7 Haz 2021
2 dk okuma süresi
Hastaların bir kiosk veya tabletten dijital olarak check-in yapabilmesi hasta deneyimini iyileştirdiği gibi, hasta karşılayan personellerin de iş yükünü azaltır.
Hastaların, doktor randevularını planladıkları andan muayene oldukları zamana kadar, çeşitli tıbbi formları doldurmaları gerekir. Bununla birlikte, bazı sağlık kuruluşları hastaların söz konusu evrakları önceden çevrimiçi olarak doldurmasına izin verir. Son dönemde sağlık kuruluşlarının check-in sürecinde personel verimliliğini artırmak ve hasta deneyimini iyileştirmek için kullanabileceği bazı teknolojiler öne çıkıyor.
Hasta check-in işlemi, sağlık hizmeti sağlayıcılarına tıbbi geçmiş, hastanın hali hazırda kullandığı ilaçlar ve onay formları sağlar. Teknolojinin kullanılamadığı geleneksel bir ortamda, check-in işlemi hastalar ve hasta karşılama personeli üzerinde bir yük olabilir. Hatta, yazılı tıbbi geçmişin okunaksız olduğu ve klinik personelinin formları anlamlandırmasını zorlaştıran durumlar da ortaya çıkacaktır. Tabii hastaların bu formları doldurması için bir süreye de ihtiyaç vardır. Kağıt israfına neden olan bu sürecin diğer dezavantajları ise formların toplanması, taranması ve dijitalleştirildikten sonra parçalanması için daha fazla kaynak harcanmasıdır.
Kağıt tabanlı hasta check-in işlem süreçleri ile ilgili sorunları azaltmak için, birçok sağlık kuruluşu check-in süresini kısaltmaya ve hasta deneyimini iyileştirmeye yardımcı olacak teknolojilerden faydalanıyor. Bu noktada göz önünde bulundurulması gereken bazı yaygın seçenekler var. Bu seçeneklerin hepsi teknolojiye sınırlı erişimi olan veya teknolojiyi kullanmakta zorluk çeken hastalar için eski usül evrak doldurma ihtiyacını ortadan kaldıramasa da, bu uygulamalar hasta check-in sürecini iyileştirmeye yardımcı olmak için giderek daha fazla sağlık kuruluşu tarafından benimseniyor.
Standalone bilgisayarlar veya kiosklar
Hasta check-in işlemi için en sık kullanılan teknolojilerden biri kiosklardır. Bu kullanım, çoğu büyük havaalanlarının bilet gişesi uygulamasına benzerdir. Süreç, hastaların kredi kartlarını veya ehliyetlerini taramalarıyla başlar ve daha sonra check-in sürecinde onlara rehberlik eden interaktif ekranlar ile devam eder. Bu kiosklar sadece gerekli tıbbi geçmişi toplamak ve hastaların belgeleri imzalamasına izin vermekle kalmaz, aynı zamanda ödenmemiş bakiyeler veya yeni ödemeleri organiz etmek için de kullanılır. Bu süreç, hasta danışma bölümünde hastaları kontrol etmek için harcanan efor ve kaynaklardan tasarruf sağlar.
Bu kioskların dezavantajlarından biri, bazı tıbbi formların doldurulmasının zaman almasıdır, bu da kullanım kolaylığı nedeniyle hastaların basılı formları tercih etmesine neden olabilir. BT açısından bakıldığında, pazardaki kioskların çoğu, popüler EHR (Elektronik Sağlık Kaydı) sistemlerinin çoğuyla entegre çalışır. Yalnızca kablosuz bağlantıya ve EHR'ye erişime ihtiyaç duyar.
Bekleme odası için taşınabilir cihazlar
Check-in kiosklarına en iyi alternatif tabletlerdir. Önceden yüklenmiş bir hasta check-in uygulamasına sahip iPad'ler ve Android tabletler yaygın olarak kullanılmaktadır. Tablet kullanımı hasta için konforludur. Hastalar oturdukları yerde formları doldurduktan sonra tableti şarj istasyonuna veya ön büro personeline iade edebildikleri için kolaylık sağlar. Diğer yandan bu şekilde daha fazla cihaz kullanıma sunulduğundan daha fazla kablosuz altyapı gerekecektir.
Web portalları veya mobil uygulamalar
Check-in işlemi için bekleme odasına bilgisayar ve diğer mobil cihazları yerleştirmenin bir diğer alternatifi, hastaların gerekli tüm formları kendi cihazlarından doldurmalarını istemektir. Bu, sağlık kuruluşunun web sitelerinde hastaların randevularından önce ziyaret edip doldurabilecekleri bir hasta portalı veya çevrimiçi formlar sunmasını gerektirir. Bu formları hastaların akıllı telefonlarından ulaşabilecekleri bir mobil uygulama üzerinden sunmak da bir başka seçenektir.
Check-in işlemi sırasında hasta deneyimini iyileştirmek için teknolojiden yararlanma konusunda farklı seçenekler olsa da sağlık kuruluşlarının BT departmanları, uygulamaya giren hasta popülasyonunu da dikkate almalıdır. Geniş banda erişim, hastaların yaş aralığı ve hatta tıbbi formların karmaşıklığı gibi faktörler, hangi check-in aracının doğru olduğuna karar vermeyi etkileyebilir.
İlgili Postlar
Bulut maliyet yönetimi nedir?
31 Eki 2024
Dijital DönüşümYapay zeka şeffaflığı nedir?
28 Eki 2024
Dijital Dönüşüm