Günümüzde sohbet robotlarının yapay zekâ teknolojileriyle buluşması müşteri ve çalışan deneyimini önemli ölçüde iyileştiriyor.
23 Şub 2024
2 dk okuma süresi
Günümüzde sohbet robotlarının yapay zekâ teknolojileriyle buluşması müşteri ve çalışan deneyimini önemli ölçüde iyileştiriyor. İşletmeler bu teknolojiyi ERP (kurumsal kaynak planlama) sistemleriyle etkileşimleri otomatikleştirmek için giderek daha fazla kullanıyor. Yapay zekâ tabanlı sohbet robotları karmaşık ERP sistemleri ve bunlarla entegre çeşitli uygulamalarla kullanıcı etkileşimini kolaylaştırmayı sağlıyor.
Geniş dil modelleri (LLM – Large Language Model) gibi makine öğrenimi ve üretken yapay zekâ tekniklerindeki son teknolojiler ERP sohbet robotlarının geliştirilmesinde önemli rol oynuyor. Pek çok büyük şirket üretken yapay zekâ ve bot platformlarını kendi iş akışlarına ve kullanım durumlarına göre özelleştiriyor. Beraberinde sohbet robotlarını da ERP platformlarına entegre ederek daha kullanışlı ve verimli bir süreç elde ediliyor.
İşletmelerin ERP sistemlerine entegre edilen ve kullanıcılara doğal dil kullanarak etkileşime girme imkânı sunan ERP sohbet robotları, ERP sistemine bir konuşma arayüzü sağlıyor. Çalışanlar bu sayede planlama bilgilerini istemek, destekleyici belgeleri almak veya sistemdeki birden fazla kaynakta gömülü verilerin bir özetini oluşturmak gibi eylemleri sohbet robotundan yazılı olarak kolayca talep edebiliyor.
OpenAI’ın ChatGPT’si pek çok ERP sağlayıcısına kendi platformlarına benzer yetenekler ekleme konusunda ilham veriyor. Bir kısım bunu API'ler aracılığıyla Microsoft'un Azure genel bulutunda yaparken bir diğer kısım ise geniş dil modelini kendi platformunda çalışacak şekilde özelleştiriyor.
Sohbet robotları yalnızca üzerinde eğitim aldıkları ve etkileşimde bulundukları temel veriler kadar başarılı sonuçlar veriyor. Düşük kaliteli, eksik ve kalibre edilmemiş veriler sonuçların doğruluğunu sınırladığı gibi hata riskini de artırıyor. Bu noktada veri temizleme kritik önem taşıyor. Zaman alan ve meşakkatli bir süreç olan veri temizlemede verilerin nasıl oluşturulduğu, değiştirildiği ve doğrulandığıyla ilgili detaylı bilgilere ihtiyaç duyuluyor. Veriler başarıyla temizlenip doğruluğundan şüphe edilmeyecek sonuçlar ortaya çıktığında sohbet robotlarının çıktı kalitesi aynı oranda artıyor.
Sohbet robotlarını ERP’ye entegre ederken verileri temizlemenin yanı sıra farklı kaynaklardan gelen verilerin kalibre edilmesini sağlamak da büyük değer taşıyor. Tatmin edici bir doğruluk elde edildiğinde sohbet robotlarının yetenekleri ile ERP sistemleri arasındaki entegrasyon süreci sorunsuz bir hale geliyor. Ekipler bu aşamada önceden oluşturulmuş bağlayıcıları, özel araçları ve ERP'ye özgü sohbet robotu şablonlarını ERP'ye entegre edebiliyor. Böylece sohbet robotları üzerinden ERP’den bilgi almak ve süreçleri yönetmek mümkün hale geliyor.
ERP'de sohbet robotlarının kullanılmasının nedenlerinin başında kullanıcı deneyimini geliştirmek ve verimliliği artırmak geliyor. Konuşma tabanlı deneyimler ERP'nin karmaşıklığına bakılmaksızın kullanıcıların doğru bilgilere daha kolay erişmesini sağlıyor. Bu sayede yoğun bir teknik bilgiye sahip olmadan da ERP üzerinden talep edilen bilgiye rahatça ulaşılabiliyor.
Geleneksel ERP arayüzü kullanıcılara yardımcı olacak şablonların oluşturulmasına imkân tanırken yapay zekâ destekli sohbet robotları, kullanıcıların karmaşık menüler arasında gezinmek yerine bu araçlarla etkileşime geçerek hızlı ve doğru bilgiye kolayca erişmelerine imkân tanıyor. Böylece ERP yönetim süreci son derece pratik bir hale gelirken operasyonel süreçler hızlanıyor ve çalışanların verimliliği artıyor.
Hızlı mühendislik ve yönetim teknikleri kullanıcıların sıkça sorulan soruları kaydetmelerine ve tekrarlanan görevleri otomatikleştirmelerine olanak tanıyor. Üretken yapay zekâ modelleri sohbet robotlarına entegre edildiğinde karmaşık ERP sistemlerine daha demokratik bir erişim sağlanıyor. Bu yetenekler veri sorgulama ve yazılım geliştirme becerilerine olan ihtiyacı azaltarak kullanıcıların ERP sistemlerini daha kolay yapılandırmasına ve özelleştirmesine fırsat tanıyor.
İlgili Postlar
Bulut maliyet yönetimi nedir?
31 Eki 2024
Dijital DönüşümYapay zeka şeffaflığı nedir?
28 Eki 2024
Dijital DönüşümStratejik inovasyon nedir?
25 Eki 2024
Dijital Dönüşüm