2022’nin en önemli 5 Digital Signage trendi
18 Tem 2022
3 dk okuma süresi
İşletmelerin, müşterilerine vermek istedikleri mesajları ya da göstermek istedikleri içerikleri dijital ekranlar aracılığıyla ilettiği Digital Signage sistemleri etkili bir çözüm olarak giderek daha fazla rağbet görüyor. Digital Signage ile lokasyondan bağımsız olarak çok sayıda ekrana istenildiği kadar içerik gönderebiliyor ve ekranlarda yer alan içerikler tek bir noktadan kolayca yönetilebiliyor. Meticulous Research tarafından yapılan bir araştırmaya göre Digital Signage pazarının önümüzdeki 5 yıl içinde yaklaşık 20 milyar dolara ulaşması bekleniyor.
Bu yazımızda son derece dinamik bir şekilde sürekli gelişen ve yeni kullanım alanları açan Digital Signage pazarındaki en önemli 5 trende yakından bakıyoruz.
1- İnteraktif akıllı ekranlarla müşteri deneyimini zenginleştirmek
Mağaza içi interaktif dijital bilgi ekranları son birkaç yıldır giderek daha fazla kullanım alanı buluyor. Özellikle pandemi döneminde teması azaltmak isteyen mağazalarda interaktif ekranların farklı uygulamalarının hayata geçirildiğine şahit olduk. Örneğin, pek çok kişi yemeklerini restoranlarda yemek yerine restoranların dışından teslim almayı tercih etti. Bu nedenle restoranlar özellikle arabaya serviste yaygın olarak kullanılan interaktif dijital menüleri kullanmak zorunda kaldı.
Mağazalarda, restoranlarda ve otellerde herhangi bir personelle etkileşime geçmeye gerek kalmadan interaktif dijital ekranlar kullanılarak işlerin halledilebiliyor olması, daha az çalışana ihtiyaç duyulacağı anlamına da geliyor. Müşteriler sıra bekleme sorunundan kurtulurken daha keyifli bir alışveriş deneyimi yaşanıyor.
Ses, mimik, hareket ve dokunmaya duyarlı interaktif ekranlarla hayata geçirilecek farklı uygulamalar, 2022’nin en önemli trendlerinin başında geliyor.
2- Sosyal medya entegrasyonunu derinleştirmek
Sosyal medya kullanan insan sayısının artması ile birlikte markalar da sosyal medyadaki varlıklarına daha fazla odaklanıyorlar ve mağaza ziyareti deneyimini de buna göre tasarlıyorlar. Sosyal medya profillerinin, hashtaglerin, meydan okumaların ve kullanıcılar tarafından oluşturulan içeriğin Digital Signage uygulamalarında daha fazla kullanım alanı bulacağını göreceğimiz bir dönemdeyiz. Çevrimiçi ticaretin hacmi büyüdükçe müşteri kazanma mücadelesi de sertleşecek.
3- Daha etkili yapay zeka uygulamaları
Dijital bilgi ekranlarının yapay zeka yetenekleri her yıl daha iyiye gidiyor. Ziyaretçileri derinden etkileyen ve basit bir ekranı adeta bir oyun alanına çeviren uygulamaları daha sık görmeye başlıyoruz. Bu uygulamalar, hem insanların dijital ekranlarla etkileşim biçimleri hem de ekranların işleyiş biçimleri açısından daha etkili bir hale geliyor. Digital Signage teknolojileri, daha güçlü makine öğrenimi algoritmaları sayesinde giderek daha özerk olurken içeriklerin müşteriler üzerindeki etkisi de artıyor.
4- QR kodların fırsatlarından yararlanın
QR kodlar, bir web içeriğine hızlı bir şekilde erişmenin en iyi yoludur. Yeme-içme ve perakende sektörlerinde olduğu kadar kamusal alanlarda da belirgin bir QR kod kullanma eğilimi var. QR kodların çok fazla sayıda gerçek hayat uygulaması bulunuyor. Örneğin, QR kodlar ile restoran menülerine telefonla hızlıca ulaşılabilir, temassız ödeme yapılabilir ya da bir ürünün içeriği hakkında ayrıntılı bilgilere ulaşılabilir. Pazarlamacılar, kampanyalarının performans ölçümlerini izlemek için QR kodları temel alabilir. Böylece daha iyi pazarlama stratejileri oluşturulabilir.
QR kodların, dijital ekranlar ve akıllı telefonlar arasında hızlı ve kolay bağlantılar sağlamak için çok daha fazla kullanılacağını söyleyebiliriz.
5- Metaverse entegrasyonuna şimdiden hazırlanın
Mark Zuckerberg’in açıklaması ile birlikte birdenbire teknoloji gündemini işgal etmeye başlayan Metaverse’ün inşasında henüz yolun çok başındayız. Bununla birlikte mevcut sosyal medya ağları ve çevrimiçi oyunlar büyük olasılıkla bu dev yapının geleceğinde yer alacaklar.
Digital Signage teknolojilerinin de Metaverse platformlarından etkileneceğini şimdiden söyleyebiliriz. Bunun nedeni, ürün ve hizmetlerin tanıtımını yapmak için kullanılan dijital bilgi ekranı içeriklerinin geleceğin dijital ekonomisinin büyük bir parçasını oluşturacak olan Metaverse’te önemli bir rol üstlenecek olmasıdır. Zamanı geldiğinde işinizi bir Metaverse platformuna taşıma fikrine açık olmalı ve geniş kitlelere ulaşmak için benzer tekniklerden yararlanmanız gerekeceğini bilmelisiniz.
İnnova’nın geliştirdiği DS Suit ile içerik yönetimine uçtan uca çözüm
İnnova tarafından Digital Signage sistemlerinin içerik yönetimini sağlamak için geliştirilmiş olan DS Suit, hem kurumların kendi sunucusunda hem de bulut ortamında çalışabiliyor. DS Suit ile Windows ve Android işletim sistemli cihazların yanı sıra SoC (System on Chip) teknolojisine sahip ekranlarda da yayın yönetimi yapılabiliyor.
DS Suit ile farklı lokasyonlarda bulunan çok sayıda ekran tek bir merkezden 7 gün 24 saat yönetilebiliyor. Ekranların yönetimi için her bir çalışanın erişim yetkisi ayrı ayrı belirlenebiliyor.
Sürekli güncellenen DS Suit yazılım paketi ile ekranlarda görüntülenecek içerikler yönetilirken istenilen şekilde zaman planlaması da yapılabiliyor ve ayrıntılı raporlar hazırlanabiliyor.
Zengin multimedya desteğiyle benzersiz sunumlar yapmayı mümkün kılan DS Suit, özellikle çok sayıda şubesi bulunan perakende zincirleri, alışveriş merkezleri ve bankalar gibi kurumlar için ideal çözümler sunuyor.
İlgili Postlar
Bulut maliyet yönetimi nedir?
31 Eki 2024
Dijital DönüşümYapay zeka şeffaflığı nedir?
28 Eki 2024
Dijital DönüşümStratejik inovasyon nedir?
25 Eki 2024
Dijital Dönüşüm