Yasal ve idari takip süreçleri teknoloji ile kolaylaşıyor

Yasal ve idari takip süreçleri teknoloji ile kolaylaşıyor

6 Kas 2020

2 dk okuma süresi

Çok sayıda müşterisi olan holdingler ve büyük şirketler için yasal ve idari süreçlerin takibi içinden çıkılamaz bir hal alabiliyor. Lehe ve aleyhe tüm dava ve icra dosyalarını takip etmek, bunları halihazırda kullanımda olan dijital sistemlerle entegre biçimde yönetmek, bazen çok sayıda kişiden oluşan hukuk departmanları için bile zorlu bir sürece dönüşebiliyor. İdari ve yasal takip sistemleri ise, tam bu noktada şirketlerin imdadına yetişiyor.

 

Yasal ve idari takip sistemlerinin avantajları

Uçtan uca çözüm sunan bir idari ve yasal takip sistemi, kurumların kadrolu avukatlarını ve sözleşmeli hukuk bürolarını etkin bir şekilde yöneterek işlemlerin daha verimli gerçekleştirebilmesini sağlıyor.

 

Lehe ve aleyhe tüm davaların yönetiminin yanı sıra, kredi kartı, kredi veya poliçe ürünlerinin, mobil/sabit hatlar, geniş bant internet ve televizyon aboneliklerinin, bireysel ve kurumsal aboneliklerde enerji, doğalgaz ve su faturalarının gecikmiş alacak takibi de bu sistemlerle yapılabiliyor.

 

Hangi sektörlerde kullanılıyor?

Yasal ve idari takip sistemleri, bireysel ve kurumsal müşterilere hizmet veren bankalar, yüksek tutarda risk yöneten sigorta şirketleri, her ay milyonlarca fatura üreten telekom operatörleri, enerji dağıtım şirketleri ve her gün yüz binlerce geçişin yapıldığı otoyol ve köprü işletmeleri tarafından tercih ediliyor.

 

Yasal ve idari takip sistemlerinin sektörel kabiliyetleri

Bu sistemleri kullanarak ilamlı ve ilamsız takip, ipoteğin paraya çevrilmesi yoluyla takip, rehnin paraya çevrilmesi yoluyla takip, kambiyo senetlerine özgü haciz yoluyla takip, adli hukuk davaları, adli ceza davaları, idari yargı davaları, tüketici şikayetleri ve sigorta tahkim komisyonu davaları gibi tüm lehe ve aleyhe süreçler yönetilebiliyor.

 

Yasal ve idari takip sistemleri, kendi aralarında sundukları özellikler bakımından çeşitli farklılıklar gösterebiliyor. Çözümün sektörünüze özel, kurumunuzun ihtiyaç duyacağı kabiliyetlere sahip olduğundan emin olmalısınız. Örneğin bankacılık sektörü için bir borçluya ait birden fazla dosyayı toplu halde ya da çoklu sorumluluklarda sorumluluk tutarlarını ve ilgili süreçlerini efektif bir şekilde yönetebilmek, ipotekli kredi ürünlerinin ödemelerinde yaşanan sorunların takibini gerçekleştirebilmek ve IFRS temelinde oluşturulan raporların süreçlere dahil edilebilmesi gibi özellikler önem taşırken; sigorta şirketleri için muallak hesaplaşma ve tahkim süreçlerinin takibi de hukuki süreçleri kolaylaştırıyor.

 

Entegrasyon neden önemli?

İdari ve yasal takip sistemlerinin sonuç odaklı çalışabilmesi için kurum içi ve kurum dışı sistemlerle entegre edilebilir olmaları kritik bir öneme sahip. Örneğin ülkemizde Ulusal Yargı Ağı Bilişim Sistemi (UYAP) ile çevrimiçi entegrasyon sağlayabilen bir sistem tercih ettiğinizde, UYAP'tan dosyaya bilgi aktarımı yapabilir, dosyalarınızın her zaman “güncel” kalmasını sağlayabilirsiniz.

 

Kurumunuz dijitalleşme adımlarını attıysa, hâlihazırda kullanılan alacak takip, doküman yönetimi, CRM, tahsilat, mutabakat ve muhasebe sistemleri ile uyumlu bir çözüm tercih etmeniz hem takip süreçlerine verim kazandıracak hem de ilave iş yükü oluşmasını engelleyecektir.

 

Türkiye’deki her 3 icra dosyasından birisi Lega ile yönetiliyor

İnnova’nın yasal ve idari takip sistemi LEGA, Türkiye’deki her üç icra dosyasından birinin yönetiminde kullanılıyor. Finans kurumları başta olmak üzere, işleyişi tahsilat süreçlerine bağlı olan tüm kurumların lehe ve aleyhe tüm icra ve dava dosyalarına modern, standart ve merkezi bir yönetim anlayışı kazandıran LEGA, bankacılık, sigorta şirketleri, telekom operatörleri, enerji dağıtım şirketleri ve otoyol ve köprü işletmeleri için sektöre özel kabiliyetler sunmasıyla dikkat çekiyor.

 

LEGA, büyük kurumların ihtiyaç duyduğu kurum içi entegrasyonların tamamını karşılarken, kurumlar arası entegrasyonda veri akışını her zaman güvenli ve kesintisiz bir şekilde sağlıyor. UYAP entegrasyonu süreçleri otomatikleştirirken, web tabanlı arayüz sayesinde rahat bir kullanım sunuyor. SMS entegrasyonuyla da T.C. Kimlik Numarası veya doğrudan GSM numarası üzerinden borçlulara SMS gönderebiliyor.

İlgili Postlar

kentsel-yesil-altyapilar-sehirlerde-doga-ile-butunlesme

Kentsel Yeşil Altyapılar: Şehirlerde Doğa ile Bütünleşme

12 Ara 2024

Dijital Dönüşüm
Başarı Hikayeleri
Teknik Destek ‍
444 5INV
444 5 468 ‍
info@innova.com.tr