27 Nis 2020
2 dk okuma süresi
Covid-19 pandemisiyle birlikte dünya çapında, hayatın her alanını derinden etkileyen bir süreç yaşandı. Bu sürecin elbette kişiler, şirketler ve devletler açısından pek çok öğretici yanı da oldu. Global çapta kriz döneminde şirket yönetimi konusunun öneminin daha iyi anlaşılmasına sebebiyet veren zincirleme bir reaksiyon oluştu.
Türkiye’de ve dünyada çoğu şirket, iş yağış biçimlerini sürece hızlıca adapte ederek, bu zorlu süreci minimum kayıpla atlatmanın yollarını aramaya başladı. Bu zorlu günleri çalışanların sağlığını tehlikeye atmadan yönetmek ve varlığını devam ettirebilmek için kriz yaşayan şirketler ne yapmalı sorusunun yanıtını bulmaya yöneldi.
Kriz döneminde şirket yönetimi etkili yapıldığında şirketlerin ayakta kalması hatta güçlenmesi mümkün. Bu nedenle şirketlerin bu zamanı değerli bir öğrenme fırsatı olarak kullanması önem taşıyor. Krizde büyüyen sektörler de olduğu biliniyor.
Salgının yarattığı kriz sona erdiğinde şirketler prosedürlerinde ve destek kaynaklarında ne yönde değişiklikler yapmaları gerektiğine karar verebilecektir; fakat süreci yönetirken doğru cevaplara ulaşmak en az hasarla veya hasar almadan sürecin atlatılmasını sağlayacaktır.
Bilişime yatırım ilk sırada olmalı
Bu dönemde elbette süreci yönetmek için pek çok önlemden bahsedilebilir. Çalışanların fiziksel ve ruhsal sağlığını korumak için alınabilecek basit önlemlerin yanı sıra gelir ve gider risklerini ortaya koyan senaryolar hazırlanarak bu doğrultuda likidite yönetimi güçlendirilebilir. Mevcut ya da olası ürün temini aksamalarını önlemek için bir envanter çıkarılabilir. Bu örneklerde olduğu gibi pek çok şekilde strateji oluşturmak mümkün. Bununla birlikte şirketlerin krizden çıkmasını sağlayacak asıl kritik hamle bilişim için yatırım yapmak olacaktır.
BT’nin gücünden yararlanmayan şirketlerin çabaları için internetsiz bilgisayar kullanmak diyebiliriz. Uzaktan çalışma yönteminin zorunlu hale geldiği ve video konferans uygulamalarının, sohbet programlarının önem kazandığı günümüzde bu sistemlere yatırım yapmayan şirketlerin finansal istikrar bakımından dengesini büyük ölçüde kaybettiği anlaşılıyor.
Salgının yarattığı bu belirsizlik dönemiyle birlikte teknolojinin uygulanabilir, güvenilir ve çoğu durumda uygun fiyatlı bir ortak olduğu ortaya çıktı. Öyle ki varlıklarını sürdürme konusunda kararlı olan şirketler yatırımlarını yeniden gözden geçirip BT için yatırım yapmaya başladı. BT’nin süper gücünün farkında olup bilişime yatırım yapan pek çok şirket olduğu görülüyor.
Öyle ki halihazırda Çin’de bulut bilişim pazarındaki en büyük paya sahip şirket unvanına sahip olan Alibaba, bulut servislerine 200 milyar yuan (28 milyar dolar) yatırım yapacağını açıkladı. Şirketin bu hamlesi başarılı kriz örneği olarak görülüyor. Uzaktan eğitim ve uzaktan çalışma kavramlarının yeni yaşam biçimlerimiz olduğu günümüzde özellikle siber güvenlik yazılımlarına yatırım yapmak büyük önem taşıyor.
Siz de Koranavirüs salgınının yarattığı bu belirsiz süreci sınav olarak görüp fırsata dönüştürebilirsiniz. Bunu sağlayabilmek için iş sürekliliği çerçevesinde bilişim teknolojileri için yatırım yapmalısınız.
İnnova ile zorlu süreçte ayakta kalmak mümkün
İnnova, her sektördeki kuruluşlara platform bağımsız çözümler sunuyor. şirketinizin stratejik hedefleri doğrultusunda yarının ihtiyaçlarına da cevap verebilecek biçimde planlı yatırım yapmalısınız. Bu noktada tüm bilişim çözüm ve hizmetlerine tasarımdan kuruluma, planlamadan entegrasyona, operasyonel destekten bakım, onarıma, kiralamadan dış kaynak kullanımına kadar geniş bir yelpazede uçtan uca hizmet veren İnnova’dan yardım alabilirsiniz.
İnnova Webinar serisini takip edin
"Yeni Dünyada Birlikte Güvenle Çalışmak" ana başlığı altında, evden çalışan veya dışarıda çalışmak zorunda olan herkes için güvenlik ipuçlarının paylaşılacağı webinar serimizi takip izlemenizi öneriyoruz. Bu serimizde güvenli bağlantı, güvenli iletişim, güvenli ortam ve güvenli işlem konularında İnnova uzmanlarımız aydınlatıcı bilgiler paylaşacak. daha detaylı bilgi ve kayıt için sizleri Webinar sayfamızı ziyaret etmeye davet ediyoruz.
İlgili Postlar
Bulut maliyet yönetimi nedir?
31 Eki 2024
Dijital DönüşümYapay zeka şeffaflığı nedir?
28 Eki 2024
Dijital DönüşümStratejik inovasyon nedir?
25 Eki 2024
Dijital Dönüşüm