İnsan odaklı bir dijital dönüşüm için 4 ipucu

insan-odakli-bir-dijital-donusum-icin-4-ipucu

2 Mar 2023

2 dk okuma süresi

Dijitalleşme günümüz iş dünyası için olmazsa olmaz bir noktaya geldi. Ancak en son teknolojileri iş süreçleriyle buluşturmak demek, dijital dönüşümün getirilerinden sonuna kadar faydalanmak anlamına gelmiyor. Başarılı dijital dönüşüm girişimleri, teknolojinin kendisine değil, hizmet ettikleri insanlara odaklananlar arasından çıkıyor.

Uzaktan ve hibrit çalışma modelleri, insanların iletişim kurma ve çalışma biçimlerini önemli ölçüde değiştirdi. Bu sürecin bir sonucu olarak işletmeler, planlar ve hedefler doğrultusunda insanların yaşam biçimlerine uyumlu hale gelmek zorunda kaldı. Dijital dönüşüm, kurumların uzaktan ve hibrit çalışma düzenine hızla adapte olmalarını sağladığı gibi, süreci nasıl yöneteceklerini öğrenmelerine de imkan sunuyor.  

Üretkenliği artırmak için çalışanları ihtiyaç duydukları araçlarla donatarak yenilikçi çözümler geliştirmelerine yardımcı olan dijital dönüşüm, uzun vadede güçlü bir şirket kültürü oluşturmaya da yardımcı oluyor. 

İnsan merkezli yaklaşım

Dijital dönüşümün özünde insan vardır. İnsanın teknolojiyle ve çevresindeki dünya ile nasıl etkileşime gireceğini tasarlar. Kurumların yaptığı en büyük hata, dijital dönüşüm yolculuklarında insanları hesaba katmayı ihmal etmeleridir. Halbuki BT liderleri, şirketlerinin teknoloji stratejisinin, müşterileri, çalışanları ve diğer paydaşları kapsadığından ve insanların ihtiyaçlarını karşıladığından emin olmalıdır.

Kurumlar dijital dönüşüm süreçlerine başlamadan önce karar vericiler, "çalışanlar bu değişikliğe nasıl tepki verecek?" gibi insanı merkeze alan bazı sorular çıkarmalıdır. İşletmeler hizmet ettikleri insanların yaşamlarını dönüştürmek için teknolojiyi kullanabilirler. Yöneticiler, çalışanların ve müşterilerin gelişen beklentilerini karşılamak için teknolojiyi nasıl kullanabileceklerini önceden tespit etmesi, verimliliği artıracaktır. 

Dijital dönüşüm yoluyla insan deneyimini geliştirmenin yolları

İnsan merkezli bir dijital dönüşüm, şirketlerin dijitalleşmenin temelinde insanların olduğunu kabul etmesine ve süreç boyunca sorunsuz bir deneyim yaratmak için gerekli adımları atmasına ihtiyaç duyar. Ancak dijitale öncelik veren bir iş ortamına geçiş, kurumsal düzeydeki hızlı değişikliklere uyum sağlamayı gerektirdiği için zorlayıcı olabilir. Şirketlerin hem çalışanların ve müşterilerin değişen ihtiyaçlarına ayak uydurmaları hem de dijitalleşme sürecini en iyi şekilde yönetip güçlü bir şirket kültürü haline getirmeleri gerekiyor. Dijital dönüşüm insanla ilgili ve işletmelerin insan deneyimini zenginleştirmek için kullanabilecekleri bazı yöntemler mevcut.

1. Etkileşimi artırmak

Şirketlerin çalışan etkileşimini artırmaları gerekiyor ve bunu başarmak için atılabilecek çok sayıda adım mevcut. İşe alınan yeni personellerin süreçlerini otomatikleştirmek etkileşimi hızlandıracağı gibi, yeni çalışanların ekipleriyle ve projelerle daha verimli bir şekilde bağlantı kurmalarını da sağlar. Bu, şirket ile çalışan arasında başarılı bir ilk izlenim yaratır ve kurumların yetenekleri elde tutma olasılığını artırır.

2. Doğru araçları sağlamak

Yeniliği teşvik etmek için çalışanları doğru araçlarla donatmak kritik önem taşır. Örneğin, düşük kodlu/kodsuz araçlar, teknik olmayan çalışanları bile daha nitelikli hale getirebilir. Bu tür araçlar, çok fazla teknik bilgi gerektirmediği gibi BT ekiplerinden minimum düzeyde destek alarak görevleri tamamlamalarına yardımcı olur. Düşük kodlu ya da kodsuz araçlar gibi çalışanların yeteneklerini artıracak çözümler, hemen her sektördeki işletmenin dijital dönüşüm çabalarını daha düşük maliyetle hızlandırmalarını sağlar.

3. Verilerden yararlanmak

İş uygulamalarında, veriye dayalı bir model tercih edilmelidir. Günümüzde işletmeler için kritik rol üstlenen veri, anlamlandırıldığında iş kararlarına yönelik detaylı bilgilendirme sağlar. Verilerden yararlanmak şirketlerin, müşteriler, çalışanlar ve tüm paydaşlar için daha iyi fiyatlandırma modelleri, stratejiler, genel hizmetler ve gelişmiş deneyimler sunmasına yardımcı olur.

4. Gerçekçi ve net hedefler belirlemek

Kurumlar için net ve ulaşılabilir hedefler belirlemek kritik önem taşır. Ancak o kadar önemli olan bir diğer konu da, hedeflerin işletme geneline doğru biçimde iletilmesidir. Yöneticilerin hedefleri tüm personelle paylaşmaları ve doğru anlaşıldıklarından emin olmaları, aynı hedefe yönelmiş ekipler oluşturmak için büyük değer taşır. 

Bir dijitalleşme stratejisi için yol haritası ve kapsayıcı bir çerçeve oluşturmak, kurumların dijital dönüşüm yolculuklarına rehberlik edecektir. Bu sayede çalışanlar, aynı hedefler doğrultusunda birleşeceklerdir.

İlgili Postlar

Dijital ikizler ve akıllı şehirler: Gerçek zamanlı şehir yönetimi

Dijital ikizler ve akıllı şehirler: Gerçek zamanlı şehir yönetimi

11 Eyl 2024

Dijital Dönüşüm
Başarı Hikayeleri
Teknik Destek ‍
444 5INV
444 5 468 ‍
info@innova.com.tr