İnternet dünyasına ilk adım: Web Hosting
19 Ağu 2020
3 dk okuma süresi
Yapılan araştırmalara göre dünya nüfusunun yüzde 59’u internet kullanıyor ve kullanıcılar günde ortalama 7 saatini internette geçiriyor. Bu denli yaygın kullanımı göz önünde bulundurulduğunda, internetin şirketler için ne denli büyük fırsatlar barındırdığı anlaşılabiliyor. Şirketlerin hızlı ve güvenli web sitesine sahip olması, rekabet ortamında avantaj elde etmelerini de sağlıyor. Son teknolojili donanım ve yazılımların etkin biçimde kullanıldığı web hosting hizmetine bu yazımızda açıklık getiriyoruz.
Web sitesi şirketler için dünyaya açılan bir kapı işlevi görüyor. Kurum kimliğine uygun şekilde düzenlenen bir web sitesi, ürün ve hizmetlerin satılmasında ve kurumsal imajın pekiştirilmesinde oldukça etkili. En yavaş bağlantıda bile kısa sürede yüklenen, online bilgi formları bulunan, güncel teknolojilerden faydalanan, sürekli güncellenen ve arama motoru sonuçlarında üst sıralarda yer alan bir web sitesi işletmelerin olmazsa olmazı.
Bir şirketin ilk sesi, ilk yüzü olan web siteleri müşterileri belirlemeyi, belirlenen müşterileri farklılaştırmayı ve müşterilerle etkileşime girmeyi de sağlıyor. Bu faydaların elde edilebilmesinin ilk adımı doğru bir domain (alan adı) almak; fakat iş bununla bitmiyor. Web sitesinin tasarımını en iyi biçimde yapmak ve içerikleri görsellerle birlikte hazırlamak gerekiyor. Kurulum aşamasında yapılması gereken hosting (barındırma) yatırımı, devam eden dönemde web sitesinin üzerinde yayın yapacağı alanı oluşturuyor.
Web hosting nedir?
Web sitesi kurmak çok az sermaye ile kısa sürede mümkün olabiliyor; fakat sitenin kurulum aşamasında hosting hizmeti ihtiyacı doğuyor. Peki, hosting ne demek? Site kurulum aşamasında karşılaşılan hosting kavramı, dilimizde barındırma anlamına geliyor ve web sayfasının arka yüzünü ifade ediyor. Bu bağlamda hosting nedir sorusu web sitesinin internette yayımlanabilmesini sağlayan online hizmet olarak yanıt buluyor. Hosting sağlayıcılar tarafından sunulan hosting paketleri satın alındığında web sitesinin düzgün çalışması için gereken dosya ve verilerin depolanabileceği bir sunucu kiralanmış oluyor.
Hosting çeşitleri
Birbirinden farklı özelliklere sahip, kendine özgü avantajlar sunan pek çok hosting çeşidi bulunuyor. Web hosting fiyatları da özellikler ve sunduğu avantajlar doğrultusunda değişkenlik gösteriyor. Beklentiler hosting paketi seçimi konusunda belirleyici oluyor. Hosting hizmeti; paylaşımlı (shared) hosting, sunucu barındırma (colocation) , bayi (reseller), kiralık (dedicated) ve bulut (cloud) hosting olarak çeşitleniyor. Bu hosting türlerini kısaca açıklayalım:
Paylaşımlı hosting: Blog yazarları ve küçük şirketlerin tercih ettiği bu hosting türünde birçok kullanıcıya aynı anda farklı hesaplar üzerinden hizmet veriliyor. Güvenlik, yedekleme ve yönetim hosting firması tarafından yürütülüyor ve site sahibi yalnızca içeriği ara yüzde oluşturup yayımlıyor.
Sunucu barındırma: Birey ya da kurumların kendilerine ait fiziksel sunucularının veri merkezinde barındırılması hizmeti olarak tanımlayabileceğimiz bu hosting türünde sunulacak her hizmetin ücretinin ödenmesi gerekiyor.Bayi hosting: Bu hosting türü, paylaşımlı hosting sistemi ile benzerlik gösteriyor. Belirli limite göre birden fazla hosting hesabı tek bir panel üzerinden açılabiliyor. Yani birden fazla web sitesini aynı yerde host etmek için bu paket kullanılabiliyor.
Kiralık hosting: Kapasiteleri çok yüksek web siteleri komple bir sunucuyu kiralayabiliyor. Genellikle bu hosting hizmetinden yararlanan yüksek kapasiteli web sitelerinin ziyaretçi trafiği de yüksek oluyor.
Hosting paketi seçimi kadar hosting hizmet sağlayıcının seçimi de önem taşıyor. Temel veritabanı barındırma için, sağlayıcı firmanın ne kadar süredir bu hizmeti verdiği önem taşıyor. Seçimde disk alanını da göz önünde bulundurmak gerekiyor. 2 GB’lık bir disk alanı bir blog sitesi için yeterli olabilirken, e-ticaret platformu için yetersiz kalacaktır. Disk alanı yüksek olup bandwidth (bant genişliği) aralığı düşük olduğunda site yavaş olacağından, geniş bandwidth aralığı sunan firmaları tercih etmek avantaj sağlıyor. Sağlayıcının sunduğu ek hizmetlere, başarılı bir web sitesine sahip olmasına ve yer sağlayıcı belgesine sahip olmasına da dikkat etmek gerekiyor.
İnnova Veri Depolama Sistemleri Çözümü
Kullanıcı sayıları yükselirken, iş hacmine paralel olarak depolama ihtiyacı da artıyor. İnnova, Depolama Yönetimi hizmetiyle depolama ihtiyaçlarını en verimli şekilde karşılıyor ve yedekleme seçeneklerini, riskleri, değişimleri ve atıl kapasiteleri göz önünde bulundurarak en iyi depolamaya kavuşmayı sağlıyor. Performans gerektiren uygulamalar için hibrit ve SSD’lerden (Solid State Disk) oluşan depolama çözümleri, arşivler içinse geleneksel mekanik disklerden oluşan depolama çözümlerinin İnnova uzmanları tarafından planlanması, depolama kaynaklarının etkin kullanımını sağlıyor. Depolama cihazlarının kapasiteleri hakkında detaylı rapor alabilmek ve depolama yatırımlarını buna göre şekillendirmek İnnova’nın Depolama Yönetimi hizmetiyle mümkün oluyor.
İnnova, depolama araçlarını anlık olarak izleyebiliyor ve gerektiğinde müdahale (uzaktan veya yerinde) edebiliyor. Performansı hissedilir derecede düşen depolama cihazları için uyarılar oluşturup cihazların yenileriyle değiştirilmeleri için harekete geçilen bu hizmette cihazların her zaman en verimli şekilde çalıştığından emin olunabiliyor. 7x24 izlenebilir depolama yönetimi hizmetiyle iş süreçleri kesintisiz yürütülebiliyor.
İlgili Postlar
Dijital iş gücü nedir?
25 Eyl 2024
Dijital Dönüşüm