Envanter, talep ve arıza yönetimi işletmelerin verimliliğini doğrudan etkiliyor

İşletmelerin sahip oldukları malzeme, ürün veya hizmetlerin kaydedilmesi, izlenmesi, kontrol edilmesi ve yönetilmesi süreçlerini ifade eden envanter yönetimi, stokların doğru ve etkili bir şekilde yönetilmesini ve talebin karşılanmasını sağlamada kritik önem taşıyor.

Envanter, talep ve arıza yönetimi işletmelerin verimliliğini doğrudan etkiliyor

21 Eyl 2023

2 dk okuma süresi

İşletmelerin sahip oldukları malzeme, ürün veya hizmetlerin kaydedilmesi, izlenmesi, kontrol edilmesi ve yönetilmesi süreçlerini ifade eden envanter yönetimi, stokların doğru ve etkili bir şekilde yönetilmesini ve talebin karşılanmasını sağlamada kritik önem taşıyor. Envanter yönetimini doğru bir biçimde yapan kurumlar hem müşteri memnuniyetini artırıyor hem de finansal risklere karşı güçleniyor.

Etkili bir envanter yönetimi platformuyla trendlere hızlı bir şekilde yanıt verebiliyor ve maliyetler kontrol altında tutuluyor. Bununla beraber stok miktarını da doğru biçimde planlama imkanına kavuşan kurumlar, depolama maliyetlerini ideal düzeye çekiyor.

Gelişmiş bir envanter yönetimi işletmelere ne gibi katkılar sağlar?

Bir envanter yönetiminin başarısından bahsedebilmek için verimliliği en üst noktalara taşımak gerekiyor. Üretim ve sipariş karşılama süreçlerini dengede tutan işletmeler, ortaya çıkabilecek pek çok ek maliyetten de kurtuluyor. Verimli bir envanter yönetimi, işletmelere avantajlar kazandırıyor:

  • Maliyet

İşletmeler, envanter yönetimi sayesinde maliyetlerini düşürme fırsatı elde ediyor.

  • Depolama ihtiyacı 

Kurumlar doğru şekilde kurgulanmış bir envanter yönetimiyle depolama ihtiyaçlarını en aza indirerek verimliliklerini artırıyor. 

  • Müşteri memnuniyeti

Başarılı bir envanter yönetimi, zamanında teslim edilen siparişler sayesinde müşteri memnuniyetine pozitif etki ediyor.

Talep ve arıza yönetiminin başarısı iş süreçlerindeki kesintilerin önüne geçiyor

Envanter yönetimi işletmenin verimliliğini doğrudan etkiliyor olsa da envanter yönetim sürecinin verimliliğini etkileyen talep ve arıza yönetimi gibi başka unsurlar da bulunuyor. Talep yönetimi, gelecekteki talepleri tahmin etmek için istatistiksel yöntemler, veri madenciliği ve yapay zeka araçlarından yararlanıyor. Ürün tedariğini ve üretim planlamasını optimize eden talep yönetimi, stokların ideal seviyede kalmasına yardımcı oluyor.

Arıza yönetimi ise endüstriyel ekipmanlar, cihazlar, yazılımlar ve uygulamalardaki arızaların tespit edilmesinde kritik önem taşıyor. İş süreçlerinde yaşanan arızalar, üretim ve tedarik noktasında ciddi sorunlara yol açabiliyor. Arıza yönetimi çözümleriyle arıza kaydının açılmasından onarımın tamamlanmasına kadar geçen süreç düzene sokularak iş akışındaki olası aksamaların önüne geçiliyor.

İnnova HERMES, işletmelere güçlü envanter yönetimi ve SLA yapısı sunuyor

İnnova’nın alanında uzman kadrosu tarafından geliştirilen HERMES, sahadan gelen talepleri, arıza bildirimlerini ve envanter süreçlerini tek bir merkezden yönetmeyi mümkün kılıyor. Gelişmiş envanter yönetimi ve SLA (Service Level Agreement – Hizmet Seviyesi Anlaşması) yapısıyla fark yaratan HERMES, işletmelere arıza ve talep yönetimi noktasında özelleştirme imkanı sağlıyor.

HERMES sayesinde yöneticiler, talep ve arıza bildirimlerinin hangi ekiplerle paylaşılacağını ve kimler tarafından onaylanacağını belirleyebiliyor. Ek olarak HERMES’in rol bazlı onay mekanizması, ortaya çıkan arıza ve onarım süreçlerinin yetkilendirilen tüm kişi ve ekipler tarafından takip edilmesini mümkün kılıyor. Kapsamlı SLA raporları sayesinde arızalara ilişkin bilgilere kolayca erişilebiliyor.

Kolayca kullanılabilen arayüzü sayesinde HERMES, kullanıcılar tarafından oluşturulmuş tüm kayıtların bilgilerini tek bir ekranda gösterebiliyor. HERMES’in gelişmiş sistem yönetimi; kullanıcı, rol, sistem günlükleri ve duyuruların yanında sayfa erişimleri, olay logları, e-posta gönderimleri, hata görüntülenmeleri gibi admin’leri bilgilendirici kayıtlara erişim sunuyor.

API ve Web Service gibi üst düzey protokollere destek veren HERMES’in bağımsız veri tabanı, hangi işletim sistemi tercih edilirse edilsin tüm sistemlerde çalışıyor. Böylece işletmeler altyapı yatırımı yapıp sistemlerini HERMES’e uyarlamak zorunda kalmıyor. 

HERMES’in varlık yönetimi modülü, sistemdeki tüm varlıkların kaydını tutarak raporlama süreçlerini kolaylaştırıyor. HERMES’in standart servis masası, sürece özel rapor hazırlamayı ve arıza, talep, SLA, hakediş raporlarına kolayca erişmeyi mümkün kılıyor.

İlgili Postlar

kentsel-yesil-altyapilar-sehirlerde-doga-ile-butunlesme

Kentsel Yeşil Altyapılar: Şehirlerde Doğa ile Bütünleşme

12 Ara 2024

Dijital Dönüşüm
Başarı Hikayeleri
Teknik Destek ‍
444 5INV
444 5 468 ‍
info@innova.com.tr