Hibrit çalışma modelinde yapay zekâ destekli BT'den nasıl faydalanılır?

Hibrit çalışma modelinde yapay zekâ destekli BT'den nasıl faydalanılır?

26 Tem 2024

3 dk okuma süresi

Hibrit ortamların güvenliğini sağlamak ve etkin halde tutmak giderek daha fazla dağılan iş gücü için üretkenlik sağlama çabası içindeki BT departmanlarına yeni zorluklar çıkarabiliyor. Ancak yapay zekânın ortaya çıkışı BT operasyonlarında devrim yaratarak işletmelerin hibrit çalışmanın tüm potansiyelini ortaya çıkarmasını sağlıyor.

Yapay zekâ destekli BT (AIT) nedir?

Yapay zekâ destekli BT, bilgi teknolojileri süreçlerinin ve görevlerinin yapay zekâ teknolojileri kullanılarak otomatikleştirilmesi ve iyileştirilmesi anlamına geliyor. Makine öğrenimi algoritmaları, doğal dil işleme (NLP) ve veri analitiği gibi yapay zekâ araçlarından yararlanan bu teknoloji, sistemlerin daha akıllı, daha hızlı ve daha verimli çalışmasını sağlıyor. 

Yapay zekâ destekli BT, rutin ve tekrarlayan işleri otomatikleştirerek BT personelinin daha stratejik ve yaratıcı görevlere odaklanmasına yardımcı oluyor Ayrıca yapay zekâ algoritmaları sayesinde sistemler sürekli olarak öğreniyor ve gelişiyor. Bu sayede BT altyapısı zamanla daha güvenilir ve etkili hale geliyor. Yapay zekâ destekli BT, işletmelerin operasyonel verimliliğini artırırken maliyetleri düşürme ve hizmet kalitesini yükseltme potansiyeli taşıyor.

Uzaktan erişilebilirlik için bulut tabanlı RMM çözümleri

BT teknisyenlerinin karmaşık bir ağdaki tüm cihazlara erişimini sağlamak, uzaktan çalışan bir iş gücünü yönetmenin ilk adımı olarak öne çıkıyor. Bu da ancak uzaktaki cihazlara erişim sağlayan bir RMM (Uzaktan İzleme ve Yönetim) platformu ile mümkün hale geliyor. Hibrit ağlarda güvenliği ve verimliliği korumak için RMM çözümlerinin bulut tabanlı olması kritik önem taşıyor.

Bulut tabanlı RMM çözümleri, BT profesyonellerine internet erişimi olan her yerden sistemlerini izleme ve yönetme esnekliği sunuyor. Bu uzaktan erişim imkânı, özellikle ekiplerin farklı lokasyonlarda çalıştığı veya uzaktan çalışma modelini benimsediği günümüz iş dünyasında hayati bir gereklilik olarak öne çıkıyor. Böylece BT departmanları herhangi bir mekândan ağa bağlanarak sistem performansını izliyor, sorunları tespit ediyor ve anında müdahale etme imkanına kavuşuyor.

Ayrıca bulut tabanlı RMM çözümleri, şirketlerin izleme kapasitelerini ek donanım veya altyapı gereksinimi olmadan ihtiyaçlarına göre kolayca genişletmelerine veya daraltmalarına olanak tanıyor. Bu esneklik ve ölçeklenebilirlik, işletmelerin operasyonlarını sadeleştirmelerine ve hızla değişen teknoloji dünyasında rekabetçi kalmalarına yardımcı oluyor. 

Geleneksel RMM çözümleri, BT altyapısını yönetmede etkili olsa da hibrit çalışma noktasında yeterli çözümleri sağlayamıyor. RMM çözümleri genellikle cihazları ve ağları izleme ve yönetmeye odaklanıyor. Buna karşın işbirliği, güvenlik ve çalışan deneyimi gibi hibrit çalışmanın ihtiyaçlarını karşılayacak özellikleri sunamıyor. Hibrit çalışma ortamlarının karmaşıklığı, daha kapsamlı ve hepsi bir arada çözümler gerektiriyor.

Yapay zekâ destekli BT’nin kullanımı

Yapay zekâ, operasyonları kolaylaştıran, verimliliği artıran ve kaynak kullanımını optimize eden yeni bir çalışma biçimi sunarak BT süreçlerinde devrim yaratıyor. Yapay zekânın BT yönetimini dönüştürme potansiyeli bulunuyor. Buna karşın birçok profesyonel henüz bu teknolojiyi tam olarak benimsemiş durumda değil. 7000 BT teknisyeni üzerinde yapılan bir ankete göre, BT çalışanlarının %41’i iş süreçlerinde henüz yapay zekâdan yararlanmıyor. Yapay zekâyı iş süreçlerinde değerlendiren çalışanların %18'i veri analizi ve raporlama için, %30'u optimize edilmiş destek/biletleme için ve %11'i ise kestirimci bakım için bu teknolojiyi tercih ediyor.

Yapay zekâ destekli BT’nin faydaları

Yapay zekâ, BT sistemi arızalarını öngörmek, self servis çözümler sağlamak, yazılım güncellemeleri veya ağ optimizasyonu gibi rutin görevleri otomatikleştirmek ve BT altyapıları içindeki kaynak tahsisini optimize etmek için öngörücü analizler kullanıyor. Bu sayede BT profesyonelleri, altyapı, teknik borç düzeltme ve zaman bulamadıkları diğer karmaşık görevlere odaklanabiliyor. Ayrıca basit görevlere daha az zaman harcanacağı için BT ekiplerinin memnuniyeti de artıyor. Bu da BT ekiplerinin ortaya çıkan zorlukları proaktif bir şekilde ele almalarını, gelecekteki büyümeyi planlamalarını ve BT altyapısının ölçeklenebilirliğini sağlamalarını mümkün kılıyor. 

Yapay zekâ destekli BT, daha sağlam bir öngörücü bakım ekosistemi oluşturma konusunda yüksek potansiyel sunuyor. Yapay zekâ destekli öngörücü analizler, potansiyel BT sorunlarını ciddi problemlere dönüşmeden önce belirleyerek çözüm süreci için imkân yaratıyor. Bu da kurumlara, iş süreçlerindeki aksamaları minimuma indirerek maliyet noktasında katkı sağlıyor.

İlgili Postlar

Kagitsiz_ofisler_ve_yesil_is_modelleri

Kağıtsız ofisler ve yeşil iş modelleri

11 Eki 2024

Dijital Dönüşüm
Başarı Hikayeleri
Teknik Destek ‍
444 5INV
444 5 468 ‍
info@innova.com.tr