Çalışanlarınızı yeni teknolojilere adapte etmek için 8 ipucu

Uzaktan ve hibrit çalışmanın yaygınlaşması bulut bilişim, yapay zekâ ve artırılmış gerçeklik gibi iş birliğine dayalı teknolojilerin gelişmesini hızlandırıyor.

Çalışanlarınızı yeni teknolojilere adapte etmek için 8 ipucu

29 Şub 2024

3 dk okuma süresi

Uzaktan ve hibrit çalışmanın yaygınlaşması bulut bilişim, yapay zekâ ve artırılmış gerçeklik gibi iş birliğine dayalı teknolojilerin gelişmesini hızlandırıyor. Yeni teknolojiler, iş operasyonlarını ölçeklendirmekten çalışan verimliliğini artırmaya kadar iş süreçlerinin tüm yönlerini iyileştiriyor. Yine de bazen çalışanlar yeni teknolojilere karşı mesafeli olabiliyor. Bu nedenle personeli güncel teknolojilere adapte etmek kritik önem taşıyor.

1-Çalışanların görüşlerine başvurmak

Çalışanların yeni teknolojileri kullanmaya yeterince istekli olmamasının en sık rastlanan nedeni kendilerini karar alma sürecinin dışında hissetmeleri oluyor. Dolayısıyla herkesi etkileyecek yeni bir teknoloji satın almadan önce yöneticilerin ekip üyelerinden fikirlerini almaları gerekiyor. 

“Satın alınacak yeni teknoloji çalışanların işlerini kolaylaştıracak mı?” ve “Mevcut bir problemi çözecek mi?” gibi soruların yanıtları söz konusu teknolojinin benimsenme ihtimalini doğrudan etkiliyor. Bu nedenle çalışanlara ve iş süreçlerine fayda sağlayacak çözümler için personelin fikrini almak büyük değer taşıyor. Çalışanlardan görüşlerini istemek yalnızca onların yeni teknolojiyi kullanma olasılığını artırmakla kalmıyor, aynı zamanda işletme tarafından önemsendiklerini ve takdir edildiklerini de hissettiriyor. Ek olarak personeli daha üretken olmaya da teşvik ediyor.

2-Faydaları açıklamak

Çalışanlara yeni teknolojinin faydalarını detaylı olarak aktarmak hem yönetimle iletişimi kuvvetlendiriyor hem de söz konusu faydaların daha net anlaşılmasını sağlıyor. Çalışanların işlerini yapma şeklini doğrudan etkileyecek bir teknolojiyi iş süreçlerine dahil ederken şeffaf olmak büyük önem taşıyor. Açık bir diyalog geliştirmek, şeffaflığı artırmanın ve eskiden yeniye geçişi kolaylaştırmanın en iyi yolu olarak değerlendiriliyor. 

3-Teknoloji meraklılarını istihdam etmek

Yeni teknolojilere daha kolay geçmek için işe alım süreçlerinde teknoloji meraklılarına öncelik vermek gerekiyor. Bu çalışanlar yeni teknolojiyi daha hızlı benimsemenin yanında iş arkadaşlarına tanıtmak için de yardımcı oluyor. Ekipte bulunan teknoloji meraklıları, çözümlerin hızla yayılmasında önemli rol üstleniyor.

4-Gerekli eğitimi sağlamak

IBM’in ve araştırmacı Josh Bersin'in yaptığı bir ankete göre işverenlerin %74'ü çalışanların yeni beceriler öğrenmesine yardımcı olduklarını düşünürken çalışanların yalnızca %38'i bu görüşe katılıyor. Etkili bir eğitim programının uygulanması çalışanların yeni teknolojileri kullanırken kendilerine olan güvenini artırıyor. Herkesin yeni teknolojiye alışmasına yardımcı olmak için teknolojinin tanıtılması sırasında ve sonrasında eğitim oturumları planlaması gerekiyor. Verilecek eğitimleri eğlenceli hale getirmek, çalışanların daha fazla bilgiyi aklında tutmasına yardımcı oluyor. Ayrıca tüm eğitimi tek seferde vermek yerine kısa parçalara bölmek, personelin daha kolay öğrenmesine ve öğrendiklerini test edebilmesine imkân tanıyor. Son olarak bir çalışma dokümanı ya da videosu oluşturmak eğitimlerden herhangi birini kaçıran çalışanların arayı kapatabilmesini sağlıyor. 

