15 Ağu 2022
2 dk okuma süresi
Bankalar, finans şirketleri, perakende zincirleri, telekom operatörleri, internet servis sağlayıcıları ya da elektrik, su, doğalgaz dağıtım şirketleri gibi hizmet verdiği müşteri sayısı bazen milyonları bulabilen işletmelerin finansal sağlıklarını koruyabilmek için alacaklarını etkin bir şekilde takip etmesi gerekiyor. Özellikle zamanında ödenmemiş sorunlu alacakların tahsilatının yönetimi, büyük ölçekli kurumlarda çok daha fazla önem taşıyor. Alacakların durumunu anlık olarak gösterebilen ve sorunlu alacaklar için atılacak adımları otomasyona bağlayan teknolojik çözümler, tahsilat yönetimi sürecinin hızlı, hatasız ve verimli bir şekilde yapılabilmesini sağlıyor.
Modern tahsilat yönetim çözümlerindeki yapay zeka destekli analitik servislerinden faydalanarak oluşturulan istatistik modellemeler sayesinde ileriye dönük yüksek doğruluk oranında tahminler yapılabiliyor. Böylece işletmelerin nakit akışlarını planlaması kolaylaşıyor ve olası finansal riskler önlenmiş oluyor.
· Kolay yönetilebilir olmalıdır. Tek bir kişiyle bile tam kontrol sağlanabilmelidir.
· Ölçeklenebilir olmalıdır. Farklı büyüklükteki kurumlara kolayca uyarlanabilmelidir.
· Özelleştirilebilir olmalıdır. Her bir kurumunun kendi tahsilat stratejilerine göre kendi ekipleri tarafından kolayca şekillendirilebilmelidir.
· Müşteriler gruplandırılabilmelidir. Müşteriler istenen şekilde kategorilere ayrılabilmeli, ödemeye bağlı olarak farklı risk gruplarına otomatik olarak dahil edilebilmelidir.
· Analitik modelleme yapılabilmelidir. Farklı kategorilerde bulunan müşteri profilleri analiz edilerek geleceğe yönelik simülasyonlar yapılabilmelidir.
· İdari takip kolaylığı sunmalıdır. Müşterilerin borçları hakkında bilgilendirilmesi ve ödeme kolaylıkları sunulması tahsilat başarısını da artıracaktır.
· Farklı ihtiyaçlar için de kullanılabilmelidir. Örneğin, sistem altyapısında herhangi bir değişiklik yapmadan kampanya yönetimi yapmaya da olanak sağlamalıdır.
· Süreçlere manuel müdahale edilebilmelidir. Örneğin, bir bölgede doğal afet ya da benzeri bir olağanüstü durum yaşandığında manuel olarak filtreleme yapılarak mağdur durumdaki müşterilere anında özel kolaylıklar tanımlanabilmelidir.
· Tahsilat yönetimi çözümünün satın alındığı şirketin cihaz ve ekipman gereksinimleri, network kurulumu, sistem yönetimi ve operasyonel destek gibi ihtiyaçları karşılayabilecek kapasitede olmasına dikkat edilmelidir.
İnnova’nın geliştirdiği PayFlex SmartCollect tahsilat yönetimi servisi, sorunlu alacakların yönetimi için işletmelere uçtan uca yenilikçi bir çözüm sunuyor. Çok sayıda müşterisi olan büyük kurumların tahsilat yönetim süreçlerinde yaşadıkları zorlukları teknolojiden aldığı güçle kolaylaştıran PayFlex SmartCollect ile müşteriler istenildiği gibi kategorilere ayrılabiliyor ve ödeme verileri kullanılarak geleceğe dönük simülasyonlar yapılabiliyor. Bu öngörüler sayesinde tahsilat süreçleri yeniden tasarlanabiliyor ve başarılı tahsilat oranın artması sağlanabiliyor.
PayFlex SmartCollect’in GDS Decision Engine üzerinden sunduğu otomatik müşteri segmentasyonu özelliği ve PMML (Predictive Model Markup Language) gibi yapay zeka destekli analitik servisleri, tahsilat süreçlerinin etkin bir şekilde yönetilmesini sağlıyor.
Holdingler ve grup şirketleri için tahsilat yönetiminin tek bir yerden yapılabilmesini sağlayan PayFlex SmartCollect, farklı büyüklükteki işletmelere uyarlanarak kolayca ölçeklenebiliyor.
PayFlex SmartCollect çözümünü kullanmak isteyen şirketlerin cihaz ve ekipman gereksinimleri, network kurulumu, sistem yönetimi hizmeti ve operasyonel destek ihtiyaçları da İnnova’nın konusunda uzman kadrosu tarafından karşılanıyor.
PayFlex SmartCollect hem kullanılmakta olan CRM sisteminden hem de tahsilat ve tahakkuk işlemleri için kullanılan sistemlerden gerekli verileri çekerek müşteri segmentasyonu ve süreç planlamasını otomatik olarak gerçekleştirebiliyor.
Hangi müşteri segmentinin yasal takibe gireceğini belirleyerek ilgili sisteme bu verileri aktarabilen PayFlex SmartCollect, kurumsal kara/gri liste uygulamalarıyla da entegre olarak çalışabiliyor. Müşterinin hangi aşamada kara/gri listeye girip hangi aşamada çıkacağının kararını da otomatik olarak verebiliyor.
PayFlex SmartCollect ile istenilen müşteri grubu için SMS, e-posta, IVR ya da posta yoluyla tebligat gönderilmesi gibi farklı iletişim stratejileri hayata geçirilebiliyor.
İlgili Postlar