İşletmeler dijital dönüşüm ile hız kazanıyor
16 Oca 2023
3 dk okuma süresi
Dijital dönüşüm, kamu kurumları ve işletmeler arasında iş süreçlerini hızlandırıp değer katacak bağlar oluşturdu. Geçmişte muhasebe çözümleri, işletmeler için pek çok maliyeti beraberinde getiriyordu. Evrak toplama ve devlet kurumlarında sıra bekleme gibi hem zaman hem de iş gücü kaybına yol açan işlemlerden, kağıt belge basımına ve gönderim masraflarına kadar pek çok maliyet ortaya çıkıyordu. Şirketlerin finans departmanları için önemli bir iş yükü haline gelen bu işlemler artık Gelir İdaresi Başkanlığının (GİB) portalı üzerinden kolayca gerçekleştiriliyor. Bu sayede hatalardan kaynaklanan problemler de minimuma iniyor. İş süreçlerini son derece hızlandıran dijital çözümler sayesinde işletmelerin fiziksel evrak arşivlemelerine de gerek kalmıyor.
1 Ocak 2020’de mükelleflerin kullanımına açılan GİB portalı, kurumların e-Fatura, e-Arşiv Fatura, e-İrsaliye, e-Serbest Meslek Makbuzu, e-Müstahsil Makbuzu ve e-Bilet gibi dijital dönüşüm uygulamalarının avantajlarından yararlanmalarını mümkün kılıyor. GİB sayesinde işletmeler, fatura düzenleme, kesme, elektronik ortamda saklama ve ibraz etme gibi ihtiyaçlarını kolayca dijital ortamda karşılıyor.
E-dönüşümün getirdiği avantajlar, kurumların rekabet stratejilerine de olumlu yansıyor. İş süreçlerinin hızlanması ve personelin vergi ödemeleri gibi işler için vakit kaybetmemesi sayesinde kurumlar, çalışanlarını daha verimli işlere yönlendirme şansı yakalıyor. Verimliliğin artması işletmelerin rekabette öne çıkmalarına yardımcı olurken, bu süreç şirketlerin dijital dönüşüm yolculukları için de kritik değer taşıyor.
Pek çok şirket, dijital dönüşüm ile ilk kez GİB portalı sayesinde tanışıyor. Dijitalleşmenin avantajlarıyla karşılaşan kurumlar, sürece daha kolay adapte oluyor. Dijital dönüşüm ile işletmeler, artan esneklik ve ölçeklenebilirlik, maliyet ve zaman tasarrufu, gelir artışı ve verimlilik gibi pek çok fayda kazanıyor.
İnnova'nın PayFlex ürün ailesi üyeleri olan e-Defter, e-Arşiv, e-Fatura, e-İrsaliye, e-Mutabakat, e-Bilet ve e-Müstahsil Makbuzu, GİB standartlarına %100 uyumlu olacak biçimde geliştirildi. İşletmelerin GİB portalında yer alan çözümlerden kolayca yararlanmasını mümkün kılan PayFlex e-Dönüşüm ürün ailesi, kurumların yasal zorunluluklarını zahmetsizce yerine getirmelerini sağlıyor.
İşletmeler PayFlex e-Defter'i kullanarak, hem uçtan uca çözüme kavuşuyor hem de Maliye Bakanlığı'nın taleplerini tamamen karşılayarak e-Defter'e geçiş yapıyor. Gereksiz kaynak kullanımın önüne geçen e-Defter çözümü, buna bağlı olarak faturalama işlemlerindeki giderlerin de azalmasını sağlıyor. GİB yasal bildirim sürecini otomatikleştiren PayFlex e-Defter çözümü, iş süreçlerinde performansı artırırken, hata oranlarını da aşağıya çekiyor.
Kurumlar PayFlex e-Arşiv'i kullanarak, müşterilerine mali mühürlü ve imzalı faturaları PDF formatında anında gönderebiliyor. Özellikle e-ticaret siteleri gibi işletmeler için büyük kolaylık sağlayan PayFlex e-Arşiv çözümü, faturaların elektronik ortamda üretilmesi, iletilmesi ve arşivlenmesi gibi işlemlerin hızla gerçekleşmesini mümkün kılıyor.
Şirketler PayFlex e-Fatura'yı kullanarak, mali altyapılarını GİB'in sistemine başarıyla entegre ediyor. Faturalama süreçlerini son derece hızlı, kolay ve güvenilir bir seviyeye taşıyan PayFlex e-Fatura çözümü, ekstra bir yatırım gerektirmeden birkaç adımda kuruluyor ve kullanıcı dostu arayüzü ile giden/gelen faturalar hakkında detaylı ve anlık bilgi veriyor.
İşletmeler PayFlex e-İrsaliye'yi kullanarak, sevk irsaliyesi için gereken matbaa ve baskı masraflarını ortadan kaldırıyor. Süreçlerin dijital ortama taşınmasıyla, gerektiğinde tüm personelin ilgili evraklara kolayca ulaşmasını sağlayan PayFlex e-İrsaliye çözümü, bu sayede birden çok kişinin irsaliyeleri kontrol etmesine ve risklerin en aza inmesine imkan tanıyor.
Kurumlar PayFlex e-Mutabakat'ı kullanarak, mali yönetimde son derece önemli bir rolü olan mutabakat süreçlerini dijital ortama taşıyor, böylece hem hız kazanıyor hem de hata ihtimalini ortadan kaldırıyor. Satıcı ve alıcı mutabakatını kapsayan Cari Mutabakat ile BA (Beyanname Alıcı) mutabakatı ve BS (Beyanname Satıcı) mutabakatı süreçleri ile ilgili raporları otomatik olarak oluşturan PayFlex e-Mutabakat çözümü, evrakların GİB ile kolayca paylaşılmasını sağlıyor.
Şirketler PayFlex e-Bilet'i kullanarak, faaliyet alanı yolcu taşımacılığı olan tüm görevlerde uçtan uca çözüme kavuşuyor. Farklı ERP sistemlerinin kolayca entegre olabildiği PayFlex e-Bilet çözümü, yasal düzenlemelere tamamen uyumlu bir biçimde biletlerin oluşturulması, saklanması, raporlanması ve GİB’e iletilmesini mümkün kılıyor.
İşletmeler PayFlex e-Müstahsil Makbuzu'nu kullanarak, dijital ortamda muhafaza edilen müstahsil makbuzlarını fiziksel olarak arşivleme ihtiyacını ortadan kaldırıyor. Tarım ve hayvancılık alanında faaliyet gösteren işletmelerin makbuzlarını kolaylıkla düzenlemelerini, iletmelerini ve GİB'e raporlamalarını sağlayan PayFlex e-Müstahsil Makbuzu çözümü, süreci geleneksel makbuz düzenlemenin getirdiği iş yükünden ve insan hatalarından arındırıyor.
İlgili Postlar
Bulut maliyet yönetimi nedir?
31 Eki 2024
Dijital DönüşümYapay zeka şeffaflığı nedir?
28 Eki 2024
Dijital DönüşümStratejik inovasyon nedir?
25 Eki 2024
Dijital Dönüşüm