25 May 2022
2 dk okuma süresi
Günümüzün yoğun rekabet ortamında işletmelerin gelirlerini artırmak için müşteri odaklı bir yaklaşımla doğru ürün ve servisleri doğru bir fiyatlandırma ile tüketicilere sunması artık yeterli değil. Etkili bir pazarlama stratejisinden modern satış tekniklerine kadar pek çok konuda aktif bir şekilde çalışmaları gerekiyor. Tüm bu konular kadar tüketicilere sunulan ödeme seçeneklerini çeşitlendirebilmek de giderek önem kazanıyor.
Hem e-ticarette hem de fiziksel mağazalardan yapılan satışlarda hızlı ve kolay bir ödeme yöntemi olduğu için kredi kartı kullanımı ilk sırada geliyor. Fiziksel mağazalarda yapılan satışlarda özellikle belli bir seviyenin üzerinde fiyat etiketine sahip ürünler için nakit ile ödeme yapma son derece zorlayıcı olabiliyor. Mobilden ya da web’den yapılan alışverişlerde ise havale ve EFT ile ödeme yapmak pratik olmadığı için pek tercih edilmiyor. Kredi kartları aynı zamanda sadakat programlarından kazandırdıkları puanlar ve özellikle taksit olanakları nedeniyle de sıkça kullanılıyor.
Tüm bu avantajlarına rağmen güvenlik endişelerinden dolayı özellikle online alışverişte kredi kartı kullanmak istemeyen önemli bir kitle bulunuyor. Benzer şekilde ay boyunca günlük alışverişlerini kredi kartları ile yapma alışkanlığına sahip olan müşteriler, beyaz eşya ya da elektronik ürün gibi cihazları satın almak istediklerinde kart limitlerinin dolmasını istemedikleri için farklı finansal çözümlere ihtiyaç duyuyor. Bu noktada devreye giren tüketici kredileri sayesinde potansiyel müşterilere uygun bir ödeme seçeneği sunularak satışları artırmak mümkün hale geliyor.
Giderek daha fazla işletmenin bir ödeme opsiyonu olarak sunduğu anında kredilendirme sistemi sayesinde tüketiciler nakit ödeme yapmak zorunda kalmadan ve kredi kartı limitleri de etkilenmeden istedikleri ürene erişebiliyor. İster sanal ister fiziksel mağazadan olsun alışveriş esnasında tüketici kredisi başvurusu yapılarak sonuç anında görülebiliyor. Bunu mümkün hale getiren Ortak Kredi Platformları sayesinde tüm alışveriş deneyimi kredi kartı kullanımı kadar kolay ve hızlı bir şekilde tamamlanabiliyor.
Alışveriş yaptığı esnada tüketici kredisi kullanmak isteyen müşteriler, ortak kredi platformunda yer alan çok sayıdaki bankadan dilediğini tercih edebiliyor. Kredi ve risk puanı değerlendirmesi hızlı bir şekilde yapılıp ödeme planı anında müşteriye iletiliyor. Kredi koşulları müşteri tarafından uygun bulunursa gerekli belgeler internet üzerinden sisteme yükleniyor ve fiziksel olarak bankaya gitmeye gerek kalmadan satın alma işlemi hemen tamamlanıyor.
Hem fiziksel mağazalardan hem de internet üzerinden satış yapan işletmeler, Ortak kredi platformu sayesinde Türkiye’nin en büyük bankalarından gelen tüketici kredisi tekliflerini potansiyel müşterilerine anında sunabiliyor. Müşterinin onaylaması durumunda satın alma işlemi hemen gerçekleştiriliyor ve ürünün toplam tutarı doğrudan satıcının hesabına yatırılarak güvenli ve hızlı bir çözüm sağlanmış oluyor.
E-ticaret sitelerinden yapılan alışverişlerde kredi başvuru işlemleri işletmeye ait e-ticaret sitesinden çıkmadan tamamlanabildiği için hızlı ve pratik bir alışveriş deneyimi sunuluyor. Anında tüketici kredisi ile 25.000TL’ye kadar satın alma yapılabiliyor.
İnnova tarafından tamamen yerli kaynaklar kullanılarak geliştirilen PayFlex Ortak Kredi Platformu (OKP), hem internet üzerinden hem de fiziksel mağazadan satış yapan işletmelerin müşterilerine anında tüketici kredisi sunabilmesini sağlıyor. PayFlex OKP ile Garanti, Yapı Kredi, ING, Türkiye İş Bankası, Deniz Bank, Akbank ve Fibabanka’nın kredi tekliflerine alışveriş esnasında ulaşılabiliyor.
İnnova’nın konusunda uzman geliştirici ekibi sayesinde bankacılık mevzuatındaki değişiklikler anında sisteme yansıtılıyor ve böylece işletmelerin yazılım güncelleme için zaman harcamasına ya da ek masraflar ödemesine gerek kalmıyor.
PayFlex OKP, ticaretle uğraşan şirketlerin finansal risklerini minimuma indirmelerinin yanı sıra daha fazla müşteriye ulaşarak cirolarını artırmalarını da sağlıyor.
İlgili Postlar