosklar, sipariş sürecini hızlandırarak kasa önünde kuyruklar oluşmasının önüne geçiyor. Günümüzde başta fast food restoranları olmak üzere pek çok işletmede karşılaştığımız self servis kiosklar hem kurumlara hem de müşterilere pek çok fayda sunuyor.

Restoranlarda self servis kiosk kullanmanın 6 faydası

1-Daha kısa bekleme süreleri

Sıra beklemek kimse tarafından tercih edilmediği için sıra ne kadar az olursa müşteri memnuniyeti de o kadar artıyor. Ayrıca restoranlarda sıra bekleyen müşterilerin tahammül seviyeleri de son derece düşük oluyor. Bu da müşteri memnuniyetine önemli ölçüde olumsuz yansıyor. Tüm bu can sıkıcı tablo teknolojinin müdahalesiyle ortadan kalkıyor. Restoranın giriş bölümüne ya da masalara yerleştirilmiş self servis kiosklar sayesinde sıra bekleme sorunu çözülüyor. Müşteriler self servis kiosklardan yararlanarak hem siparişlerini veriyor hem de ödeme sürecini tamamlıyor. 

2-Artan sipariş doğruluğu

Restoranlarda siparişin hatalı gelmesi hemen her müşterinin başına yılda birkaç defa geliyor. Bu son derece yaygın sorun genellikle insan faktöründen kaynaklanıyor. Siparişi alan kasa elemanının yoğunluktan dolayı yanlış bir tuşlama yapması, talep edilen siparişle masaya gelen arasında farklılıklar oluşmasına neden olabiliyor. Bu durumun ortaya çıkma ihtimali self servis kiosklar sayesinde önemli ölçüde azalıyor. 

Kiosku kullanan müşteriler tam olarak istedikleri siparişi belirleyebiliyor ve sipariş herhangi bir aracı olmadan doğrudan mutfağa gönderiliyor. Bu sayede daha az hata yapılıyor, müşteriler daha iyi  hizmet alabiliyor ve mutfak işleyişi de daha verimli hale geliyor. 

3-Özelleştirme seçenekleri

Müşteri memnuniyetini odağına alan pek çok restoran, patates kızartmasını salatayla değiştirmek gibi siparişi özelleştirmeye yönelik seçenekler sunuyor. Ancak bu işlemlerde de kasiyerin dalgınlığı ve sırayı bekletme endişesi çoğu zaman belirleyici oluyor. Restoranlara yönelik self-servis kiosklar sayesinde müşteriler siparişlerini diledikleri gibi özelleştirme imkanına kavuşuyor. Böylece ilgili işletme, bireysel tercihlere hitap ederek müşteriye daha iyi bir deneyim sağlıyor.

4-Maliyet tasarrufu

Restoran işletmeleri her daim maliyetleri azaltmanın yeni yollarını arıyor. Self servis kiosklar bu konuda da işletmelere yardımcı oluyor. Restoranlar, self servis kiosklar sayesinde sipariş elemanı ihtiyacını minimuma indiriyor. Böylece çalışan maliyetleri azalırken verimlilik artıyor. 

5-Gelir artışı

Kiosklar restoranların genel satışlarını artırmalarına katkı sağlıyor. Bekleme sürelerini azaltan ve sipariş doğruluğunu artıran restoranlar, daha kısa sürede daha fazla müşteriye hizmet vererek gelirlerini artırıyor. Ek olarak kioskların kişiselleştirme seçenekleri ve üst satış tekniklerinin uygulanabilmesi sayesinde müşterilerin daha fazla sipariş vermesi sağlanıyor.

6-Geliştirilmiş müşteri deneyimi

Müşteri deneyimi her restoran için dikkat edilmesi gereken konuların başında geliyor. Kiosklar bu deneyimi çeşitli şekillerde iyileştirmeye yardımcı oluyor. Müşteriler için olumsuz bir deneyime dönüşecek olan uzun kuyruklarda bekleme zorunluluğunu ortadan kaldıran self servis kiosklar, daha düzenli bir sipariş süreci sunarak müşteri profilini daha mutlu hale getiriyor.

İlgili Postlar

high tech eart

Çoklu Algılayıcı Sistemler: Çevresel İzleme ve Yönetim

27 Oca 2025

Dijital Dönüşüm
Başarı Hikayeleri
Teknik Destek ‍
444 5INV
444 5 468 ‍
info@innova.com.tr