17 Mar 2023
3 dk okuma süresi
Bankalar ve AVM'ler başta olmak üzere kiosk çözümleri hayatın her alanında karşımıza çıkıyor. İhtiyaç duyulan fonksiyona uygun olarak donanım ve yazılım çözümleriyle birlikte gelen kiosklar, kullanıcıların işlemlerini kolaylaştırmayı amaçlıyor.
Ödeme alma, para üstü verme, kredi kartı kullanımını destekleme, telefon, monitör, kabin, bilgisayar sistemi, kart okuyucu, barkod okuyucu, metal klavye ve buton takımı gibi pek çok bileşene sahip olan kiosk çözümleri, ihtiyacın detayına ve kapsamına göre şekillendirilerek uygulanıyor. Kurumların müşteriyle temas noktaları olan kiosklar hem marka bilinirliğinin artmasına hem de satışların yükselmesine yardımcı oluyor.
İşletmelerin pek çok noktada tercih ettikleri kiosklar, müşterilerin marka ile mağaza dışında da etkileşim kurabilmelerini sağlıyor. Hedef kitleye uygun olarak ihtiyaca göre konumlandırılan kiosk sistemleri, yol gösterme fonksiyonundan ürün tavsiyelerine kadar birçok biçimde kullanılıyor. Müşterilere ürün ve hizmetler hakkında detaylı veriler sunan kiosklar, kullanıcı etkileşimi sayesinde doğrudan hedeflenen içeriğe yönelik bilgiler veriyor.
Kiosklar işletmelere ve müşterilerine neler kazandırıyor?
Günümüz şartlarında kiosklar, pek çok nedenden ötürü hem müşterilere hem de işletmelere büyük fayda sağlıyor. Kioskların avantajlarını 5 başlık altında toplamak mümkün.
- Temassız hizmet sunmak
Özellikle pandemide ürün satışı yapan birçok işletme hem çalışanların hem de müşterilerin güvenliği için kiosk kullanımını öne çıkardı. Böylece müşteriler, yapacakları işlem için özel bir çalışan yardımına ihtiyaç duymadan, temassız bir şekilde hizmet alma fırsatı elde etti. Günümüzde halen sosyal mesafe endişeleri nedeniyle birçok müşteri temassız çözümleri tercih ediyor. Bu sebeple kiosklar, kritik öneme sahip bir problemin giderilmesini sağlıyor.
- Süreçleri hızlandırmak
Özellikle hızlı yemek restoranlarında sipariş elemanları, aynı anda birden fazla siparişi alamadığı için sipariş verme noktasında uzun kuyruklar oluşur. Beklemesi gerektiğini gören çoğu müşteri, söz konusu restoranlara girmeyip farklı alternatiflere yönelir. Müşterilerin kendi kendilerine sipariş vermelerini sağlayan kiosklar, otomasyon sayesinde daha hızlı hizmet verilmesine yardımcı olur.
- Müşteri deneyimini iyileştirmek
Kendi kendine sipariş verme teknolojisi, sipariş ve ödeme süreçlerini otomatikleştirerek müşterileri uzun kuyruklardan ve bekleme sürelerinden kurtarıyor. Ayrıca kiosklar üzerinden sipariş vermek, daha yüksek doğruluk oranı sağlıyor. Çünkü kioskun algoritması, insandan farklı olarak siparişleri unutmaz ve yanlış anlamaz. Ayrıca müşteriler, siparişi onaylamadan önce sepeti gözden geçirebildikleri için hata ya da eksikleri tespit edebilirler.
- Verimliliği artırmak
Personel çabasıyla gerçekleştirilen servislerin otomatikleştirilmesi, çalışanların iş yükünü önemli ölçüde azaltır. Uzun uğraşlar gerektiren rutin görevlerden kurtulan çalışanlar, daha karmaşık görevlere odaklanarak işletmelerine fayda sağlarlar. Ayrıca sipariş almak için restoran personeli yerine kiosk kullanmak, kurumlar için maliyetleri azaltarak verimliliği artırır.
- Kârlılığı artırmak
Kiosklar sayesinde müşterilerin kendi kendilerine ürün ya da hizmetleri satın alabilmeleri, işletmeler için maliyetleri düşürüp verimliliği artırdığı gibi, aynı zamanda müşterilerin kişi başına yaptığı ortalama harcamayı da yükseltir. Self servis kiosklar, harcamaları ve karlılığı artıran çapraz ve yukarı satış fırsatları sunar. Örneğin müşteri dondurma siparişi verirken, kiosk ekstra sos eklemek isteyip istemediğini sorar. Forbes'a göre, müşteriler bir self servis kiosktan sipariş verdiklerinde, kasadan verdikleri siparişlere nazaran ortalama %12 - %20 daha fazla harcama yapıyor.
İnnova'dan self servis kiosk çözümleri
İnnova'nın self servis çözümler noktasında lider markası Kiosk İnnova, dünya standartlarındaki kalite anlayışıyla 12 ülkede destek veriyor. 20 yıldan fazladır birçok sektörde yüzlerce firmaya kiosk çözümleri sunan Kiosk İnnova, müşterilerinin ihtiyaçlarına yönelik özel üretim kiosklar da tasarlıyor.
Ödeme ve bilet kioskları, ziyaretçi kabul ve kayıt sistemleri, video wall ve inMapper Wayfinding çözümleri, dijital medya tasarımı ve mağaza içi dijital ekranlar gibi çözümleriyle fark yaratan Kiosk İnnova, kendi yazılım çözümleriyle kendi üretimlerini buluşturuyor. Ayrıca Kiosk İnnova, alanında dünyanın önde gelen yazılımlarının entegrasyon hizmetini ve müşterilerin farklı sağlayıcılardan aldıkları sistemlerin kurulumunu da sağlıyor.
Kiosk İnnova ile işletmeler, sahadaki tüm kiosk, Digital Signage (DS) ve otomasyon sistemlerini tek bir noktadan izleyerek, diledikleri periyotlarla raporlama alabiliyor. Alanında uzman ekibiyle periyodik bakım ve teknik destek hizmeti de veren Kiosk İnnova, kurumların ihtiyaçlarına ve taleplerine yönelik hem görsel hem işlevsel olarak en doğru biçimde özelleştirilmiş kiosklar sunuyor.
İlgili Postlar
Bulut maliyet yönetimi nedir?
31 Eki 2024
Dijital Dönüşüm