Sanal POS nasıl alınır?15Haziran

Sanal POS nasıl alınır?

Sanal POS, alışveriş trendinin fiziksel mağazacılık anlayışının ötesine geçtiği dijital ticaret çağında internet mağazacılığının en önemli çözüm noktası olarak öne çıkıyor. İnternet girişimcileri Sanal POS nedir nasıl alınır sorusuna yanıt arıyor. Blog yazımızın devamını okuyarak Sanal POS hakkında bilgi edinebilirsiniz.

 

E-ticaret büyüme hacmi her geçen yıl artıyor. Bir e-ticaret sitesi kurarak büyüyen e-ticaret dünyasına dahil olmak isteyenler sanal POS nasıl alınır öğrenerek stratejilerini netleştirebiliyor. Geleneksel havale ve EFT yöntemlerinin bir numaralı alternatifi olarak öne çıkan sanal POS, e-ticaretin büyümesine önemli ölçüde katkı sağlıyor.

 

Sanal POS nedir?

“Point of sale” ifadesinin kısaltılmış hali POS, Türkçede ödeme noktası olarak karşılık buluyor. Sanal POS ise “virtual” kelimesinin kısaltılmış hali ile birlikte VPOS olarak ifade ediliyor. Fiziksel mağazada kredi kartının POS cihazına okutulduktan sonraki birkaç saniyede ödemenin gerçekleşmesi gibi online mağazada da bilgi girişi ve onay sürecinin ardından bedelin alıcı hesabına aktarılması sanal POS ile mümkün oluyor. Bu bağlamda Sanal POS nedir sorusunu e-ticaret sitesinin kredi kartı, sanal kart veya banka kartı ile ödeme alma seçeneği sunmasına yarayan araç olarak yanıtlayabiliriz.

 

 

Sanal POS sisteminde ürün, hizmet ve siteye göre değişmekle birlikte genel fatura bilgileri ve teslimat bilgileri talep ediliyor. Kredi kartı bilgileri, 3D secure sistemi ile ekstra koruma gerçekleştirilerek sanal POS ve bankaya iletiliyor. Bu şekilde provizyon alınmasının ardından satıcı bedeli tahsil ediyor.

 

Sanal POS almak için gereken şartlar

Bir e-ticaret sitesinin tercih edilebilir olması alternatif ödeme yöntemleri sunmasını gerektiriyor. En çok kullanılan ödeme yönteminin kredi kartı olması nedeniyle sanal POS kritik önem taşıyor. Sanal POS nasıl alınır sorusuna yanıt arayan girişimcilerin öncelikli olarak kart bilgilerinin, iletişim bilgilerinin ve adres bilgilerinin çalınmasını önleyen SSL sertifikası alması gerekiyor. Sitede yeterli sayıda ürün bulunmaması durumunda SSL sertifikasının entegre edilmiş olması anlam ifade etmiyor. Bunun yanı sıra üyelik sözleşmesi, müşteri sözleşmesi, satış sözleşmesi, iade ve iptal sözleşmelerin ödeme sayfasında kesinlikle bulunması gerekiyor.

 

Türkiye’de faaliyet gösteren bankaların hemen hepsi sanal POS hizmeti sunuyor. Sanal pos cihazı nasıl alınır sorusunun yanıtı elbette Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurulu (BDDK) onaylı ödeme kuruluşları da olabiliyor. Başvuru sırasında sözleşmeler ile birlikte vergi levhası, ortaklık sözleşmesi, imza sirküleri gibi evrakların yanı sıra geçmiş kredibilite raporu ve ciro bilgisi de istenebiliyor.

 

PayFlex Sanal POS ile hız ve güvenlik beklentileri karşılanıyor.

İnnova’nın sunduğu PayFlex Sanal POS çözümü, 13 banka ile birden entegrasyon imkanı sağlayarak kurumların yazılımsal ve donanımsal yatırım yapma zorunluluğunu ortadan kaldırıyor. Bulut tabanlı çözüm, alışveriş esnasında bankalardan herhangi birinin Sanal POS sisteminde sorun olması durumunda otomatik olarak çalışır durumdaki diğer banka Sanal POS’una yönlendiriyor. Bu sayede işlem kaybı ve müşteri memnuniyetsizliği yaşanmıyor. PayFlex Sanal POS üzerinden yapılan sorgulamalarda yalnızca başarılı işlemler faturalandırılıyor.

 

Ödeme sistemleri projeleriyle Türkiye’deki ve dünyadaki birçok büyük finans kuruluşunu referansları arasına katan İnnova’nın PayFlex Sanal POS çözümü uluslararası güvenlik standartlarındaki en yüksek seviye olan PCI-DSS 3.1 sertifikasına da sahip. PCI DSS Level 1 uyumlu, güvenli ve uluslararası standartlara uygun Kredi Kartı Saklama hizmeti de sunan çözümünde dövizli tahsilat işlemleri için ek bir ücretlendirme uygulanmıyor.