Sanal POS hata kodları ne anlama geliyor?

Sanal POS hata kodları ne anlama geliyor?

30 Tem 2020

3 dk okuma süresi

Online alışverişe olan ilgi artıyor ve e-ticaret hacmi büyük bir hızla büyüyor. Güven faktörünün daha güçlü hale gelmesi açısından önem taşıyan fraud kontrol yöntemi sayesinde e-ticaret hacmi %40’lara varan oranlarda büyüyebiliyor. Fraud-kredi kontrol aksiyonu sayesinde sahte veya çalıntı kredi kartları tespit ediliyor ve olası dolandırıcılığın önüne geçilebiliyor. Sanal POS hata kodları da fraud kontrol yönteminin sağladığı bir avantaj olarak karşımıza çıkıyor. Peki, bu kodlar ne anlama geliyor? Blog yazımızda bu konuya açıklık getiriyoruz.

{module|IlgiliYazi}

E-ticarette alınan kart hataları Sanal POS hata kodu, online ödeme yapmak isteyen tüketicilerin bilgilendirilmesini sağlayan kodları ifade ediyor. Banka hata kodu olarak da bilinen kodlar, farklı anlamlar ifade ediyor. 41 ve 43 numaralı Sanal POS hata kodları, güvenlik ihlali olduğu için önem taşıyor. Bu kodlar ile karşılaşıldığında banka ile iletişime geçmek gerekiyor.

 

 

En sık karşılaşılan Sanal POS hata kodları

Sanal POS hata kodları bankaya göre değişebiliyor. Her banka için ortak olan hata kodları ise şunlar:

0: Ödemenin başarıyla onaylandığı anlamına geliyor.

1: Kartın ait olduğu bankanın işleme onay vermemesi durumunda 1 nolu kod ile karşılaşılıyor. Bu durumda bankayla iletişime geçmek gerekiyor.

2: Özel bir durumdan dolayı işlemin banka tarafından onaylanmaması durumunda 2 nolu kod gönderiliyor. Bu durumda da bankayı haberdar etmek önem taşıyor.

4: Kartın blokeli olması nedeniyle işlemin reddedildiğini gösteren bu kod ile karşılaşılması durumunda karta el konulması gerekiyor.

5: Kredi kartı blokeli olduğu için işlem onaylanmadığında 5 nolu hata kodu gönderiliyor.

8: Kullanıcının kimlik kontrolünün yapılması gerektiğinde sistem 8 nolu hata kodunu gönderiyor.

12: Bu kod işlem tanımlanamadığı için ödemenin reddedildiğini belirtiyor.

13: Bu uyarı kodu tutar hatalı olduğu için işlem reddedildiğinde gönderiliyor.

14: Kart numarası hatalı olduğu için ödeme onaylanmadığında gönderiliyor.

15: Kart tanımlanamadığı için işlemin reddedilmesi durumunda 15 nolu kod ile karşılaşılıyor.

30: Format hatasından ötürü ödeme alınamadığını gösteren bu kod ile karşılışması durumunda bankayı aramak gerekiyor.

33: Kartın süresi dolduğu için işlemin gerçekleştirilemediğini ifade eden bu kodun alınması durumunda banka ile iletişime geçerek yeni kart talep etmek gerekiyor.

34: Bu kod karta el konulması gerektiğini ifade ediyor.

38: Hatalı şifre girişi sebebiyle işlem reddedildiğinde 38 nolu hata kodu gönderiliyor.

41: Kayıp kart ile işlem yapılmaya çalışıldığını gösteren bu kod ile karşılaşıldığında karta el konulması gerekiyor.

43: Çalıntı kart ile işlem yapılmaya çalışıldığını gösteren bu kod ile karşılaşıldığında güvenlik açısından karta el konulması önem taşıyor.

51: Bakiye yetersiz olduğu için ödemenin gerçekleştirilmediğini ifade ediyor.

54: Kartın vadesi dolduğu için işlemin reddedildiğini gösteren bu kod alınınca banka ile iletişim kurulması gerekiyor.

55: Hatalı şifre girişi sebebiyle ödeme alınmadığı için gönderilen bu kodun ardından yeniden şifre istenerek sorun çözülebiliyor.

58: Terminal yetkisi olmadığı için ödeme reddedildiğinde 58 nolu kod ile karşılaşılıyor.

62: Kısıtlı kart olduğu için ödemenin reddedildiğini ifade ediyor.

65: Kullanıcının kart aylık kullanım süresi dolduğu için karşılaşılan bu uyarı da bankayla iletişime geçmeyi gerektiriyor.

75: Şifre deneme sayısı aşıldığı için kullanıcının bankası ile irtibata geçmesi öneriliyor.

91: Banka yanıt vermediği için ödeme onaylanmadığında gönderiliyor.

99: Sistem hatası sebebiyle işlemin tamamlanamadığını gösteren bu kodun alınması durumunda bankayı aramak gerekiyor.

{module|IlgiliYazilar}

PayFlex Sanal POS ile güvenlik beklentileri karşılanıyor

İnnova’nın sunduğu PayFlex Sanal POS çözümü, 14 banka ile birden entegrasyon imkanı sağlayarak kurumların yazılım ve donanım yatırımı yapma mecburiyetini ortadan kaldırıyor. Bulut tabanlı çözüm, alışveriş esnasında bankalardan herhangi birinin Sanal POS sisteminde sorun olması durumunda otomatik olarak çalışır durumdaki diğer banka Sanal POS’una yönlendiriyor. Bu sayede işlem kaybı ve müşteri memnuniyetsizliği yaşanmıyor. PayFlex Sanal POS üzerinden yapılan sorgulamalarda yalnızca başarılı işlemler faturalandırılıyor.

 

Ödeme sistemleri projeleriyle Türkiye’deki ve dünyadaki birçok büyük finans kuruluşunu referansları arasına katan İnnova’nın PayFlex Sanal POS çözümü uluslararası güvenlik standartlarındaki en yüksek seviye olan PCI-DSS 3.1 sertifikasına da sahip. PCI DSS Level 1 uyumlu, güvenli ve uluslararası standartlara uygun Kredi Kartı Saklama hizmeti de sunan çözümünde dövizli tahsilat işlemleri için ek bir ücretlendirme uygulanmıyor.

İlgili Postlar

Gomulu-odeme-sistemleri-musteri-sadakatini-nasil-etkiliyor

Gömülü ödeme sistemleri müşteri sadakatini nasıl etkiliyor?

31 Eki 2024

Fintek
Başarı Hikayeleri
Teknik Destek ‍
444 5INV
444 5 468 ‍
info@innova.com.tr