ERP entegrasyonu için başarısı kanıtlanmış stratejiler

ERP entegrasyonu için başarısı kanıtlanmış stratejiler

1 Eyl 2021

3 dk okuma süresi

Şirketler daha bağımsız sistemlere geçişlerini hızlandırırken, kullanıcılar daha iyi teknoloji deneyimleri talep ediyor. Bu uçurumu kapatmak sağlam bir entegrasyon stratejisi gerektirir. ERP'yi diğer iş sistemleriyle entegre etmek, kuruluşların verilere erişebilmelerini ve süreçleri düzenleyebilmelerini sağlamak için kritik öneme sahiptir.

ERP nedir?

Öncelikle ERP nedir sorusunu yanıtlayarak başlayalım. ERP, Kurumsal Kaynak Planlama anlamına gelen “Enterprise Resource Planning” tanımının kısaltmasıdır. ERP bir organizasyonun tüm veri ve süreçlerini tek bir çatı altında toplayan bilgi sistemleridir. ERP sistemleri donanım ve yazılımın da dahil olduğu çok sayıda bileşen içerir. ERP, organizasyon genelinde bulunan çok sayıdaki fonksiyondan elde ettiği verileri depolamak için birleştirilmiş veritabanı kullanır.

Dijital dönüşümün bir aşaması olan ERP Entegrasyonu, bir işletmenin ERP yazılımını diğer uygulamalara bağlama yöntemidir.  Amaç üretkenliği ve içgörüleri geliştirmek ve tek bir gerçek kaynak oluşturmak için verileri sistemler arasında paylaştırmaktır. Bunu başarmak için ESB (Kurumsal Hizmet Veri Yolu) ve iPaaS (Hizmet Olarak Entegrasyon Platformu) dahil olmak üzere birkaç geleneksel yaklaşım vardır.

Farklı yazılım bileşenlerini bir ERP sistemiyle entegre etmek karmaşıktır çünkü her bir yazılım verileri nasıl yönetmek ve kullanmak istediğine dair açıkça tanımlanmış kurallara göre çalışır. ERP entegrasyonlarının işi, bu verileri doğru formatta senkronize etmek, doğru ve kullanışlı kalmalarını sağlamaktır.

Bir işletmenin ERP sistemini Müşteri İlişkileri Yönetimi (CRM) sistemiyle entegre etmesi gerekir. Bu bağlantı, kritik müşteri verilerinin ERP üzerinde izlenmesine ve ERP'de bulunan verilerin ise CRM ile paylaşılmasına olanak tanır. Örneğin finansal veriler, ekiplerin müşteri ilişkilerini daha iyi yönetmesine yardımcı olmak için CRM ile senkronize edilebilir.

ERP entegrasyonu neden önemli?

ERP sisteminin amacı, bir organizasyon için tek bir geçerli kaynak merkezi yaratmaktır. Bunu başarmanın faydaları, gerçek zamanlı raporlama, artan üretkenlik, azalan operasyonel maliyetler ve iyileştirilmiş iş süreçleri gibi bir hayli önemlidir. Ancak bir ERP sistemi bunları veri olmadan başaramaz.

Etkili bir şekilde uygulandığında ERP entegrasyonu birçok fayda sağlar. Bu faydaları şu şekilde özetleyebiliriz:

Tam entegre bir ERP sistemi, çalışanların hareket halindeyken de verilere erişmesini sağlar.

ERP entegrasyonu, işletmelerin sistemlerinden gerçek zamanlı verilere tek bir merkezi konumdan erişmelerine olanak tanır. Daha iyi entegrasyon, daha anlamlı veriler ve daha iyi karar verme süreçleri getirir.

Manuel veri girişi yalnızca rutin ve zaman alan bir iş olmanın ötesinde, aynı zamanda birçok hataya davetiye çıkarır. Bunun yerine işletmeler, verileri otomatik ve verimli bir şekilde taşımak için ERP entegrasyonuna başvurur. Bu sayede, zamanlarını ve kaynaklarını verileri aktarmak yerine işletmeye gerçekten değer katabilecek görevlere odaklayabilirler.

