26 Nis 2021
3 dk okuma süresi
Dijital dönüşüm hayatın her alanına ve herkes için pek çok yenilik getiriyor. Pek çok endüstri de değişen dünya düzenine uyum sağlamak için karşısına gelen fırsatları değerlendirmeye çalışıyor. Bu sektörler arasında hukukun ve hukukla bağlantılı sektörlerin dijitalleşmesinin getireceği fırsatlar ve tehditler, aslında çok uzun zamandır tartışılıyor. Hukukçular, yapay zekadan kişisel verilere kadar uzanan geniş bir alandaki verilerin oluşturduğu yeni dünyadan kaynaklanan fırsatları ve sonuçları değerlendiriyor. Hukukçuların dijitalleşme ile ilgili temel beklentisi, teknolojiyi kullanarak iş süreçlerini iyileştiren diğer paydaşlarla daha iyi bağlantılar kurmak, yasal süreçleri kolaylaştırmak ve rutin iş süreçlerini daha verimli ve akıllı platformlar üzerinde gerçekleştirmek.
Hukuk sektörü için dijital dönüşüm ne anlama geliyor?
Hukuk sektörü için dijital dönüşüm, hizmetlerin sunumu, dava süreçleri, iş akışı, pazarlama, ekip çalışması ve müşteri ilişkileri dahil olmak üzere işin her yönünün dijitale taşınması anlamına geliyor. Geleneksel hukuk firmalarındaki iş akışı, tüketicilerin günlük dijital araçlardan bekledikleri hız ve anlık memnuniyetle karşılaştırıldığında, aslında neden böyle bir değişime ihtiyaç duyulduğu anlaşılıyor. Elbette hukuk ve düzenlemelerin bazı temel dinamikleri, dijitalleşme ile günlük yaşamı hiçbir zaman yakalayamayacak. Ancak hukukçular, son yıllarda hem müşterilere hem de çalışanlara çağa uygun bir deneyim sunmak için diğer endüstrilerde verimliliği artıran pek çok dijital aracı kendi süreçlerine entegre etme üstüne çalışıyor. Diğer yandan, hukuk endüstrisinin insani tarafı çok önemli bir bileşen olmaya devam etse de dijital dönüşüm, yasal süreçlerin uygulanmasını pratik ve yenilikçi yollarla etkili bir şekilde iyileştirebilir.
Hukukçular dijital dönüşümden nasıl yararlanıyor?
Ortalama bir hukuk bürosunda pek çok zorluk oluşturan veri yönetimi ve müşteri ilişkilerinin dijitalleşmesi, hukukta iş süreçlerinin dijitalleşmesi konusunda öncelikli başlıklar olarak dikkat çekiyor. Bu noktada bulut tabanlı kurumsal kaynak planlama (ERP) platformları, bilgi şeffaflığını artırmak, idari maliyetleri düşürmek ve merkezileştirmenin gücünden yararlanmak için iyi bir başlangıç noktası olabilir. Örneğin bir ERP sistemi ile faturalamadan kurumsal idareye kadar uçtan uca entegre bir iş çözümü sağlamak mümkün.
Chatbot’lar ciddi bir kaynak tasarrufu sağlıyor
Çoğu işlemi akıllı telefonlarıyla yapmaya alışkın müşteriler, hukuk alanında hizmet aldıkları firmalardan da aynı düzeyde erişilebilirlik bekleyebilirler. Bu talebi karşılamak için, birçok hukuk firması web sitelerine chatbot ekliyor. Chatbot'lar, veri tabanlarından bilgi almak için yapay zeka teknolojisini kullanıyor. Sohbet robotları, ziyaretçilerden gelen soruları web sitesindeki veya talimatlardaki uygun kaynaklara yönlendiriyor.
Yasalardaki ve düzenlemelerdeki değişimlerin dijital sistemler üzerinden takibi sonrasında, bunları dava sürecindeki taraflara aktarmak önemli bir iş yükü oluşturabilir. Ayrıca danışmanlık aşamasında da hukuki bilgilendirmeye ihtiyaç duyan kişiler, chatbot’ların yapacağı yönlendirmeler ile hukuk firmalarında ciddi bir tasarruf sağlayabiliyor.
Dijital araçları iş süreçlerine entegre etmek, hukuk firmaları için rekabetin giderek kızıştığı bu sektörde fark yaratma adına önemli bir adım. Dijital yenilikler, insan faktörünün bir tamamlayıcısı olarak kullanıldığında, üretkenliği artıracak, iş akışı sürtüşmesini azaltacak ve sunulan hizmetlerin kalitesini artıracaktır.
Tüm icra ve dava dosyalarını tek bir sistem üzerinden yönetmek mümkün
Hukukçuların başını en çok ağrıtan konulardan bir diğeri, erken dönem tahsilat süreçlerinden sonuç alınamayan, idari takibi başlamış veya lehe / aleyhe icra takibine dönüşmüş dosyaların yönetimidir. Kurum içindeki avukatların ve sözleşmeli avukatların uyum içinde çalışabileceği bir teknoloji çözümü, bu noktada hukuk bürolarının işini kolaylaştıracaktır.
Sonuç odaklı idari ve yasal takip sistemi İnnova LEGA , özellikle yüksek adetlerde alacağı olan kurumların lehe ve aleyhe tüm icra ve dava dosyalarının bütünleşik yönetiminin yapılabildiği bir yazılım olarak dikkat çekiyor. Türkiye’deki her 3 icra dosyasından biri İnnova LEGA üzerinden yönetiliyor. Kurumların tüm dava/icra dosyalarının yönetimlerinin yanı sıra; kredi veya poliçe ürünlerinin borçları, mobil/sabit hatlar, geniş bant internet ve televizyon abonelikleri, bireysel ve kurumsal aboneliklerde enerji, doğalgaz ve su faturalarından kaynaklanan gecikmiş alacak takibi gibi işlemler LEGA üzerinden gerçekleştirilebiliyor.
Web tabanlı ara yüzü sayesinde her zaman ve her yerden erişebileceğiniz LEGA’ya finans sisteminiz ile kolaylıkla entegre olabilirsiniz. LEGA, KURUMSAL UYAP entegrasyonu ile ciddi bir zaman ve efor tasarrufu da sağlıyor. UYAP'tan alınan tahsilat, masraf, harç, reddiyat ve safahat bilgilerini dosyaya otomatik olarak aktarabiliyor. Mevcut bir icra ve/veya dava dosyasının başka bir dosya ile ilişkilendirilebildiği idari ve yasal takip sistemi, bu dosyanın altında başka bir icra/dava dosyası da açarak önemli bir kolaylık sağlıyor.
İlgili Postlar
Bulut maliyet yönetimi nedir?
31 Eki 2024
Dijital DönüşümYapay zeka şeffaflığı nedir?
28 Eki 2024
Dijital DönüşümStratejik inovasyon nedir?
25 Eki 2024
Dijital Dönüşüm