29 Haz 2021
3 dk okuma süresi
İşletmelerin en önemli problemlerinin başında alacakların takibi geliyor. Tahsilat yönetimi söz konusu olduğunda genelde akla önce müşteriler gelse de, firmaların bayilerinden ya da alt bayilerinden alacaklarını takip edebilmesi de nakit akışı ve dolayısıyla işin sürdürülebilirliği için son derece önemlidir.
Pandemi döneminde piyasadaki belirsizlikler nedeniyle pek çok firma tahsilat konusunda bayilerine ciddi esneklik tanımış olsa da bugün geldiğimiz noktada iş sürekliliğinin sağlanabilmesi için firmaların ve bayilerinin yeni ekonomik koşullara uyum sağlayıp ona göre hareket etmesi gerekiyor. Buradaki asıl mesele işin tüm paydaşlarının ticari sağlığını koruyacak şekilde çalışacak bir sistem dahilinde süreci yönetebilmek. Bunun yolu da daha çok efor gerektiren geleneksel ödeme kanallarını devre dışı bırakıp daha az emek ve odaklanma gerektiren dijital temelli kanallara geçiş yapmak.
Bu noktada öne çıkan online tahsilat çözümleri, firmaların bayilerinden alacaklarını çeşitli ödeme araçları kullanılarak tahsil etmesini sağlayan çevrimiçi ödeme alma yöntemidir. Hızlı, güvenli ve her yerden ödeme alınmasına olanak tanıyan bu yöntem temelde her türlü ödemenin alınmasını sağlıyor. Online bayi tahsilat yönetiminde tüm işlemler özel bir veritabanında tutulduğu için merkezi olarak tahsilat süreçlerini yönetmek de son derece kolay bir hale gelir. Merkezi yapı sayesinde tüm bayilerinizin satışlarını ve diğer işlemlerini takip edebilir, gelen verileri analiz ederek yeni iş modelleri ya da ürünler geliştirebilirsiniz. Dahası bayilerinizin performansını analiz edebilir, ön ödemeli tahsilat sistemlerini yönetebilir, bayi ağınızı segmentlere ayırarak farklı yetkiler tanımlayabilir ve mutabakat sürecini otomatize edebilirsiniz.
Fiş ya da biletlerle uğraşmak gerekmiyor
Müşterileriniz için büyük kolaylık olan online bayi tahsilat çözümleri bayilerinizi çıktı alınması gereken fiş ya da biletlerle uğraşmaktan kurtarıyor. Bu size yalnızca baskı maliyetlerinde değil, belgelerin dağıtımı ve depolanmasında da avantaj sağlar. Bilet ya da belgelerin fiziksel çıktılarının alınmasına gerek bırakmaması nedeniyle sahte bilet ya da makbuzlarla mücadele etmek zorunda kalmazsınız. Bununla birlikte müşterilerinizin dolandırıcılık sebebiyle mağdur olma ihtimalinin de önüne geçerseniz.
Tüm bu özellikleri bir arada sunarak özellikle bayi alacakları konusunda piyasadaki çözümler arasında öne çıkan İnnova’nın PayFlex Bayi Yönetim Sistemi ile bayilerinizle aranızdaki tahsilat süreçlerini güvenli ve anlık olarak yönetebilirsiniz.
PayFlex BYS bayi yönetiminde fark yaratıyor
Telekomünikasyon, kamusal hizmetler, yayıncılık ve perakende gibi hedef kitlesi milyonlara ulaşabilen sektörler için PayFlex Bayi Yönetim Sistemi ideal bir çözümdür. Ürün ile hizmet sağlayıcı arasında elektronik ortamda bir köprü kurarak tüm süreci merkez, bayi, alt bayi ve terminal hiyerarşisinde anlık olarak yönetmenizi sağlar.
PayFlex BYS, sanal ortamda tutulan belgeler, ön ödemeli sistemle çalışan mobil hatlar ya da pay TV gibi uygulamalarda size düşük maliyetli ve kolay kullanımlı çözümler sunar. Örneğin bir operatör iseniz PayFlex BYS ile çeşitli alanlarda lojistik maliyetlerinizi düşürebilirsiniz. Bununla birlikte müşterilerinize rekabetçi koşullarla ödeme alternatifleri de sunabilirsiniz. Ayrıca PayFlex BYS ile envanterleriniz üzerindeki kontrol de daha yükseğe taşınabilir.
Tek merkezden yönetim ile kontrol sizde
PayFlex BYS ile fiş ve biletlerin merkezi sistemden yönetimi sayesinde örneğin hangi lokasyonda ne kadar bilet satıldığına anlık olarak ulaşabilirsiniz. Böylece bütçenizi ileriye yönelik olarak daha net bir şekilde belirleyebilir, dilerseniz elde ettiğiniz verileri yeni iş modelleri geliştirmek için kullanabilirsiniz. Geleneksel uygulamalarda satış adedi ve ciro bilgileri için bayilerinizin bildirimde bulunmasını beklerken PayFlex BYS merkezden anlık olarak takip eder ve raporlar.
Çok kanallı hizmet fırsatı
PayFlex BYS ile müşterilerinizin satın alacağı biletler için onlara farklı alternatifler sunabilirsiniz. Her bir müşteriniz web, mobil uygulama, POS cihazı ya da kiosk’lar ile alımı tercih edebilir. Siz tüm noktalardan yapılan alımları tek bir merkezden yönetebilme olanağı elde edersiniz. Müşterilerinizin satış noktalarına gitmek için ayrıca vakit harcamaması sayesinde de müşteri memnuniyet oranlarınızı yükseltebilirsiniz.
Modüler bir yapıya sahip olan PayFlex BYS ile yalnızca ihtiyaç duyduğunuz alt modülleri alarak daha etkin ve düşük maliyetli bir çözüme kavuşursunuz. Bilgi ve veri güvenliği konusunda gözünüz kapalı verilerinizi emanet edebileceğiniz PayFlex BYS’yi iş gereksinimlerinize göre özelleştirmeniz de mümkün.
İlgili Postlar