Çoğu çalışanın verilere yalnızca ERP sistemi aracılığıyla erişmesi gerekir. Bu, bir çalışanın eğitilmesi gereken yazılım sayısını önemli ölçüde azaltır.

ERP entegrasyonları olmadan işletmelerin iki seçeneği vardır. Verileri, beraberinde getirdiği tüm sorunlarla silolarda bekletebilirler veya verileri manuel olarak taşımaya güvenebilirler. Manuel giriş, hatalara, iş birliğinin azalmasına ve gerçek zamanlı verilere erişilememesine neden olur.

ERP entegrasyon yöntemleri

Günümüzde işletmelerin sıklıkla tercih ettikleri başlıca birkaç ERP entegrasyonu yönteminden bahsedebiliriz. Bunlara daha yakından bakalım:

Noktadan Noktaya Entegrasyon (Point-to-Point Integrations)

Noktadan noktaya entegrasyonlar, belirli bir yazılım parçasını diğerine bağlar. Bağlanacak yalnızca iki yazılım parçası olduğunda bu hızlı ve etkili olabilir. Ancak durum modern kuruluşlar için nadiren bu kadar basittir.

Her yazılım parçasının verilerini kullanarak diğer parçalara bağlanması gerektiğinden, ihtiyaç duyulan bağlantı sayısı, yazılımın hacmi arttıkça katlanarak artar. Birçok kuruluş, kuruluş genelinde yüzlerce farklı yazılım çözümü kullanır. Bunların küçük bir kısmı için bile noktadan noktaya entegrasyonlar oluşturmak ve sürdürmek, BT departmanı için büyük bir yük haline gelir.

Kurumsal Hizmet Veri Yolu (ESB - Enterprise Service Bus)

Başka bir entegrasyon yöntemi Enterprise Service Bus veya kısa adıyla ESB'dir. Bu yöntem, farklı uygulamaların birbirleriyle iletişim kurmasını ve veri paylaşmasını sağlayan bir şirket içi yazılım mimarisidir. Veriler, veri yoluna belirli bir biçimde, genellikle XML olarak gelir. Veri yolu ile diğer yazılımlar (ERP gibi) arasında yer alan ve verilerini XML'ye (veya başka bir formata) ya da ihtiyaç duyulan biçime çeviren adaptörler vardır.

ESB'ler, şirket içi entegrasyonlar (dikey ölçeklendirme) için ideal olsa da, yatay olarak ideal görülmez. ESB özellikle SaaS çözümleri ve üçüncü taraf çözümlerle entegrasyonda eksik kalmaktadır. ESB'ler ayrıca bir işletmenin verilerini kullanma şeklini basitleştirmeyi amaçlayan bir çözüm için ideal olmayan ek bir karmaşıklık katmanı ekler.

Hizmet Olarak Entegrasyon Platformu (iPaaS - Integration Platform as a Service)

iPaaS platformları, entegrasyona bulut tabanlı bir yaklaşım sunarak uygulamaların bir ESB’ye kıyasla daha hızlı ve daha kolay senkronize olmasını sağlar. iPaaS platformlarının birçok avantajı vardır. Tipik olarak kodlama gerektirmez, ERP sistemlerini SaaS ürünlerine bağlamak için tasarlanmıştır, esnek ve makul maliyetlidir. On-prem donanım gerektirmediğinden birçok modern işletme için ideal tercih olarak bir adım öne çıkmaktadır.

İlgili Postlar

high tech eart

Çoklu Algılayıcı Sistemler: Çevresel İzleme ve Yönetim

27 Oca 2025

Dijital Dönüşüm
Başarı Hikayeleri
Teknik Destek ‍
444 5INV
444 5 468 ‍
info@innova.com.tr