Tümleşik iletişimin en önemli 10 faydası

Tümleşik iletişim işletmelerin farklı iletişim araçlarını birleştirerek daha etkili ve verimli bir iletişim ortamı yaratmalarına olanak tanıyor.

Tümleşik iletişimin en önemli 10 faydası

23 Şub 2024

Tümleşik iletişim işletmelerin farklı iletişim araçlarını birleştirerek daha etkili ve verimli bir iletişim ortamı yaratmalarına olanak tanıyor. Sesli aramalar, video konferanslar, anlık mesajlaşma ve e-posta gibi çeşitli iletişim kanallarını tek bir platformda entegre eden tümleşik iletişim, çalışanların herhangi bir cihazdan ve herhangi bir yerden kolayca iletişim kurabilmesini ve iş birliği yapabilmesini mümkün kılıyor.

Günümüzde iletişim materyallerini etkili bir şekilde kullanan kurumlar, iş süreçlerinde pek çok avantaj elde ediyor. Bu noktada tümleşik iletişim çözümleri operasyonel faydalarıyla öne çıkıyor. 

1-Süreçleri iyileştirmek

İşletmelerde tümleşik iletişim stratejik bir karar haline geliyor. Tümleşik iletişim ile çalışanların daha etkili bir şekilde iş birliği yapabilmesi için çok kanallı oturumlar oluşturuluyor. Tümleşik iletişim uygulamaları işletmelerin mevcut iletişim yaklaşımlarının hem bireysel hem de operasyonel performansı sınırlandırdığı durumlarda zengin iletişim deneyimiyle etkin çözüm sağlıyor. Tümleşik iletişim çözümleri, çalışanlar ve ekiplerin daha etkili iletişim kurmalarına yardımcı olarak iş süreçlerini geliştiriyor.

2-Çalışan verimliliğini artırmak

Tümleşik iletişim çözümleri sayesinde ekip üyelerinin mevcut durumu gerçek zamanlı olarak takip edilebiliyor. Konumları, görüşmede olup olmadıkları ve herhangi bir anda iletişime müsait olup olmadıkları gibi bilgiler sayesinde şirket içindeki zaman yönetimi de gelişiyor. 

Tümleşik iletişim personele ofisten veya uzak bir konumdan etkili bir şekilde çalışma fırsatı sunuyor. Böylece ekip içerisinde üretkenlik artıyor ve ortaya çıkan özgürlükle beraber çalışanlar kendileri için en iyi çalışma ortamını oluşturma fırsatı elde ediyor. 

3-İş birliğini teşvik etmek

Ekip halinde çalışılan ortamlarda etkili iletişime duyulan ihtiyaç daha da artıyor. Günümüzün coğrafi olarak dağınık iş gücü ve merkezi olmayan operasyonları nedeniyle ekipler nadiren aynı fiziksel ortamı paylaşıyor. Sohbet ve dosya paylaşım uygulamaları farklı lokasyon ve saat dilimlerinde faaliyet gösteren ekipler arasında etkin bir şekilde iletişim kurulmasını sağlıyor.

Tümleşik iletişim kullanıcıların bulundukları yerden bağımsız olarak kolayca gerçek zamanlı iş birliği yapmalarına olanak tanıyor. Üst düzey tümleşik iletişim hizmetlerinin kapsadığı video konferans gibi avantajlar sayesinde bir toplantıya fiziksel olarak katılmak için gereken seyahat etme süreçlerine ihtiyaç duyulmuyor. Böylece ekip üyeleri diledikleri zaman diledikleri yerden kolayca çalışmalara katılabiliyor.

Tümleşik iletişimin en önemli 10 faydası

4-Organizasyonel çevikliği artırmak

Çalışan ve ekiplerin verimliliği arttığında organizasyonun da verimliliği artıyor. Bu noktada tümleşik iletişim kritik rol üstleniyor. Üretkenliği artıran, süreçleri kolaylaştıran ve geliştiren tümleşik iletişim verimliliğin önemli ölçüde artmasına katkı sağlıyor. 

İşletmeler rekabetçi kalabilmek için her alanda çevikliğe ihtiyaç duyuyor. Bu nedenle yöneticilerin çevikliği artıracak girişimleri desteklemesi gerekiyor. Tümleşik iletişim çalışan ve ekiplerin zaman ve mekândan bağımsız olarak bir araya gelebilmeleri ve süreçleri yönetebilmelerine imkân tanıyor.

5-BT operasyonlarını kolaylaştırmak

Tümleşik iletişim sayesinde şirket uygulamaları ortak bir ortamda dağıtıldığı için BT personelinin işi de kolaylaşıyor. Bu sayede şirketlerin verimliliğini de artıran tümleşik iletişim uygulamaları farklı iletişim araçlarını tek bir platformda birleştirerek iş birliği ve iletişimi daha etkin hale getiriyor. Tümleşik iletişim uygulamaları mobil erişim imkânı da sunduğu için çalışanların herhangi bir yer ve  cihazdan iletişime geçmelerine olanak tanıyor. Bu da esneklik ve mobiliteyi artırarak BT operasyonlarının yönetimini kolaylaştırıyor.

