CIO'ların 2022'den çıkarması gereken 10 ders

cio-larin-2022-den-cikarmasi-gereken-10-ders

2 Şub 2023

3 dk okuma süresi

Geride bıraktığımız yıl, hemen hemen tüm sektörlerdeki yöneticilerin karşısına hem çözülmesi gereken pek çok problem hem de çeşitli fırsatlar çıkardı. CIO'lar, pazar trendlerine, değişen ekonomik koşullara, yetenek gereksinimlerine ve iş ihtiyaçlarına ayak uydurmak için her zamankinden daha hızlı hareket etmek zorunda kaldı. Peki, 2022'de BT liderleri en çok hangi konulardan ders çıkardı?

1- Dijital dönüşümün baş döndürücü hızı

Uzun yıllardır kurumların, operasyonlarını dijitalleştirerek teknolojiden yararlanma yarışı sürüyor. Ancak son senelerde CIO'lar, kendilerini ve ekiplerini baş döndürücü bir dijitalleşme sürecinin içinde buldular. Araştırmalara göre 2022'de CIO'lar kurumlarının dijitalleşme yolculukları için hiç yapmadıkları kadar hızlı hareket etmek zorunda kaldılar.

Yüzyılda bir görülen küresel salgın, jeopolitik gelişmeler, sürekli artan müşteri beklentileri, her ölçekten şirketin iş modellerini hızla geliştirmesine ve yenilikleri zorunlu olarak denemesine neden oldu.

2- BT yığınında esneklik çok önemli

CIO'lar, çevik ve DevOps metodolojilerini benimseyerek teknoloji ekiplerine on yılı aşkın bir süredir çeviklik kazandırdıktan sonra kurumsal BT ortamlarında esneklik yaratmak için daha fazla zaman harcamaya başladılar. İş modelleri gün geçtikçe değişiyor ve yöneticilerin de kendilerini geliştirmesi ve esnek olması gerekiyor. Gartner’ın yaptığı bir araştırmaya göre 2022'de yüksek birleştirilebilirliğe sahip işletmelerdeki yöneticiler, düşük birleştirilebilirliğe sahip kurumlardaki yöneticilerden ortalama %7,7 daha fazla gelir artışı bekliyor.

3- Yapay zeka ana akım haline geldi

Birleştirilebilirlik gibi yapay zeka da işletmeler için ana akım haline geldi. Deloitte'un "Kurumlarda Yapay Zekanın Durumu" adlı raporuna göre, ankete katılan iş liderlerinin %94'ü, yapay zekanın başarı için kritik bir değer taşıdığını düşünüyor. Pratik yapay zeka çözümleri, en rutin ve sıklıkla meydana gelen kurumsal iş akışlarının bazılarında ortaya çıkıyor ve hızıyla hem müşterilere hem de çalışanlara adeta konfor alanı yaratıyor.

Günümüzde artık çalışanlar için masaüstü/dizüstü bilgisayar ya da akıllı telefonlar olmadan herhangi bir şirket hayal edilemeyeceği gibi, yapay zeka çözümleri de kurumlar için benzer etki yaratmaya başladı. Tüm iş akışına adeta nüfuz eden yapay zeka kullanımının önümüzdeki yıllarda daha pratik yolları da keşfedilecek.

4- Siber güvenlik, CIO'ların öncelikli tercihi

Siber tehditler her zaman CIO'lar için önemli bir sorun olmuştur ancak 2022'de birçok CIO, öncelik listesinin en üst sırasına "siber güvenlik" yazdı. Araştırmalar, 2022'de artan siber güvenlik önlemlerinin BT yatırımlarını yönlendiren 1 numaralı iş girişimi olduğunu ortaya koyuyor. Günümüzde kurumlar saldırılara her defasında yanıt vermek yerine saldırının gerçekleşmesini önlemeyi amaçlıyor.

