7 Ara 2020
2 dk okuma süresi
Geleneksel KOBİ’ler için dijital dönüşüm, mevcut iş süreçlerini dijital teknolojilerle çağa uyarlamak anlamına geliyor. Bu alandaki en önemli trendlerin başında bulut entegrasyonu, iş süreçlerinin otomasyonu ve büyük verinin değerlendirilmesi geliyor.
Dijital dönüşümün en verimli yönleri
Dijital dönüşüm, girişimler için birçok avantaj sağlıyor. Bugün bir girişim, yenilikçi bir iş fikri ve bulut tabanlı esnek BT çözümleriyle pazarda kendine güçlü bir yer edinebilir. KOBİ’ler için ise dijital dönüşüm, var olan gündelik iş süreçlerinin dijitalleştirilmesi ve yeni dijital süreçlerin operasyona katılması anlamını taşıyor.
Bulut entegrasyonu
Bulut tabanlı çözümler, son birkaç yılda girişimlerin ve KOBİ’lerin favorileri arasında yer alıyor. Ancak son dönemde birçok şirket, kullandıkları uygulamaları tam potansiyellerine ulaştırmak için modern bulut çözümlerine yöneliyor. Spesifik bulut hizmetlerini halihazırda kullanımda olan çözümlere entegre etmek, firmaların yeni bir BT yatırımı yapmadan en yeni teknolojiden faydalanmasını mümkün kılıyor.
Otomasyon
KOBİ’ler için BT yatırımının arkasındaki asıl motivasyon, daha hızlı ve uygun maliyetli çalışma hedeflerine ulaşabilmek. Bu nedenle günümüzde birçok şirket iş süreçlerini otomasyona bağlamak için yazılımlardan faydalanıyor. Örneğin Sanal POS gibi ödeme yöntemlerini kullanılan çözümlerin yanına eklemek, ödeme toplamak için geçirilen süreleri büyük ölçüde azaltabiliyor. Bu tarz hamleler, daha hızlı nakit akışını mümkün kılarak, özellikle küçük ölçekli şirketlerin likidite planlamasına fayda sağlar. Otomasyon alanındaki bir diğer popüler akımı ise sohbet botları oluşturuyor. Bu yazılım modülleri, doğal dil veya yazılı sorgulamalara otomatik olarak yanıt vererek, tüketiciler için çağrı merkezlerine alternatif bir çözüm sunuyor.
Büyük Veri
Dev boyutlardaki veriyi işleyebilme kabiliyeti, dijital çağda firmaların rakiplerine karşı büyük rekabet avantajları elde etmelerini mümkün kılıyor. Büyük Veri, işin risklerini ve potansiyelini saptayarak, kurumların çok daha hızlı karar vermesini sağlıyor. Örneğin, hangi ürünü hangi kanaldan, hangi fiyatla sunmak gerektiği gibi soruların yanıtları, Büyük Veri çıktılarından elde edilebiliyor.
Veritabanı ne kadar büyük olursa, veriden üretebileceğiniz bilgilerin değeri de o kadar büyük oluyor. Büyük Veri teknolojisinin bu çalışma prensibi, son yıllarda dev kurumların KOBİ’lere karşı büyük bir avantaj elde etmesini sağladı. Ancak yeni nesil bulut tabanlı çözümler, artık daha ulaşılabilir fiyatlara ve kolay kullanılabilirliğe sahip. Bu nedenle söz konusu avantajlar artık devasa BT bütçelerine sahip şirketlerin tekelinde değil. İsteyen KOBİ’ler, bulut tabanlı çözümlere yatırım yaparak, ölçeklerinin ötesinde bir rekabet gücü ve avantajı yakalayabilirler.
İlgili Postlar
Bulut maliyet yönetimi nedir?
31 Eki 2024
Dijital Dönüşüm