RPA kullanımı çalışan deneyimini nasıl iyileştirir

RPA kullanımı çalışan deneyimini nasıl iyileştirir?

12 Ağu 2022

2 dk okuma süresi

Pandemi döneminde pek çok şirket faaliyetlerine devam etmek için zor kararlar almak durumunda kaldı. Birçoğu uzaktan çalışma modeline geçerken bazıları da hibrit çalışma modelini uyguladı. Bu dönemde global çapta işten çıkarmalar da maalesef sıkça yaşandı. Pandeminin iş dünyasındaki etkisinin azalması ile birlikte yeni bir durumla karşı karşıyayız. Daha önce işten ayrılmakta tereddüt eden çalışanlar şartların normale dönmesi ile birlikte memnun olmadıkları işlerinden ayrılmaya başladılar. Küresel ölçekte adeta toplu bir harekete dönüşen bu akım, “Büyük İstifa” olarak adlandırılıyor. Şirketlerin hem toplam çalışan sayısının azalması hem de uzaktan çalışan sayısının artması nedeniyle mümkün olduğunca fazla sürecin otomasyon sistemlerine devredilme eğilimi her geçen gün artıyor.

RPA genellikle kritik iş süreçlerini kolaylaştırmak, performansı ve verimliliği artırmak için kullanılıyor. Ayrıca çalışanların zamanını alan sıradan ve gereksiz görevlerin otomatik olarak gerçekleştirilmesini de sağlıyor. Bu sayede çalışan deneyimini iyileştirmede önemli bir rol üstleniyor.

RPA ne için kullanılır?

Mali raporlamalar, siparişlerin zamanında sisteme yüklenmesi, müşteri verilerinin doğrulanması, kayıt defterlerinin işlenmesi gibi pek çok iş süreci RPA tarafından hatasız ve hızlı bir şekilde yürütülebilir. RPA tarafından gerçekleştirilebilen görevler şöyledir;

Evrakların düzenlenmesi ve dosyalanması

E-posta yazma ve gönderme

Elektronik tabloları doldurma

Standart bildirimlerin gönderilmesi

Gelen verilerin işlenmesi

Telefon görüşmeleri yapmak ve cevaplamak

Siparişlerin takip edilmesi

Rutin evrakların doldurulması

RPA ve Akıllı Otomasyon

RPA, yapay zeka ve doğal dil işleme teknolojileri ile birleştirildiğinde ayrıntılı belge yönetimi ve gerçek zamanlı karar verme süreçlerini otomatikleştirebilir. RPA uygulamaları, bilgileri işlemek ve iletmek, yanıtları tetiklemek ve diğer platformlarla iletişim kurmak için gerekli olan verileri yakalayabilir ve yorumlayabilir.

RPA, personel alımıyla ilgili maliyetleri de azaltır. İnsan müdahalesi gerektiren yüksek dereceli görevler otomatik olarak gerçekleştirilebilir. Sonuçta daha olumlu bir çalışan deneyimi elde edilir.

Robotik süreçlerin sıkıcı ve tekrar eden işleri insanlardan devralması, çalışanların daha özgür olmasını ve şirkete değer katacak yaratıcı fikirler üretmelerini sağlar.

RPA çalışan verimliliğini artırır

McKinsey’in hazırladığı bir rapora göre 2030 yılına kadar 800 milyona yakın çalışanın işlerini otomasyon sistemleri ve robotlar devralacak. İşleri otomatik hale gelen çalışanların çoğu ya başka pozisyonlara geçiş yapacak ya da farklı görevler için eğitilmeleri gerekecek.

Otomasyon ile tekrarlayan işleri daha hassas ve daha hızlı yapmak mümkün olsa da yaratıcılık, inovasyon, sezgi ve empati gibi insana özgü beceriler değerini korumaya devam edecek. Aslında çalışanların çoğu tekrar eden, sıkıcı işler yerine daha fazla kişisel tatmin sağlayan daha üst düzey görevler üstlendiklerinde daha mutlu oluyorlar. Yapay zeka ve RPA kullanan şirketlerin çalışan memnuniyetindeki iyileşme açıkça görülebiliyor. Faydalı ve anlamlı görevlere odaklanan çalışanların şirketlerine olan bağlılığı, memnuniyet seviyeleri ve üretkenlikleri de artıyor. Dolayısıyla RPA hem şirketlere hem de çalışanlara fayda sağlıyor.

İnnova RPA ile çalışan deneyimini en üst seviyeye çıkarın

İnnova’nın sunduğu Robotik Süreç Otomasyonu (RPA) çözümleri ile çalışanlarınızın rutin işlerle zaman kaybetmelerinin önüne geçebilir ve kaynaklarınızı daha verimli kullanabilirsiniz. İnnova’nın konusunda uzman ekiplerinin yaptığı incelemeler sonucu her bir şirketin ihtiyaçlarına göre özelleştirilen RPA çözümleri ile tekrar eden iş süreçlerinizi kolayca otomasyona bağlayabilirsiniz.

Kural bazlı yapay zekâ ve iş akışı otomasyonu teknolojilerinden güç alan İnnova RPA çözümü ile müşteri hizmetleri, muhasebe, finans, insan kaynakları, BT altyapısı yönetimi ve tedarik zinciri yönetimi gibi pek çok farklı konudaki iş süreçlerinizi başarılı bir şekilde otomasyona geçirebilirsiniz.

İnsan müdahalesi gerektiren tekrarlayan görevler, çok az istisnai durumun olduğu süreklilik arz eden işler, yapay zeka ile okunabilen elektronik dokümanlarla ilgili işler ve süreç içindeki adımları değişse de makine öğrenimi ile çözülebilecek işler, İnnova RPA ile otomatik olarak gerçekleştirilebilir.;

Sıfır hata ile 7/24 çalışan İnnova RPA’in yazılım robotları, işlem sürelerini kısaltır, güvenliği artırır ve çalışanların yaratıcılıklarını ortaya çıkarabilmeleri için fırsatlar sunar.

İlgili Postlar

Uretken-yapay-zeka-dijital-donusumu-nasil-etkiliyor

Üretken yapay zekâ günümüzde dijital dönüşümü nasıl etkiliyor?

30 Eki 2024

Dijital Dönüşüm
Başarı Hikayeleri
Teknik Destek ‍
444 5INV
444 5 468 ‍
info@innova.com.tr