En doğru yol haritası: Finansal Fizibilite

En doğru yol haritası: Finansal Fizibilite

4 Haz 2020

2 dk okuma süresi

Her büyüklükteki işletme için “bu iş/proje gerçekleştirilmeye değer mi?” sorusuna verilecek yanıt büyük önem taşıyor ve ancak fizibilite çalışmalarıyla yanıt bulunabilir. Yapılabilirlik çalışmaları olarak da bilinen fizibilite çalışmaları teknik, ekonomik ve finansal olmak üzere üç ana bölümden oluşuyor. Bu blog yazımızda işletmelerin ve girişimcilerin en zorlandığı konular arasında bulunmakla birlikte, en doğru yol haritasını oluşturan finansal fizibilite konusuna odaklanıyoruz.

 

Yeni bir yatırım yapmak üzere olduğunuzda veya mevcut işinizi büyütme yolunda ilerlediğinizde işin ekonomik olarak ne kadar gerçekleştirilebilir olduğu hakkında fikir sahibi olmalısınız. Bunun için de finansal fizibilite çalışması yapmanız gerekiyor.

 

Finansal fizibilite nedir, ne işe yarar?

Finansal araştırma olarak da ifade edebileceğimiz finansal fizibilite, planlanmak üzere olan bir yatırımın veya projenin bir bütün olarak incelenerek ne kadar karlı olacağını öngörmeyi sağlayan bir çalışma anlamına geliyor. Finansal fizibilite proje henüz fikir aşamasındayken de hali hazırdaki iş devam ederken de yapılabiliyor.

{module|IlgiliYazi}

Finansal fizibilite yapılarak nakit akışı hakkında fikir sahibi olmak, özellikle mevsimselliği olan projeler için borç geri ödeme kapasitesini tespit etmek, kârlılık gibi proje performansını ölçmek, riskleri tespit edebilmek, yatırımcı sermaye karlılığını geliştirmek, kamu ihalelerinde teklif edilecek bedelleri tespit etmek ve projenin finanse edilebilirliğini (bankabilite) geliştirmek mümkün oluyor. Finansal fizibilite çalışmaları ile ortaya çıkarılan finansal fizibilite raporu projenin yatırımcı, ortak ve hissedarlara sunumunu kolaylaştırıyor. Bankalardan kredi talebinde de olumlu geri dönüş olasılığı artıyor. Bu bağlamda finansal fizibilite çalışmaları için projenin check-up süreci diyebiliriz.

 

 

Finansal fizibilite adımları

Asıl amacı yatırımın karlı bir yatırım olup olmadığını öğrenmek olan fizibilite çalışmalarının sonuncu ve en önemli kısmı olan finansal fizibilitenin 7 adımdan oluştuğunu söyleyebiliriz.

1.adım: Toplam yatırım tutarının hesaplanması

2.adım: İşçilik gideri, hammade gideri, faturalar, kira gibi işletme giderlerinin belirlenmesi

3.adım: Yatırıma veya projeye konu olan ürün veya hizmetin yıllık ortalama tahmini gelir beklentisinin belirlenmesi

4.adım: Yatırımın gelir tablosunun oluşturulması (tahmini gelirler, işletme giderleri, amortisman giderleri, faiz giderleri, vergi giderleri vs.)

5.adım: Net nakit tutarının hesaplanması

6.adım: Yatırımın değerlendirmesi

7.adım: Finansal analiz kısmında hesaplanan önemli verilerin yorumlanması ve özet oluşturulması.

Finansman sağlamak için mal veya mülkünüzü ipotek ettirerek banka kredisi kullanabilir, banka ve diğer finans kurumlarına başvuruda bulunabilirsiniz. Finansal fizibilite çalışmaları “herkes bu sektöre girip iyi para kazanıyor, ben de girmeliyim” mantığıyla maddi ve manevi hüsrana uğramanızı önleyecektir.

{module|IlgiliYazilar}

SAP Central Finance ile finansal süreçler daha kolay

SAP Central Finance, dijitalleşen dünyada işletmelerin finansal süreçlerini tek bir platformda yönetmesini ve finansal süreçlerin gerçek zamanlı olarak takip edebilmesini sağlıyor. SAP Central Finance çözümü sayesinde mali süreçlerinizi daha hızlı ve kolay yönetebilirsiniz. SAP Central Finance, anlık raporlama kabiliyeti ve sunduğu sağlıklı finansal tahminler ile finans yönetimi süreçlerine öngörüsellik kazandırıyor. 

 

Kolay kullanımı ve hızlı çalışan yapısı sayesinde zaman ve maliyet tasarrufu sunan SAP Central Finance kişiselleştirilebilir onay süreçleriyle hata payını azaltıyor. Kurumun büyüklüğü farketmeksizin, SAP FI dokümantasyonları ile oluşabilecek tüm finansal kayıt süreçleri takip edilebiliyor. SAP CO modülüyle tüm kar / zarar akışı gerçek zamanlı izlenebiliyor.

İlgili Postlar

Gomulu-odeme-sistemleri-musteri-sadakatini-nasil-etkiliyor

Gömülü ödeme sistemleri müşteri sadakatini nasıl etkiliyor?

31 Eki 2024

Fintek
Başarı Hikayeleri
Teknik Destek ‍
444 5INV
444 5 468 ‍
info@innova.com.tr