21 Haz 2022
3 dk okuma süresi
İş dünyasının büyük ölçekli kurumlarının çoktan yol aldığı dijital dönüşüm uygulamaları artık küçük ve orta ölçekteki işletmeler için de kaçınılmaz olmaya başladı. Verimliliğini artırmak ve iş süreçlerini hızlandırarak rekabette öne çıkmak isteyen şirketler için özellikle finansal yönetim ve muhasebe işlerini kolaylaştıran yenilikçi pek çok fintek çözümü bulunuyor. Ülkemizin e-devlet servislerinin yıllardır başarı ile çalışması ve hem kamu kurumlarında hem de özel sektörde iş süreçlerini kolaylaştırması sayesinde fintek alanında geliştirilen ürün ve servislere büyük fırsatlar sunuluyor.
Şirketlerin iş süreçlerinde kağıt belge kullanımı her geçen gün azalırken şirket dışı iş ortakları ve kamu kurumları ile belge paylaşımları da dijital ortamda hızlı ve güvenli bir şekilde gerçekleştirilebiliyor. Böylece azalan kağıt tüketimi sayesinde çevrenin korunmasına katkı sağlanırken basım ve gönderim giderleri ortadan kalktığı için maliyetlerde de tasarruf etmek mümkün hale geliyor.
İşletmelerin kullanımına sunulan başta faturalama olmak üzere arşivleme ve muhasebe kayıtlarını tutma gibi işlemleri üstlenen uygulamalar, en sık tercih edilen dijital dönüşüm servislerinin başında geliyor. Gelir İdaresi Başkanlığı’nın özel entegratör onayına sahip olan İnnova’nın PayFlex markası altında geliştirdiği; e-Defter, e-Arşiv, e-Fatura, e-İrsaliye, e-Mutabakat ve e-Bilet gibi çok sayıda fintek çözümü şirketlere büyük avantajlar sunuyor.
İşletmelerin tüm faturalama süreçlerini dijital ortama taşıyarak e-Fatura kullanmaya başlaması ile birlikte bu faturaların güvenli bir şekilde saklanması ihtiyacı ortaya çıktı. PayFlex e-Arşiv çözümü sayesinde şirketlerin düzenlediği tüm e-Faturaların dijital ortamda depolanması ve gerektiğinde kolayca raporlanması mümkün hale geliyor.
Gelir İdaresi Başkanlığı’nın koymuş olduğu kurallar gereği zorunlu olarak ya da isteğe bağlı şekilde e-Fatura sistemine geçen tüm işletmelerin e-Arşiv uygulamasına da geçmesi gerekiyor.
PayFlex e-Arşiv kullanan şirketler, mali mühürlü ve imzalı faturalarını PDF formatında müşterilerine gönderebiliyor. PayFlex e-Arşiv, faturaların dijital ortamda üretilmesi, iletilmesi ve arşivlenmesini sağlayarak baskı, gönderi ve saklama maliyetlerini neredeyse sıfıra indiriyor.
Kullanılmakta olan ERP yazılımıyla kolayca entegre olabilen PayFlex e-Arşiv, bulut tabanlı bir servis sunduğundan ek yazılım ya da donanım yatırımı yapmaya da gerek kalmıyor.
İnnova isteyen kurumlara e-Fatura ve e-Arşiv hizmetlerini tek bir çözüm olarak sunabiliyor. PayFlex e-Arşiv’deki faturalar 10 yıl boyunca güvenli bir şekilde saklanıyor.
Maliye Bakanlığı standartlarına tam uyumlu olarak geliştirilen PayFlex e-Fatura çözümüyle, şirketlerin mali altyapısı doğrudan GİB sistemine entegre ediliyor. PayFlex e-Arşiv’den farklı olarak ilgili mevzuat gereği sadece kurumlar arası faturalaşma süreçlerinde kullanılabilen PayFlex e-Fatura sisteminin kurulumu İnnova’nın uzman ekibi tarafından gerçekleştiriliyor. Başvurunun yapıldığı gün hemen kullanılabilen PayFlex e-Fatura çözümü, şirketlerin mevcut ERP sistemlerini Maliye Bakanlığı ve uluslararası e-Fatura standartlarına uyumlu hale getiriyor.