5- Teknoloji personel eksikliğini gidermeli

İşsizlik ve kayıp oranları, CIO'ların üzerinde teknolojiyi kullanmanın daha fazla yolunu bulmaları için baskı oluşturuyor. Son dönemde işletmelerde yaşanan işgücü kıtlığı, teknolojinin benimsenmesini teşvik etti. 2022'de insanların kendi işlerini yürütmelerini desteklemek amacıyla geliştirilen co-bot'ların, otomatikleştirilmiş araçların ve yapay zekanın kullanımı önemli ölçüde arttı.

6- Otomasyon fayda sağlamalıdır

CIO'lar otomasyon girişimlerini, verimliliği artırmak ve maliyetleri düşürmek kadar, süreçlerin dönüşümünü teşvik etmek için de kullanmaları gerektiğini düşünüyor. Ancak otomasyonun doğru ve yanlış yolları bulunuyor. Otomasyon çoğu zaman maliyetleri düşüren bir hizmet gibi görülse de değeri yönlendirmeyi ve yönetmeyi sağlıyor. 2022'de otomasyon, geçmişte hiç olmadığı kadar sık tercih edildi ve nasıl fayda sağlayacağı görüldü.

7- Konumu değil insanları düşünmek

Pandemi sürecinde hemen her şirket, yeni iş yapış modelleriyle tanışmak zorunda kaldı. Ağırlıklı olarak çalışanların evden ya da hibrit yöntemle görev yaptığı bu dönem, henüz dijitalleşme adımlarını tamamlamamış şirketler için son derece zordu. Dijital dönüşümünü tamamlamış olan işletmeler ise bir denge bulmak için çabaladı. CIO'lar 2022 yılında konum merkezli düşünce türü yerine insan merkezli organizasyon tasarımına yöneldi.

8- Hibrit ofis modeli devam ediyor

Çalışanlar arasında zaman ve mekan fark etmeksizin köprü kurmaya yardımcı olacak bir çok teknoloji mevcut ancak yöneticiler, personel arasında en iyi iletişim kurma yöntemi üzerinde halen çalışıyor. Uzmanlar bu meseleyi henüz çözmüş değiller fakat 2022'de en çok hibrit çalışma modelinin tercih edildiği biliniyor

9- Kültür, teknik yetenekleri işe almanın ve elde tutmanın anahtarıdır

2022 yılında, kurumlarında kalmaları için birçok yetenekli çalışana ücretin ötesinde bir neden sunma gerekliliği arttı. CIO'lar her zaman üst düzey yetenekleri işe almak ve elde tutmak isterler ancak 2022 yılında pek çok CIO bunu başarmakta zorlandı. 

İş yeri kültürü, CIO'ların BT yeteneklerini işe alma ve elde tutma hamlelerini her zamankinden daha fazla etkiliyor. Hibrit çalışmaya uzun vadeli geçişle birlikte, nitelikli çalışanlar artık işlerini en iyi şekilde yapabilecekleri yeri seçmelerini sağlayan geniş bir iş havuzuna erişebiliyor. Dolayısıyla CIO'ların, sadece maaşlar ve unvanlar üzerine pazarlık etmenin ötesine geçip, BT ekiplerinde kapsayıcılık ve iş-yaşam entegrasyonu kültürü oluşturmak için yoğun bir çaba göstermesi gerekiyor.

10- Özel hayat ve profesyonel hayat bir araya geldi

Birçok şirkette hemen her seviyedeki çalışan son birkaç yıldır pandemi dönemi kısıtlamaları nedeniyle iş ve özel yaşamlarını harmanlamak zorunda kaldı. Bu sayede yöneticiler ve çalışanlar arasında saygı ve güven katmanı oluşturacak yeni bir seviye ortaya çıktı. Artık insanların kiminle yaşadığı ya da ev hayvanı olup olmadığı bile iş arkadaşlarınca biliniyor.

İlgili Postlar

kentsel-yesil-altyapilar-sehirlerde-doga-ile-butunlesme

Kentsel Yeşil Altyapılar: Şehirlerde Doğa ile Bütünleşme

12 Ara 2024

Dijital Dönüşüm
Başarı Hikayeleri
Teknik Destek ‍
444 5INV
444 5 468 ‍
info@innova.com.tr