30 Eyl 2022
3 dk okuma süresi
Yaşadığımız pandemi süreci ile birlikte BT yönetiminde çevikliği sağlamanın ayakta kalmak için adeta bir zorunluluk olduğu görüldü. Çevik dönüşüm konusunda bilgi ve tecrübe sahibi BT liderlerinin geri dönüşleriyle hazırladığımız 12 maddeden oluşan bu ipucu listesiyle siz de dönüşüm çalışmalarınızı hızlandırabilirsiniz.
Pandemi süreci öncesinde kurumsal çeviklik konusu, gelişmekte olan teknolojileri benimsemek ve teknoloji destekli inovasyonu sürdürmek isteyen kuruluşlar için ileriye dönük güzel bir hedef olarak görülüyordu. Pandeminin tüm dünyayı etkisi altına almasından sonra ise kulağa güzel gelen bu hedef, varoluşsal bir gereklilik haline geldi. Bu dönemde CIO’lar daha çevik yapılar kurmanın ve teknolojiyi stratejik bir farklılaştırıcı olarak kullanabilmenin yollarını aramaya başladılar.
Hemen hemen her sektörde iş süreçleri dijitalleştikçe kurumlar da birer teknoloji organizasyonu olmaya başladı. Kuruluşların stratejik hedefleri, günlük operasyonları desteklemenin dışında yeni ürün tekliflerini etkinleştirmek için de yenilikçi çevik yöntemlere daha fazla bağımlı hale geldi. Hızlı hareket etme isteği aynı zamanda BT yöneticileri üzerinde bir baskı oluşmasına da neden oldu. Bu baskı, kuruluşların stratejik hedeflerini yeniden düşünmeleri ve artan iş ihtiyaçları ile genişleyen ölçeklenebilir bir mimari kurmaları için iyi bir fırsat da yaratmış oldu.
Dijital kanallardan gelen siparişlerinizin aniden 3 kat arttığını düşünün. Böyle bir duruma hazırlıklı mısınız? Ayrıca müşterilerinizin kullanacağı yeni dijital kanallar için gerekli altyapı entegrasyonunu sağlayabilecek misiniz? Örneğin, Alexa veya Siri gibi sanal asistanlar aracılığıyla gelecek sipariş ve talepler, uzak bir noktadaki kiosk gibi bir cihaz aracılığıyla verilecek siparişler, sosyal medyadan gelen anlık siparişler ya da yeni model otomobillerin akıllı sistemlerinden gelecek siparişler için hazırlığınız var mı? Hem şu an için hem de yakın gelecekte popülaritesi artacak olan her türlü dijital kanal üzerinden nasıl iş yapacağınızı belirlemelisiniz.
İşlerine çeviklik katmak isteyen bazı şirket içi departmanlar, katı kurallara sahip kurumsal BT yönetimlerini aradan çıkararak kendi ihtiyaçlarını karşılayacak dijital servis ya da ürünleri kullanmaya başlayabilir. Bu durumda “Gölge BT departmanları” ortaya çıkar. Her şirketin BT politikaları ve kuralları olmalıdır ancak çevikliği sağlayabilmek için biraz esneklik sunmak da şarttır. Özellikle hibrit çalışma modelinde her şeyi kontrol etmeye çalışmak yavaşlamaya yol açar ve işi kısıtladığınız algısı yaratabilir.
İş süreçlerini akıllı otomasyona devretmek, sonuçların kalitesini arttırır, organizasyonu daha çevik hale getirir ve değişen iş dinamiklerine uyum sağlamayı hızlandırır. BT stratejinizde doğal dil işleme, optik karakter tanıma, yapay zeka ve düşük kodlu otomasyon gibi teknolojileri kullanarak verileri insan müdahalesi olmadan işlemenin yollarını arayın.
Yetenekli çalışanlara sahip olmak çevikliğin bir diğer anahtarı olarak görülüyor. Yetenekli insanların işe alınması ve elde tutulması, kuruluş çapındaki herhangi bir dönüşüm çalışması için hayati hale gelmiş durumda. Bu nedenle çalışanlarınıza esnek çalışma düzenlemeleri sunun ve kendilerini geliştirebilmeleri için eğitimler almalarını sağlayın.
İşinizin ölçeği büyüdükçe ve ekibiniz kalabalıklaştıkça operasyonel karmaşıklık da artar. İş süreçlerinde yaşanan gecikmeleri azaltmak için paylaşımlı hizmetleri birbirine yaklaştırmayı ve merkeziyetsiz bir model kurmayı düşünmelisiniz.
Kullanmakta olduğunuz teknolojik ürün ve servisleri kullanımı ve erişimi kolay bir hale getirmeniz, çalışanların müşteri ihtiyaçlarına sorunsuz ve hızlı bir şekilde yanıt verebilmesini sağlayacaktır. Kullanılan uygulama gruplarını sınırlayarak ve çakışmaları azaltarak, çalışanların verimliliğini artırabilirsiniz.
Günümüzde değişkenliklerle ve belirsizlikle dolu bir dünyada yaşıyoruz. Ekiplerinizin sürekli değişen bu ortama uyum sağlama kabiliyeti, başarının da en büyük belirleyicisi oluyor. İş için yüksek değere sahip olan dönüşüm ihtiyaçlarını belirleyerek bunlardan düşük efor gerektiren birkaç tanesine aynı anda odaklanın. Böylece ekibinizin konsantrasyonunu ve şirketinizin çevikliğini artırmış olursunuz.
Self servis teknolojileri, işlemleri daha kolay ve hızlı hale getirmek amacıyla birçok yüz yüze etkileşim gerekliliğini ortadan kaldırır. Büyük ekipler ve bütçeler gerektiren eski çözümler yerine tasarladığınız tüm çözümlerin merkezine çevik yaklaşımı koyun.
Çevik olmak kadar çevik kalabilmek de önemlidir. Karşılaşacağınız en büyük zorluklardan biri, modern ve basitleştirilmiş bir ortamı sürdürebilmektir. Bu da şirket genelinde proaktif iletişim gerektirir. Çevik bir ortamın faydalarını güçlendirmek için şirket genelinde ortak bir anlayışa ve ortak hedeflere sahip bir birliktelik oluşturmak önemlidir.
Çevikliği engelleyen veri yığınlarını konsolide ederek ekibinizin analiz çalışmalarını basitleştirin ve müşterilere daha hızlı iç görüler sunmalarını sağlayın.
BT'nin temel önceliklerinin herkes için net olmasını sağlamak, iş hedeflerini gerçekleştirmede çevikliğe ulaşmak için çok önemlidir.
Çevik dönüşüm, süreklilik arz eden, yinelemeli bir süreç olarak görülmelidir. İşe koyulmadan önce varmak istediğiniz noktaları doğru bir şekilde tanımlayın ve sonrasında bu hedeflere nasıl varacağınızı bulun. Her çeyrekte önemli ve anlamlı dönüşüm sağlayan bir yol haritası oluşturun.
İlgili Postlar
Bulut maliyet yönetimi nedir?
31 Eki 2024
Dijital DönüşümYapay zeka şeffaflığı nedir?
28 Eki 2024
Dijital DönüşümStratejik inovasyon nedir?
25 Eki 2024
Dijital Dönüşüm