5-Rehberli öğrenmeden yararlanmak

Eğitimi uygulamayla birleştiren atölye çalışmaları düzenlemek çalışanların öğrenme sürecine katkı sağlıyor. Bu tür rehberli öğrenme uygulamaları çalışanların ne yapacaklarını hatırlamalarına da yardımcı oluyor. Atölyeleri departmanlara göre düzenlemek personelin her konuda değil sadece kendi işleriyle ilgili bölümler hakkında bilgi almasına imkân sunuyor. 

6-Çalışanların kendi başlarına öğrenmelerine izin vermek

Bazı çalışanlar eğitimin her aşamasında bir arada olmaya ihtiyaç duyarken daha geniş bir kesimse kendi başlarına öğrenmeyi tercih ediyor. Bu nedenle işletmelerin kendi kendine öğrenme modelini kolaylaştırması gerekiyor. Bu noktada bir “oyun alanı” oluşturmak etkili bir çözüm olarak öne çıkıyor. Bu alan diğer eğitim materyalleri ve süreçlerinden farklı olarak çalışanların kendi kendilerine gelip tüm sistemi bozma endişesi duymadan yeni teknolojiyi denemelerine olanak sağlıyor. 

Bir diğer çözüm de çalışanların bilgileri tazelemeye ihtiyaç duymaları halinde üzerinde çalışabilecekleri çevrim içi kaynaklar sağlamaktan geçiyor. Kılavuzlar, infografikler, ses kayıtları ve videolar personelin ihtiyaç duyacağı her şeye dilediği zaman ulaşmasına imkân tanıyor.

7-Çalışanlara yeni teknolojiyi kullanmaları için bir neden vermek

Bazen çalışanların yeni bir teknolojiyi kullanma ihtiyacı konusunda ikna edilmeleri gerekebiliyor. Bu noktada herkesin yeni teknolojiyi deneyip eskiyle karşılaştırdığı bir atölye çalışması düzenlemek büyük fayda sağlıyor. Bu çalışmalarda ekibi iki takıma bölerek bir takımı eski diğer takımı yeni teknolojiyle aynı proje üzerinde çalıştırmak yeni teknolojinin hızla benimsenmesine yardımcı oluyor.

8-Başarıyı kutlamak

Günümüzde işletmelerin müşteri odaklı bir kültüre sahip olması gerektiği gibi aynı zamanda çalışan odaklı bir kültüre de sahip olması gerekiyor. Dolayısıyla ne kadar küçük olursa olsun elde edilen bir başarıyı kutlamak büyük önem taşıyor. Örneğin bir çalışan yeni teknoloji sayesinde verilen bir işi rekor sürede tamamlarsa tüm ekiple bu durumun paylaşılması gibi uygulamalar oldukça pozitif geri dönüşler sağlıyor.

İşletmelerin başarıyı ödüllendirmesi de hem çalışan odaklı bir kültürün yerleşmesine katkı sağlıyor hem de yeni teknolojilerin benimsenmesinde önemli bir adım atılmış oluyor. Çalışanlar başarının ödüllendirildiğini gördüklerinde yeni teknolojiyi daha kolay benimseme eğilimi gösteriyor.

İlgili Postlar

Kuantum bilgisayarları ve siber güvenlik: Geleceğin güvenlik çözümleri

Kuantum bilgisayarları ve siber güvenlik: Geleceğin güvenlik çözümleri

13 Eyl 2024

Dijital Dönüşüm
Başarı Hikayeleri
Teknik Destek ‍
444 5INV
444 5 468 ‍
info@innova.com.tr