16 May 2023
2 dk okuma süresi
Günümüzde yapay zekanın iş dünyasına etkileri giderek artıyor. İşletmelere muazzam bir hız ve verimlilik avantajı sağlayan yapay zekanın henüz emekleme aşamasında olduğu düşünüldüğünde, gelecekte kişi ve kurumlara yapacağı katkıları şimdiden tam olarak tahmin etmek zor. 21. yüzyılın ilk çeyreği gösterdi ki gelecekte günlük hayatın her alanında yapay zekanın avantajlarından yararlanılacak.
20. yüzyılda yapay zeka genellikle satranç organizasyonlarıyla anılıyordu. 1970’te yayınlanan ve ilk satranç programlarından biri olan Chess 4.0, sadece temel satranç kurallarını anlamakla kalmayıp, aynı zamanda oyunun stratejisini de anlayacak şekilde programlanmıştı. O yllarda Chess 4.0, insanlara karşı oldukça güçlü bir rakipti. Günümüzdeki modern satranç motorlarının öncüsü olarak kabul edilen Chess 4.0, çok yavaş ve hantal olduğundan gerçek zamanlı satranç karşılaşmaları için uygun değildi.
Gerçek zamanlı satranç oyunlarında yapay zeka, ilk olarak 1997 yılında kullanıldı. IBM'in Deep Blue adlı satranç programı, dünya satranç şampiyonu Garry Kasparov ile karşı karşıya geldi ve maçı kazandı. Bu zafer, yapay zekanın satranç dünya şampiyonundan daha iyi kararlar alabildiğini ve karmaşık stratejiler üretebildiğini tüm dünyaya kanıtladı.
Dönemin en gelişmiş yapay zeka sistemi olan Deep Blue, oyun teorisine dayalı ve özelleştirilmiş bir algoritma kullanarak, hamleleri gerçek zamanlı olarak değerlendiriyor ve en doğru tercihi yapıyordu. Oyun esnasında 200 milyon hamleyi analiz etme potansiyeline sahip olan Deep Blue, dakikada 50 hamle yapabilecek kapasiteye sahipti. Deep Blue’nun satranç oyunundaki başarısı, yapay zekanın farklı uygulama alanlarında kullanımının önünü açarak, derin öğrenme gibi yapay zeka tekniklerinin gelişimine katkıda bulundu.
90’larda ve 2000’lerin başında yapay zeka, insanlar için bilim ve teknoloji dergilerinde makale konusuyken, bugüne baktığımızda ise hemen herkesin ulaşabileceği noktaya geldi. Artık işletmeler, büyük veri kümelerini analiz ederken, iş süreçlerini optimize ederken, müşteri hizmetlerinde soruları yanıtlarken ve daha başarılı pazarlama stratejleri oluştururken yapay zekanın avantajlarından yararlanıyor. Kurumların süreçleri optimize ederek verimliliği artırmalarına ve maliyetleri düşürmelerine yardımcı olan yapay zeka, markaların rekabette fark yaratmalarını sağlıyor. Yöneticiler, karar alma süreçlerinde yapay zekadan destek alarak, daha hızlı ve isabetli kararlar alabiliyor. Beraberinde daha stratejik bir bakış açısı kazanan yöneticiler, işletmelerin hedeflerine ulaşmalarına yardımcı oluyor.
İnnovAI-DS sayesinde yöneticiler, yapay zekanın desteğiyle işletme için en doğru kararları alıyor
Günümüzün veri odaklı iş dünyasında kararlar, büyük veri kümelerinin ve değişkenlerin kapsamlı analizleri doğrultusunda alınıyor. İnnova’nın geliştirdiği yapay zeka tabanlı karar destek çözümü İnnovAI-DS: Decision Support (Karar Destek), gelişmiş yapay zeka modelleri sayesinde işletmelerin yüksek doğruluk oranlarıyla karar almalarını mümkün kılıyor. Hatalı kararlardan doğacak problemleri minimuma indiren İnnovAI-DS, bu sayede verimliliğin artmasına da katkıda bulunuyor. Kurumların en doğru tercihleri yaparak müşteri memnuniyeti oranını geliştirmelerini sağlayan İnnovAI-DS, gelirlerin artmasına da katkıda bulunuyor.
İnnovAI-DS karar destek sistemi sayesinde şirketler, gelişmiş çözüm önerilerinden faydalanarak operasyonel destek ekiplerinin sorunları daha hızlı ve isabetli biçimde çözmelerini sağlıyor. İnnovAI-DS, personelin olası problemlere yönelik en doğru çözüm hamlelerini öğrenerek gelişmelerine de yardımcı oluyor.
İnnovAI-DS’ten faydalanan şirketler, iş süreçlerinde yaşanabilecek aksamaları da minimuma indiriyor. Sistemlerin en uygun biçimde kullanılmasını sağlayan İnnovAI-DS, kesinti sürelerini büyük ölçüde ortadan kaldırarak, müşteri memnuniyetinin artmasında önemli rol oynuyor.
İnnovAI-DS karar destek çözümü, kurumların doğru stratejileri doğru yöntemlerle takip etmelerini ve hedeflerine doğru zamanda ulaşmalarını sağlıyor. Yükselen hizmet kalitesiyle beraber rekabette fark yaratan İnnovAI-DS çözümü, kurumların büyük veri ışığında doğru kararlar almasını, maliyetlerini azaltmasını ve müşteri memnuniyetini artırması hedefliyor.
İlgili Postlar
Bulut maliyet yönetimi nedir?
31 Eki 2024
Dijital DönüşümYapay zeka şeffaflığı nedir?
28 Eki 2024
Dijital DönüşümStratejik inovasyon nedir?
25 Eki 2024
Dijital Dönüşüm