Günümüzde bir CIO'nun şirketteki rolü ne olmalı?
12 Ağu 2024
2 dk okuma süresi
Yönetim danışmanlığı şirketi Deloiette’un yaptığı bir ankete göre CIO’ların çoğunluğu (%54) artık kendilerini teknoloji uzmanı olmaktan çok “değişimin savunucusu” olarak tarif ediyor. Yine aynı ankete göre CIO’ların %59’u kendilerini operasyonel verimlilik sağlayan değil, dönüşüm ve inovasyon sağlayan bir yönetici olarak tanımlıyor.
Araştırmalar gösteriyor ki operasyonel verimlilik elde eden ve riskleri azaltan geleneksel CIO’lar yerlerini, şirketteki rolünü değişim ve dönüşüm özelinde ifade eden çağdaş CIO’lara bırakıyor. Bu yeni tür CIO'ların kurumlarının para kazanma biçimlerine uyum sağlamalarının yanında müşterilerin ve düzenleyicilerin taleplerini anlamaları büyük önem taşıyor. Bunun için stratejik düşünmeye ek olarak hangi teknolojilerin işletmeye gerçekten yardımcı olabileceği konusunda açık görüşlü bir bakış açısı gerekiyor.
CIO’ların rolündeki bu değişimde BT sistemlerini çalışır durumda tutmaktan çok inovasyonu ve stratejik düşünmeyi daha ilgi çekici gören liderler rol alıyor. İşletme genelinde değişikliklere liderlik eden bir CIO bu sayede kurumun daha derin ve geniş bir anlayış kazanmasını sağlıyor.
Birçok BT fonksiyonunun kurum içi ortamdan buluta taşınmasıyla birlikte CIO’ların görevi de farklılaşıyor. Bu noktada bir CIO’nun ekipleri yönetmeye vakit harcamak yerine iş süreçlerini gerçekten iyileştirmek için teknolojinin nasıl kullanabileceği üzerine düşünmesi gerekiyor.
İş dünyasında her geçen gün etkisi daha çok hissedilen yapay zekâ da CIO’ların şirketteki rolünü değiştiriyor. Bazı teknik işleri üstlenen yapay zekâ, CIO'ların daha insan odaklı olmalarını mümkün kılıyor. Yakın geçmişe kadar CIO'ların görevi, teknolojiyi iş süreçlerinde kullanan çalışanlar için en verimli hale getirmek ve kullanıcı dostu deneyimler yaratmakken günümüzde teknoloji sürekli gelişiyor ve CIO'ların değişimin öncüsü olması gerekiyor. CIO'ların organizasyondaki herkese değer katmak için stratejik bir yaklaşım benimsemeleri büyük önem taşıyor.
Dijital dönüşümün başarılı olması için işletmenin tüm alanlardan destek alması gerekiyor. Bu nedenle yeni çalışma biçimleri ve iş süreçleri benimsenirken doğru araçlar ve verilerle ilerlemek dijital dönüşümün başarısını artırıyor.
CIO'ların rolü değişip genişlerken son yıllarda birçok şirket, yeni teknolojilere ve bazı kurum içi BT işlevlerine daha fazla odaklanabilmek için baş veri sorumlusu, baş dijital sorumlu, baş yapay zekâ sorumlusu ve hatta baş iş teknolojisi sorumlusu gibi yeni liderlik rolleri oluşturuyor.
CIO'ların bu yeni BT liderlerini aynı hedefler doğrultusunda çalışan bir ekibin parçası olarak görmesi gerekiyor. İşin başarısının tüm ekibin başarısı olacağını unutmamak gerekiyor.
İlgili Postlar