RPA'nın en önemli 10 faydası
14.06.2022
Sosyal Medya

RPA'nın en önemli 10 faydası

RPA’nın iş süreçleri üzerindeki olumlu etkilerine rağmen bazı şirketler bu teknolojiye geçiş konusunda halen endişeler yaşıyor. Bu yazımızda iş hayatında RPA (Robotik Süreç Otomasyonu) kullanımının en önemli 10 faydası hakkında bilgi vererek, ayırdığınız bütçe karşılığında elde edeceğiniz avantajları öğrenmenizi hedefliyoruz. 

RPA ile işinizi nasıl iyileştirebilirsiniz?

RPA kullanımı en başından itibaren işletmelerin çalışma biçimlerinde devrimsel değişikliklere neden oldu. Farklı sektörlerden şirketler, insan müdahalesine çok az ihtiyaç duyan ya da hiç duymayan rutin görevleri otomatikleştirmek için RPA’yı kullandılar.  

  1. Üretkenlik artışı

RPA robotları belirli görevleri gerçekleştirmeleri için programlanmıştır. Böylece şirket çalışanları, vakit alan ve sıkıcı rutin işleri RPA’ya devredebilir. Örneğin, bir raporlama işini ele alalım. Bir çalışanın manuel olarak saatlerce uğraşacağı raporlamayı RPA sayesinde çok daha kısa bir süre içinde tamamlamak mümkündür. RPA, aynı miktarda işi daha kısa süre içinde tamamlayarak çalışanların üretkenliğini artırmaya yardımcı olur.  

  1. Verimlilik artışı

İnsan verimliliği sınırlıdır. Bir insan bireysel kapasitesine bağlı olarak bir günde belirli bir saat çalışabilir. RPA yazılımları ise yılın 365 günü 24 saat kesintisiz bir şekilde çalışabilir. Kullanım senaryosuna göre değişmekle birlikte tek bir RPA robotu bazen 5 tam zamanlı çalışanın manuel olarak tamamlayabileceği işi tek başına yapabilir. 

  1. Hataların azalması

İş süreçlerinin manuel olarak yürütülmesi hata risklerini de beraberinde getirir. Hataları düzeltmek için harcanan zaman da ayrıca bir maliyete neden olur. RPA’yı işinizde kullanmaya başladığınızda hata oranını da sıfıra indirmiş olursunuz. Bununla birlikte, RPA'nın kapsamlı bir şekilde test edilmesi gerekir. Bu sayede insan hataları yapan robotlar hakkında endişelenmenize gerek kalmaz.

  1. Güvenliğin artması

RPA süreçlerinde hassas verilerin sızma riski yoktur. Tüm veri erişimleri belgelenir ve kontrol edilir. İnsanlardan kaynaklanan kötüye kullanım durumları önlenmiş olur.

  1. Ölçeklenebilirlik

İşiniz büyüdüğünde sorumluluklarınız da aynı oranda büyür. Girişimciler işlerini bir üst seviyeye taşımak istediklerinde genellikle kendilerini bir yol ayrımında bulurlar. Artan talebe karşılık verebilmek için esnek bir yapıya sahip olmak gerekir. Bu noktada devreye giren RPA hedeflerinize ulaşmanıza yardımcı olur. Özellikle küçük işletmeler öngörülemeyen pazar taleplerini RPA yardımıyla kolayca yönetebilir.

  1. Gelişmiş analitik

İşletmeler daha bilinçli kararlar alabilmek için RPA aracılığıyla değerli veriler toplayabilir. Bu verilerden bazıları; döngü süreleri, iş hacmi desenleri, hatalar ve istisnai durumlar olarak sayılabilir. Bu nedenle gelişmiş analitik özellikleri ürününüzü ya da servisinizi hedef pazarınız için iyileştirmenize yardımcı olur.

  1. Gelişmiş müşteri hizmetleri

Müşterilerden gelen talepleri karşılamak her zaman kolay bir iş değildir. Yaşanacak ufak bir aksilik rakiplerinize yönelmelerine neden olabilir. Müşteri hizmetlerinin sıkıcı ve tekrarlayan görevlerini RPA robotlarına aktarabilirsiniz. Ayrıca RPA ile müşterilerinizin ihtiyaçlarını tam olarak anlamanıza yardımcı olacak raporlar da oluşturabilirsiniz.

  1. Kesintisiz çalışma

Çoğu işletme sahibi, üç ana nedenden dolayı eski sistemlerini değiştirmek veya yükseltmek konusunda tereddüt duyar:

  • Eski sistemleri değiştirme maliyeti

  • Geçici olarak oluşabilecek iş kesintileri

  • BT altyapılarının karmaşıklığı

İş süreçlerinde RPA kullanmanın faydaları eski sistemlerinize de yansır. Günlük işlemleri otomatikleştirebilir ve eski sistemlerinizin kullanım ömrünü uzatabilirsiniz.

  1. Kolay uygulama

RPA uygulaması düşündüğünüzden daha kolaydır. RPA'yı uygulamak, API kurulumu gerektirmez ve ayrıca çok az teknik uzmanlık gerektirir. Bu da işletmeler için büyük maliyet ve zaman tasarrufu sağlar. RPA, okunması daha kolay olan kendi grafik kullanıcı arayüzü öğelerine sahiptir. RPA sistemleri, tıklamalar, düğmelere basma vb. gibi insanlarla aynı işlemleri aynı kullanıcı arayüzü üzerinden gerçekleştirebilir.

  1. Gelişmiş iletişim

RPA, iş süreçlerinin ve operasyonların zamanında yürütülmesini ve sahadaki çalışanların ve son kullanıcıların en son bilgileri almasını sağlayabilir. Belge oluşturma ve güncelleme görevlerini otomatikleştirebilir. Bu sayede belgeler üzerinde manuel düzenlemeler yapma ve güncellemeleri takip etmeden kaynaklanan iş yükü ortadan kaldırılmış olur.  

Şirketinize özel otomasyon ihtiyaçlarınızı İnnova RPA ile çözün 

İnnova tarafından geliştirilen Robotik Süreç Otomasyonu (RPA) çözümleri, her bir şirketin iş süreçlerinde ihtiyaç duyduğu özel otomasyon senaryolarını en verimli şekilde hayata geçiriyor. İnnova’nın uzman mühendisleri, şirketlerin yapısını inceleyerek hangi iş süreçlerinin yazılım robotlarına devredilebileceğini belirliyor ve en uygun çözümü sizin yerinize planlıyor. 

Çalışanları tekrar eden ve sıkıcı işleri yapmaktan kurtaran İnnova RPA, kural bazlı yapay zekâ ve iş akışı otomasyonu teknolojilerinden faydalanıyor. İnnova RPA ile müşteri hizmetleri, muhasebe, finans, insan kaynakları, BT altyapısı yönetimi ve tedarik zinciri yönetimi gibi pek çok farklı konudaki iş süreçleri başarılı bir şekilde otomasyona bağlanabiliyor.