31 Ağu 2022
3 dk okuma süresi
Dijital dönüşüm, sanal ortamda iş görüşmelerinden müşteri deneyimi geliştirmeye kadar şirketlerin iş yapma şekillerini köklü bir şekilde değiştirdi. Dijital dönüşüm artık bir seçenek değil, zorunluluk. Özellikle de küresel büyüklükteki şirketler için bu durum geçerli.
Dijital dönüşümün şirketleri hem kültürel hem de teknolojik olarak nasıl değiştirdiğini anlamak, yöneticilerin mevcut iş süreçlerini yeniden değerlendirmelerini sağlıyor. Ayrıca, ürün geliştirme, insan kaynakları, pazarlama, satış ve müşteri deneyimi genelinde daha fazla sanal uygulamayı hayata geçirmelerine de olanak tanıyor.
Dijital dönüşümün şirketlerin çalışma biçimlerine yaptığı etkilerden en önemli 4 tanesine yakından bakıyoruz.
1. İşe alma süreçleri
Uzaktan çalışma, küresel pandeminin getirdiği en önemli ve her şeyi kapsayan paradigma değişimlerinden bir tanesi oldu. İşletmeler, yeni çalışanlar bulma, iş görüşmesi yapma ve işe alma yöntemlerini değiştirmek zorunda kaldılar.
İşe alım süreçlerinin sanal ortama taşınması, şirketlerin iş gücünü çeşitlendirmesine, daha geniş bir yetenek havuzuna erişmesine ve yalnızca yakın konumlarındaki adaylar yerine dünyanın farklı yerlerinden en iyi adayları bulabilmesine olanak sağladı.
Aynen uzaktan çalışmanın yetenek havuzunu güçlendirmesi gibi, dijital dönüşüm ve getirdiği yenilikler, yazılım geliştiricileri, veri bilimcileri ve diğer teknik yeteneklere yönelik talebi ve rekabeti de artırdı.
Şirketler artık adayların becerilerini değerlendirme konusunda daha iyi olduklarından işe alım süreçleri de gelişti. Pandemiden önce de sanal değerlendirme platformları mevcut olsa da, bu araçları sağlayan birçok şirket, adaylar ve işverenler için mümkün olan en iyi deneyimi sunmak için kullandıkları teknolojileri geliştirdi.
2. Çalışan deneyimi
Pandemi birçok şirketi hibrit ve uzaktan çalışmayı benimsemeye zorladı. Şu anda global ölçekte büyük şirketler uzaktan çalışmayı teşvik etmeye devam ediyor. Dijital dönüşüm, çalışanların sorunsuz bir şekilde evden çalışmaya geçmesini sağladığı için bu değişimin hem sonucu hem de katalizörü oldu. Dijital dönüşüm, eski platformların yerini alan video konferans yazılımlarından işle ilgili dokümanlara her yerden erişim sağlayan bulut hizmetlerine kadar yenilikçi yeni teknolojilerle tanışmamızı sağladı.
Uzaktan çalışma, şirketlerin siber güvenliğe yaklaşımını da değiştirdi. Farklı cihazlar (genellikle kişisel cihazlar) kullanan ve Wi-Fi ağları ile internete bağlanan çalışanlarla birlikte, şirketler de yeni güvenlik açıklarını hesaba katmak ve yeni stratejiler düşünmek zorunda kaldı.
Son olarak, dijital dönüşüm, çalışanların iş esnekliğinin keyfini çıkarmasını sağlayarak çalışan deneyimini iyileştirdi. Artık işe gidip gelmek zorunda kalmayan çalışanlar, evlerinin veya istedikleri herhangi başka bir yerin konforu ve rahatlığında çalışabildiler. Bu yeni model aynı zamanda çalışanların birbirleriyle etkileşim kurma şeklini de değiştirdi. Esnek çalışma koşulları tercihini dikkate alan bu yeni model, işletmelerin işe alım yaklaşımını da değiştirmelerini sağladı.
3. Müşteri deneyimi
Dijital teknolojileri iş modellerine uygulayan şirketler, müşterilerine bir web sayfası, mobil uygulama veya herhangi bir dijital temas noktası aracılığıyla daha kişiselleştirilmiş deneyimler sundular.
Dijital ödeme seçenekleri, müşterilerin nakit kullanmadan hatta bir kredi kartı bile kullanmadan ödeme yapabilmelerini sağladı. Hızlı teslimat servisleri, tüketicilerin market ürünleri için alışveriş yapma alışkanlıklarını değiştirdi. Teknolojinin gücünden faydalanan pazarlama kampanyaları ile her bir tüketiciye özel kişiselleştirilmiş teklifler sunulabildi.
Dijital dönüşüm, müşteri deneyimini zenginleştirmenin yanı sıra şirketlerin büyümesine ve kârlılığına da büyük katkı sağladı.
4. İş akışları
Son olarak, dijital dönüşüm sayesinde şirketlerin iş süreçleri ve iş akışları son birkaç yılda önemli ölçüde değişti. Daha önce kağıt belge veya elektronik tablo kullanılarak yürütülen eski süreçler, büyük firmalardan şahıs şirketlerine kadar herkes tarafından kullanılan dijital araçlarla yer değiştirdi.
Herhangi bir kodlama bilgisi gerektirmeyen dijital çözümler, teknik bilgisi olmayan çalışanların iş akışlarını sıfırdan oluşturabilmesini ve özelleştirebilmesini sağladı.
İş akışı süreç otomasyonu, engelleri ortadan kaldırarak pazarlama ve BT ekipleri arasındaki iletişimi güçlendirdi. Şirketler dijital iş akışlarını benimsedikçe daha iyi müşteri deneyimleri sundular ve bu da müşteri sadakatini olumlu yönde etkiledi.
Dijitali benimsemeyen şirketlerin rakiplerinin gerisinde kalacağı ve müşteri kaybedeceği artık açıkça görülebiliyor. Dijital dönüşüm, şirket başarısı için gerekli olan nerdeyse bütün iyileştirmeleri mümkün kılıyor.
Web 3.0 teknolojileri yaygınlaştıkça ve işletmelerin anlık talep üzerine şekillenen yeni ekonomik sistemde müşteri deneyimini iyileştirmeyi, çalışan katılımını artırmayı ve dahili operasyonları hızlandırmayı sağlayan dijital dönüşüm uygulamaları da gelişmeye devam edecek.
İlgili Postlar
Bulut maliyet yönetimi nedir?
31 Eki 2024
Dijital DönüşümYapay zeka şeffaflığı nedir?
28 Eki 2024
Dijital DönüşümStratejik inovasyon nedir?
25 Eki 2024
Dijital Dönüşüm