PayFlex e-Fatura’ya geçiş yapmak isteyen firmaların ek bir bilgi işlem yatırımı yapmasına gerek olmadığı gibi mevzuat takibi, güncelleme, bakım gibi konular için de efor sarf etmesi gerekmiyor.
İnnova tarafından şirketlere uçtan uca bir çözüm olarak sunulan PayFlex e-Defter servisi, Maliye Bakanlığı’nın belirlediği standartlara %100 uyumlu bir şekilde çalışıyor. Hem BT hem de muhasebe birimlerinde e-Defter uygulamasına geçiş için gerekli entegrasyonlar İnnova’nın uzman ekibi tarafından gerçekleştiriliyor.
Daha önce kağıt belge olarak düzenlenen ve saklanan Yevmiye Defteri, Yevmiye Defteri Beratı, Defter-i Kebir ve Defter-i Kebir Beratı dosyaları PayFlex e-Defter ile GİB’in belirlediği standartlarda hazırlanıyor ve yasal bildirim süreçleri de otomasyona bağlanarak işgücü ve zaman tasarrufu sağlanıyor.
PayFlex e-Defter çözümü ile kağıt belge olarak defter tutmaya, noterde onaylatmaya ve saklamaya gerek kalmıyor.
İnnova’nın geliştirdiği e-İrsaliye çözümü, kağıt belge olarak hazırlanan sevk irsaliyelerini dijital ortama taşıyarak, GİB üzerinden geçecek şekilde oluşturulmasını ve alıcıya iletilmesini sağlıyor. PayFlex e-İrsaliye, şirketlerin depoları arasındaki sevkiyatları da dijital ortamda takip edebilmelerini mümkün kılıyor.
Lojistik süreçlere büyük bir hız kazandıran PayFlex e-İrsaliye çözümü ile alıcı tarafın e-İrsaliye mükellefi olup olmadığı da anında görülebiliyor. Bu sayede eğer karşı taraf e-İrsaliye kullanmıyorsa gönderici taraf kağıt belge ile irsaliye hazırlaması için yönlendiriliyor.
Muhasebe departmanı çalışanlarının telefonla yürütmeye çalıştığı mutabakat süreçlerinin dijital ortama taşınması hem kritik hataların önüne geçiyor hem de zaman ve iş gücünden tasarruf edilmesini sağlıyor. Şirketler arası alacak ve verecek durumlarının mutabakat süreçlerini dijitalleştiren PayFlex e-Mutabakat çözümü, tüm mutabakatların tek bir ekrandan kolayca yönetilmesine ve otomatik olarak GiB ile paylaşılmasına olanak tanıyor.
Türkiye’de kara, deniz ve hava yolu ile yolcu taşımacılığı yapan tüm firmaların biletleme sistemlerini dijital ortama taşıyan PayFlex e-Bilet çözümü, yasal düzenlemelere uygun şekilde sürekli güncellenerek gerekli bilgileri GİB ile otomatik olarak paylaşıyor. Biletlerin basımı için harcanan para ve iş gücünü sıfıra indiren PayFlex e-Bilet hem verimliliği artırıyor hem de maliyetleri düşürüyor.
PayFlex e-Müstahsil Makbuzu çözümü, tarım ve hayvancılık ile uğraşan şirketlerinin fatura yerine geçen ve zorunlu olarak kesmeleri gereken makbuzlarını dijital ortamda düzenlemelerini, müşterilerine iletmelerini ve GiB’e raporlamalarını sağlıyor. Elle makbuz düzenlerken oluşabilecek hataları önleyen PayFlex e-Müstahsil Makbuzu çözümü ile zaman ve maliyetten tasarruf sağlanırken bu makbuzların fiziksel olarak saklanmasının getirdiği zorluk da ortadan kalkmış oluyor.
İlgili Postlar