26 Nis 2022
2 dk okuma süresi
On binlerce hatta yüz binlerce düzenli müşterisi olan büyük ölçekli şirketlerin nakit akışını kontrol altında tutabilmesi için sorunlu alacakların takibi ve tahsilatı kritik bir rol oynuyor. Sorunlu alacakların tahsilat takibi işlemleri için geliştirilen teknolojik çözümler, sundukları yapay zeka destekli analitik servisler ile işletmelerin üzerindeki yükün hafiflemesine yardımcı oluyor.
Yönetilmesi her zaman zor olan sorunlu alacakları anlık olarak takip edebilen büyük ölçekli işletmeler, tahsilatta elde ettikleri başarı ya da başarısızlık durumlarına göre nakit akışı süreçlerini yeniden gözden geçirme ve gerekli aksiyonları alma şansı yakalıyor.
Sorunlu alacak takibinin sürekli olarak gözlemlenebilir olmasının dışında yapay zekadan faydalanarak oluşturulan istatistik modelleri sayesinde, ileriye dönük olarak yüksek doğruluk oranına sahip hedefler belirlemek de mümkün oluyor.
Bankalar, finans şirketleri, perakende zincirleri, telekom operatörleri, internet servis sağlayıcıları gibi çok fazla sayıda müşterisi olan kurumların yanı sıra elektrik, doğal gaz ve su dağıtım şirketleri de sorunlu alacak tahsilatının yönetimi konusunda büyük çaba sarf etmek zorunda kalıyor.
Tahsilat yönetimini planlarken nelere dikkat edilmeli?
Belirli bir mal ya da hizmet karşılığında alıcı ile satıcı arasında doğan alacak-borç ilişkisinde vadesi gelen ödemelerin yönetildiği sürecin tamamı tahsilat yönetimi olarak tanımlanır. İşletmelerin yaptıkları satışlar karşılığında alacaklarını önceden belirlenen ödeme planı çerçevesinde zamanında tahsil edebilmesi için atılacak olan tüm adımlar tahsilat yönetiminin kapsamına girer.
Şirketin nakit akışında bozulmalara yol açarak faaliyetlerin aksamasına neden olabilecek durumlardan kaçınmak için doğru bir tahsilat planlaması yapmak çok önemlidir. Tahsilat planlaması yaparken aşağıdaki konulara dikkat edilmesi gerekir;
Satış esnasında ödeme şartlarını net olarak belirlemeli ve müşterinize aktarmalısınız.
Fiyatlandırma politikanızı olabildiğince sade ve kolay anlaşılabilir yapmalısınız.
Ödeme hatırlatmaları için etkili bir takvim oluşturmalı ve mesajlarınız için alternatif kanalları kullanmalısınız.
Müşterilerinizi erken ödeme yapmaya teşvik edici uygulamalar hayata geçirmelisiniz.
Taksitlendirme koşulları gibi dinamik olarak değişen düzenlemeleri ve vergilendirmeleri yakından takip etmelisiniz.
Alacaklarınızın gecikmesi halinde mali tablolarınıza nasıl bir etki yapacağını önceden hesaplamalısınız.
Sorunlu alacaklar PayFlex SmartCollect ile düzene giriyor
İnnova tarafından geliştirilen PayFlex SmartCollect, büyük ölçekli organizasyonların sorunlu alacaklarının yönetimi için benzersiz bir çözüm sunuyor. Risk yönetim yazılımı sektörünün global liderlerinden GDS Link’in katkılarıyla yeniden şekillendirilen PayFlex SmartCollect, sorunlu alacakların takip süreçlerine yenilikçi ve sürdürülebilir bir yaklaşım getiriyor. PayFlex SmartCollect ile ek bir maliyet çıkarmadan müşteri gruplarına özel segmentasyon, skor ve süreç tasarlama işlemleri yapılabiliyor.
Şirketler sahip oldukları müşteri verileri ile PayFlex SmartCollect üzerinden simülasyonlar yaparak çıkan tahsilat başarı oranına göre ödeme planlamalarını yeniden tasarlayabiliyor.
PayFlex SmartCollect, GDS Decision Engine üzerinden sunduğu otomatik müşteri segmentasyonu ve PMML (Predictive Model Markup Language) gibi yapay zeka destekli analitik servisleriyle tahsilat başarısının artmasına yardımcı oluyor. Oluşturulan istatistik modellerle tahsilat süreçleri etkin bir şekilde yönetilebiliyor.
Farklı sektörlerden farklı büyüklükteki kurumlara kolayca uyarlanarak ölçeklendirilebilen PayFlex SmartCollect holdingler ve grup şirketleri için de birden fazla kuruma ait verilerin tek bir yerden kontrol edilebilmesine olanak sağlıyor.
İnnova’nın müşteri odaklı yaklaşımı ile PayFlex SmartCollect kullanıcısı olmak isteyen şirketlerin cihaz ve ekipman gereksinimleri, network kurulumu, sistem yönetimi hizmeti ve operasyonel destek ihtiyaçları da karşılanıyor.
Mevcut CRM sisteminin yanı sıra tahsilat ve tahakkuk sistemleri üzerinden verileri alarak süreç planlamasında kullanabilen PayFlex SmartCollect, hangi müşterilerin yasal takibe gireceğini belirleyerek ilgili sisteme bu verileri aktarabiliyor.
PayFlex SmartCollect büyük ölçekli organizasyonların tahsilat süreçlerinde ihtiyaç duyduğu kurum içi entegrasyonların tamamını karşılarken, kurumlar arası entegrasyonda da güvenli ve kesintisiz bir veri akışı sağlıyor.
İlgili Postlar
Bulut maliyet yönetimi nedir?
31 Eki 2024
Dijital DönüşümYapay zeka şeffaflığı nedir?
28 Eki 2024
Dijital Dönüşüm