14 Şub 2023
2 dk okuma süresi
E-ticaret sitelerinde sepeti terk etme oranı, tüm dünyada %80'lere ulaştı. 100 müşterinin 80'i, hazırladığı alışveriş sepetini en geç ödeme ekranında terk ediyor. Potansiyel müşteri konumunda olan ve sepet hazırlayan kullanıcıların, sepetlerini terk etmesinin pek çok sebebi bulunuyor. Eğer e-ticaret sitesinde, sayfa veya görsel açılmaması ve ödeme yapılamaması gibi teknik sorunlar yoksa, sepeti terk etme davranışı genellikle satın alma aşamasında gerçekleşiyor. İşletmeler için çok ciddi bir sorun haline gelen sepeti terk etme oranını aşağıya çekmek mümkün. Ancak öncelikle bu davranışın sebebini doğru tespit etmek gerekiyor.
Tasarımsal zorluklar, karmaşık indirim şartları, kargo ve teslimat seçeneklerinin yetersizliği, müşterilerin sepeti terk etme ihtimalini yükselten durumlar olsa da kullanıcıların büyük çoğunluğu iki sebepten dolayı alışverişi sonlandırır. Bu nedenlerden ilki, satın alma aşamasında ortaya çıkan ilave maliyetlerdir. Müşteriler şeffaflığı önemser ve son anda ortaya çıkan yüksek tutarlı ekstra ödemelerle karşılaştıklarında genellikle sepeti bırakarak alışverişi sonlandırır.
Kullanıcıları alışverişten vazgeçiren ikinci sebep ise ödeme noktasında ihtiyaç duyulan kolaylıkların sağlanamamasıdır. Pek çok kullanıcı, ihtiyacını karşılayan ödeme çözümleriyle karşılaşamadığı için süreci noktalar. Uygun ve yenilikçi ödeme yöntemleri sunamayan işletmelerin sepeti terk etme oranı yükselir ve buna bağlı olarak gelirleri de düşer. Kârlılığı azalan şirketler ise mevcut piyasa koşullarında rekabetçi kalamaz. Bu sebeple hem müşteri memnuniyetini artırmak hem de kurumsal süreklilik yakalamak için sepeti terk etme oranını aşağı çekmek kritik önem taşır.
Kredi kartları, banka kartları, e-cüzdanlar, mobil ödeme teknolojileri, kripto paralar, kapıda ödeme, ön ödemeli kartlar gibi seçeneklere ek olarak müşterilere satın alma sırasında tüketici kredisi ile ödeme imkanı sunan alternatif ödeme çözümleri sayesinde kullanıcılar sepetlerini doldurduktan sonra kolayca ödeme yapabiliyorlar.
Anında tüketici kredisi seçeneği, müşterilerin alışverişlerini kart limitlerine takılmadan tamamlayabilmelerini sağlıyor. Her kullanıcının ihtiyacını karşılayan yenilikçi alternatif ödeme çözümleri, müşterilerin alışveriş deneyimini iyileştiriyor ve memnuniyeti de artırıyor.
Alışveriş deneyimini pratik bir biçimde tamamlama imkanı veren alternatif ödeme çözümleri, güvenlik noktasında da çeşitli avantajlar barındırıyor. Bankaların gelişmiş güvenlik önlemleri ve altyapıları ile beraber müşteriler, güvenlik sertifikalı hizmetler kullanarak ödemelerini gerçekleştiriyor. Müşteri sadakati için de son derece değerli olan güvenlik, bir sonraki alışveriş kararını da doğrudan etkiliyor. Alternatif ödeme çözümlerini kullanarak müşteri deneyimini geliştiren kurumlar, bu sayede sepeti terk etme oranını da aşağıya çekiyor.
İnnova tarafından tamamen yerli kaynakla geliştirilen PayFlex Ortak Kredi Platformu (OKP), internet siteleri, mobil uygulamalar veya bayi kanalları üzerinden alışveriş yapan müşterilerin ihtiyaç duymaları halinde tüketici kredisi kullanmalarını mümkün kılıyor. Üstelik alışveriş sürecini terk etmeden tüketici kredisi sunan PayFlex OKP, müşterilerin kart limitlerine bağımlı kalmasının önüne geçiyor.
İnnova'nın alanında uzman mühendisleri tarafından geliştirilen PayFlex OKP, işletmelerin değişen banka mevzuatlarına yönelik güncelleme yapma gerekliliğini ortadan kaldırıyor. Herhangi bir ilave masraf yapmadan daima en güncel mevzuata uygun hizmet sunan PayFlex OKP, bankaların kredilendirme altyapılarına tek bir platform üzerinden erişmeyi mümkün kılıyor. Müşteriler ödeme noktasında sisteme dahil olan geniş banka listesinden dilediklerini seçerek, alışverişlerini tüketici kredisi kullanarak tamamlayabiliyor. İnnova PayFlex OKP, 750 TL ile 25.000 TL arasında alışveriş yapan müşterilere, BDDK regülasyonlarına uygun taksitlendirme seçenekleri ile tüketici kredisi sağlıyor. Kullanıcıların alışveriş deneyimini, yetersiz limit ve benzeri etkenlerden kurtaran PayFlex OKP, işletmelere ise hiçbir ek maliyet ya da iş yükü getirmiyor.
İlgili Postlar