6-Maliyetleri azaltmak

Şirketlerin iletişim için tek bir platformu kullanması son kullanıcıların birden fazla hizmeti birleştirmesine ve devam eden abonelik ücretlerini azaltmasına imkân tanıyor. Ayrıca tümleşik iletişim video konferans çözümleri sayesinde yüz yüze yapılacak toplantıların konumdan bağımsız olarak internet üzerinden gerçekleşmesine ve seyahat masraflarının ortadan kalkmasına yardımcı oluyor. 

7-Uzak çalışanları birbirine bağlamak

Uzaktan çalışma yaklaşımı şirketlerin BT uygulamalarını merkezi olmayan teknolojileri benimsemeye zorlayarak hizmet olarak tümleşik iletişimi (UCaaS - Unified Communications as a Service) kullanışlı bir teknoloji olarak konumlandırıyor. Farklı ekip üyeleri arasında etkili bir şekilde iş birliği yapılabilmesi için pek çok araca ve uygulamaya ihtiyaç duyuluyor. Uzaktan çalışanlar farklı cihazlar kullansa da tümleşik iletişim sayesinde ofistekiyle aynı deneyimi elde edebiliyor. Bu da konumdan bağımsız olarak iş birliği yapmayı çok daha kolay hale getiriyor.

8-BT güvenliğini güçlendirmek

Tümleşik iletişim entegrasyonu sayesinde bütün iletişim çözümlerinde yer alan standart güvenlik uygulamaları da kolaylaşıyor. Güvenlik yamaları veya uyumluluk güncellemeleri gibi işlerin yönetimi, her uygulamanın ayrı ayrı güncellenmesine kıyasla daha kolay ve pratik hale geliyor. Bu da iletişim materyallerinin her daim güncel kalmasına ve güvenlik risklerinin minimuma inmesine yardımcı oluyor.

9-Müşteri hizmetlerini iyileştirmek

İletişim merkezinde tümleşik iletişim özelliklerinin kullanıma sunulması müşteri temsilcilerinin müşterilerle etkileşimde bulunurken iletişim merkezi dışındaki kaynaklara daha kolay erişebilmesine fırsat tanıyor. Bu sayede müşteri temsilcileri ihtiyaç duydukları kaynaklara anında ulaşarak görüşmeyi sonlandırmadan ve müşteriyi bekletmeden sorunları çözebiliyor. Tümleşik iletişim sayesinde müşteriye yardımcı olmak için yalnızca tek bir görüşme yeterli oluyor.

10-Yapay zekâ ile verimliliği artırmak

Yapay zekâ, makine öğrenimi ve doğal dil işleme gibi çözümler tümleşik iletişimin verimliliğini artıyor. Otomasyon sayesinde manuel görevler daha hızlı ve daha doğru şekilde tamamlanıyor. Ayrıca gerçek zamanlı toplantı notu çıkarma gibi özellikler yapay zekânın tümleşik iletişime kattığı önemli geliştirmeler arasında yer alıyor. Otomasyonla ilgili bu faydalar çalışanların yaratıcılık gerektiren problemleri çözmek gibi görevlere yönelmesine fırsat yaratıyor.  

İlgili Postlar

Sınır bilişim veri yönetiminde neleri değiştiriyor?

Sınır bilişim veri yönetiminde neleri değiştiriyor?

8 Nis 2024

Dijital Dönüşüm

İçerik yönetiminde 2024'ün trendleri

İçerik yönetiminde 2024'ün trendleri

5 Nis 2024

Dijital Dönüşüm

Üretken yapay zekâ yazılım geliştirmeyi nasıl etkiliyor?

Üretken yapay zekâ yazılım geliştirmeyi nasıl etkiliyor?

4 Nis 2024

Dijital Dönüşüm

Sanal özel bulut nedir?

Sanal özel bulut nedir?

3 Nis 2024

Dijital Dönüşüm

Yapay zekâ halüsinasyonu nedir?

Yapay zekâ halüsinasyonu nedir?

2 Nis 2024

Dijital Dönüşüm

Sürdürülebilir yapay zekâ için atılması gereken 4 adım

Sürdürülebilir yapay zekâ için atılması gereken 4 adım

1 Nis 2024

Dijital Dönüşüm

Tedarik zinciri sorunları yapay zekâ ile nasıl çözülür?

Tedarik zinciri sorunları yapay zekâ ile nasıl çözülür?

29 Mar 2024

Dijital Dönüşüm

Yapay zekâ ve makine öğreniminde 2024'ün trendleri

Yapay zekâ ve makine öğreniminde 2024'ün trendleri

28 Mar 2024

Dijital Dönüşüm

En popüler 10 IoT iş modeli

En popüler 10 IoT iş modeli

28 Mar 2024

Dijital Dönüşüm

Yavaş Şehir konseptiyle Akıllı Şehirler kurulabilir mi?

Yavaş Şehir konseptiyle Akıllı Şehirler kurulabilir mi?

27 Mar 2024

Dijital Dönüşüm

Başarı Hikayeleri
Teknik Destek ‍
444 5INV
444 5 468 ‍
info@innova.com.tr