Sanal POS entegrasyonu nasıl yapılır?

Sanal POS entegrasyonu nasıl yapılır?

22 Kas 2021

3 dk okuma süresi

Sanal POS, işletmelerin internet üzerinden kredi ve banka kartlarından tahsilatlar yapabilmesini sağlıyor. Fiziksel POS cihazlarının işlevlerini dijitalleştiren Sanal POS, çevrimiçi alışveriş çağının getirdiği dijitalleşme akımının en popüler çözümleri arasında. Günümüzde internet üzerinden banka ve kredi kartlarıyla ödeme alan her kurum bir Sanal POS sistemi kullanıyor. Bu blog yazımızda, online ödeme için olmazsa olmaz sanal POS hakkında merak edilen soruları yanıtlıyoruz.  

Sanal POS nedir, nasıl alınır?

Sanal POS, iş yerlerinin internet üzerinden yapılan alışverişlerde kredi ve banka kartı ödemelerini işlemesini sağlayan güvenli bir ödeme çözümüdür. Çevrimiçi mağazanız için bir sanal POS alarak 7/24 satış yapabilirsiniz. Geleneksel uzaktan ödeme yöntemleri havale ve EFT’ye kıyasla daha güvenilir ve zahmetsiz bir ödeme deneyimi sunan sanal POS, kredi ve banka kartlarının yanı sıra sanal kartlardan da online ödeme alabiliyor. 3D Secure güvenlik protokolü, ödemelerin kart sahiplerinin rızası dışında gerçekleşmesini önlüyor.

Sanal POS almak için birkaç farklı yol izleyebilirsiniz. Örneğin, çalışmak istediğiniz bankadan bir sanal POS talebinde bulunabilirsiniz. Bankaların sanal POS başvurusu için istedikleri evraklar genellikle şahıs şirketleri için vergi levhası, nüfus cüzdanı örneği, imza sirküleri; ticari ortaklı şirketler için ise ticaret sicil gazetesi fotokopisi, vergi levhası ve imza sirküleri şeklinde sıralanıyor. Bu süreçte istenilen belgeler bankalar arasında ufak farklılıklar gösterebiliyor.

Bankanın üye iş yeri olmadan önce web sitenizin sanal POS kriterlerine uyumlu olup olmadığı kontrol ediliyor. Bankalar sanal POS için ilk olarak aktif bir web sitenizin olmasını ve bu sitenin kullanıcıların bilgilerini SSL sertifikasıyla korumasını bekliyor. İlk onay kriterlerini geçen şirketlerin, bankalar arasında farklılık gösteren ve her birinin ilgili web sayfalarında bulunabilecek ek kriterleri yerine getirmeleri bekleniyor.

İnnova gibi ödeme çözümleri sağlayıcıları, internetten satış yapan şirketlerin çalışmak istedikleri bankalara tek tek başvurmaları, birçok evrak ve imza sürecinden geçmeleri gerekliliğini ortadan kaldırıyor. Örneğin, İnnova PayFlex Sanal POS ile tek seferde kolayca Türkiye’nin en büyük 13 bankasına ait kartlardan ödeme alabilir hale gelebiliyorsunuz.

Şirket olmadan sanal POS alınabilir mi?

Sanal POS almak için bir şahıs ya da ticari ortaklı şirkete sahip olmanız gerekiyor. Bir şirkete sahip olmayanlar sanal POS alamıyor, yalnızca ödeme bağlantılarıyla tahsilat yaptıran alternatif çözümlerinden faydalanabiliyor. Bu çözümler, sanal POS ile kıyaslandığında müşteri ihtiyaçlarını tam olarak karşılamıyor, kimi müşterilerde güvensizlik yaratabiliyor ve kart puanları kullandırma gibi kolaylıklar sunmuyor. E-ticaret girişiminizin tek tahsilat yönteminin alternatif kanallar olmaması başarınız için bir hayli önemli.

Neden sanal POS kullanılmalı?

Sanal POS, hızın ve güvenin müşteriler tarafından talep edildiği günümüzde, hassas bir süreç olan banka ve kredi kartlarıyla tahsilatlara kolaylık ve güvenlik katıyor. İyi bir sanal POS çözümü, müşterilerinizin tıpkı fiziksel olarak ödeme yapıyormuş gibi güvenle ve hızla ödemelerini gerçekleştirmesini sağlıyor. Müşteriler için online ödeme sürecinde herhangi bir sorunun çıkmaması, markaya duydukları güveni artırıyor. Sanal POS, müşterinin gördüğü ön yüzünde çok kolay kullanılabilir bir sistem olsa da arkada birçok güvenlik protokolünün uygulandığı ve bankaların provizyon sistemlerini de kapsayan karmaşık bir sürece ev sahipliği yapıyor. İyi bir sanal POS uygulaması tüm bu aşamaları saniyeler mertebesinde hızla gerçekleştiriyor ve tahsilat süreçlerinin maliyetlerini düşürüyor.  

Sanal POS’un avantajları nelerdir?

Sanal POS’un müşterileriniz için avantajları ödeme güvenliği, kolaylığı ve seçenekleri sunmasıyken, işletmeniz için de birçok avantaj sağlıyor. Bunların başında, müşterilerinizden 7/24 çevrimiçi tahsilat yapabilmeniz geliyor. Ayrıca siparişlere ve işlemlere dair tüm bilgileri tek bir platformda görebilir, raporlar alabilirsiniz.

Hızlı ve Güvenli İşlem: İnnova PayFlex Sanal POS

İnnova’nın tamamen kendi kaynaklarıyla geliştirdiği PayFlex Sanal POS çözümü, hiçbir altyapı veya yazılım yatırımı yapmanızı gerektirmeden işletmenizi Türkiye’nin 13 büyük bankasına entegre ediyor. Bu bankalara ait kartlardan dünya standartlarında kullanıcı deneyimi ve güvenlik sunarak ödemeler almanızı sağlıyor.

Türkiye’deki ve dünyadaki en büyük finans kuruluşlarından bazıları tarafından kullanılan PayFlex Sanal POS, tahsilatı sürecinin her aşamasını SSL 128 şifreleme, PCI-DSS 3.1 sertifikası ve müşterinin kullandığı karta göre Verified by Visa veya MasterCard SecureCode sertifikalarının gerektirdiği güvenlik düzeyinde koruyor. PayFlex Sanal POS ayrıca güvenli ve uluslararası standartlara uygun Kredi Kartı Saklama hizmeti de sunuyor.

PayFlex Sanal POS çözümünü kullanarak kredi ve banka kartlarıyla alacağınız ödemelerde müşterilerinize kart puanlarını kullanma seçeneği sunabiliyorsunuz. EMV 3-D Secure Version 2.2.0 sertifikalı sistemle tahsilat yapmak için kullanacağınız ödeme sayfasını marka kimliğinize göre özelleştirme şansınız da bulunuyor. PayFlex Sanal POS ile tahsilat yapmak için müşterilerinize SMS ve e-postayla ödeme bağlantıları da iletebiliyorsunuz.

İnnova PayFlex Sanal POS çözümünü ister yerleşik kullanımınız için lisanslayabilir, isterseniz de hiçbir altyapı yatırımı gerektirmeyen servis olarak yazılım modeliyle kullanmaya başlayabilirsiniz.

İlgili Postlar

Gomulu-odeme-sistemleri-musteri-sadakatini-nasil-etkiliyor

Gömülü ödeme sistemleri müşteri sadakatini nasıl etkiliyor?

31 Eki 2024

Fintek
Başarı Hikayeleri
Teknik Destek ‍
444 5INV
444 5 468 ‍
info@innova.com.tr