4 Ağu 2022
3 dk okuma süresi
İş dünyasında küçük ve orta ölçekli şirketler de dahil olmak üzere neredeyse tüm işletmeler birden fazla banka ve finans kuruluşuyla aynı anda çalışıyor. Tedarikçiler, müşteriler, iş ortakları ve e-ticaret pazaryeri siteleri gibi çok sayıda farklı kanaldan gelen ve giden nakit akışını kontrol altında tutmak, muhasebe ve finans departmanları için çok zorlayıcı bir sürece dönüşebiliyor. Bankaların internet şubeleri ve mobil uygulamaları pek çok finansal işlemin kolayca yapılmasına izin veriyor olsa da çok sayıda banka ile çalışan işletmelerin hesap yönetimi için her bir bankanın çevrimiçi bankacılık hizmetlerine tek tek bağlanması işleri zorlaştırıyor. Üstelik şirketin genel cari durumunu görebilmek için oldukça zahmetli hesaplamalar yapılması gerekiyor. Şirket büyüdükçe ve cirosu arttıkça finansal yönetimi küçük bir ekiple çözmek giderek daha da zorlaşıyor.
İş dünyasının ihtiyaçlarını fintek uygulamaları karşılıyor
Finans ve teknoloji kelimelerinin birleşiminden üretilen fintek girişimleri sayesinde yenilikçi ürün ve servislerin sayısı her geçen gün artıyor. Dijital dönüşüm için düğmeye basmış olan işletmelerin atacakları en önemli adımların başında finansal süreçlerini tamamen dijital ortama uyarlamak geliyor. Mali yönetim için geliştirilen servisler, işletmelerin mevcut finansal operasyonlarını sağlıklı bir şekilde devam ettirebilmesi ve verimliliklerini artırabilmesi için kritik bir rol oynuyor.
Açık bankacılık uygulamaları dijital dönüşümü kolaylaştırıyor
Bankaların müşterilerine ait finansal bilgileri izinli olarak üçüncü taraf kurumlarla güvenli bir şekilde paylaşmasına olanak tanıyan açık bankacılık konsepti, çok sayıda fintek çözümünün iş dünyasının hizmetine açılmasını sağlıyor. Ülkemizde 2020 yılının Mart ayında BDDK düzenlemesi ile ticari alanda hayata geçirilen açık bankacılık uygulamaları, çok sayıda bankada hesabı olan işletmelerin tek bir uygulama üzerinden tüm hesaplarına erişebilmesine olanak tanıyor.
Açık bankacılık uygulamaları, bankalar, işletmeler ve fintek firmaları için pek çok avantaj sunuyor. İşletme sahipleri kendilerine özel ürün ve hizmetlere erişme, farklı bankalardan kredi teklifleri alma ve farklı ödeme planlamaları oluşturma gibi olanaklardan faydalanabiliyorlar. Ayrıca kişisel finansal verilerinin analiz edilmesi sayesinde kendilerine en uygun teklifleri alabiliyorlar. Bankalar ve fintek girişimleri de sundukları hizmetlerle müşteri memnuniyetini ve dolayısıyla karlılıklarını artırıyor.
Ortak Banka Platformları ile çalıştığınız tüm bankalar tek bir ekranda
Açık bankacılık konseptinden güç alan Ortak Banka Platformları, bankalar ile işletmeler arasında güvenli bir köprü görevi görerek mali yönetim sürecini son derece kolay, hızlı ve verimli bir hale getiriyor. Çok sayıda bankada bulunan şirket hesaplarını ayrı ayrı yönetmeye çalışmak yerine hepsini tek bir ekrandan kontrol etmeye olanak tanıyan Ortak Banka Platformlarına internet bağlantısı olan her yerden 365 gün 24 saat erişilebiliyor.
İşletmeler gelir gider durumlarını anlık olarak tek bir ekrandan takip edebilirken, düzenli ödemeler, para transferleri, fatura ödemeleri, vergi ödemeleri, kredi başvuruları gibi pek çok finansal işlemi de kolayca gerçekleştirebiliyor. Böylece şirketlerin muhasebe ve finans departmanlarında çalışan uzmanlar, bankalara fiziksel olarak gitmek ya da her bir bankanın internet şubesini ayrı ayrı yönetmeye çalışmak gibi zorluklardan kurtulmuş oluyor.
Ortak Banka Platformları sayesinde yapılacak ödemeler ve müşteriler otomatik olarak eşleştirilerek çalışanlardan kaynaklanabilecek hatalar da baştan önlenmiş oluyor. Ayrıca istenilen tarih aralığı için ayrıntılı ve özelleştirilebilir raporlar çıkarılarak şirketin genel finansal durumunu analiz etmek ve aksamaları tespit etmek de kolaylaşıyor.
PayFlex OBP ile şirketinizin cari akışını yönetmek çok kolay
İnnova tarafından geliştirilen PayFlex OBP (Ortak Banka Platformu), çok sayıda bankayla çalışan işletmelerin finansal yönetim işlemlerini tek bir ekrandan yapabilmesini sağlıyor. PayFlex OBP, halihazırda kullanılmakta olan CRM, ERP gibi faturalama, tahsilat ve kaynak yönetimi sistemlerinin yanı sıra e-ticaret siteleri ile de entegre edilebiliyor. Farklı bankalardaki farklı hesaplara yapılacak para transfer işlemlerinin otomasyona bağlanabilmesi sayesinde insan kaynaklı hata riskleri de sıfıra iniyor.
IP numarası kısıtlamaları, 256 bit SSL koruma protokolü ve HSM (Hardware Security Module) ile en üst seviyede güvenlik sunan PayFlex OBP’de her bir çalışan için ayrı ayrı erişim izinleri tanımlanabiliyor. Şirket yöneticileri tarafından erişim yetkileri verilmeden hiçbir şirket çalışanı hesaplara ait bilgileri görüntüleyemiyor. Bu sayede kullanıcılardan kaynaklanan güvenlik açığı riskleri de ortadan kaldırılmış oluyor.
Bünyesinde birden fazla şirket olan holdingler ve grup şirketleri de PayFlex OBP ile toplam finansal durumlarını anlık olarak izleyebilirken her bir alt şirketin cari akışı da tek bir ekrandan görülebiliyor.
Tüm bankalardaki şirket hesaplarının hem TL hem de döviz cinsinden görüntülenebildiği PayFlex OBP’de istenilen tarih aralığında, istenilen müşteriye ait geçmişe dönük kayıtlara kolayca ulaşılıp raporlama yapılabiliyor.
İlgili Postlar