19 Eki 2022
3 dk okuma süresi
Sosyal medya mecralarında trendler çok hızlı bir şekilde değişiyor. Sesli iletişimi temel alan uygulamalar ve kısa videoların kullanımı gibi en son trendleri yakalayabilen şirketler rekabette öne çıkıyor.
İnsanlar sosyal medyayı günlük yaşamlarının bir parçası olarak kullanıyor ve işletmeler de müşterilere ulaşmak için sosyal medyaya adeta akın ediyor. Aşırı mesaj bombardımanını önlemek ve farklı yaş gruplarına ulaşmak için şirketlerin sosyal medya pazarlamasında akıllı bir strateji uygulaması gerekiyor.
Dünya nüfusunun yaklaşık %58,4'ü günde ortalama 2 saat 27 dakikayı sosyal medya sitelerinde geçiriyor. Sosyal medyayı farklı şekillerde kullanmak için videolu içerik üretme, müşteri sorunlarını çözme ve sosyal dinleme gibi pek çok yeni fırsat bulunuyor.
Dijital mesaj yoğunluğunun giderek arttığı bir dünyada markaların hedef kitlelerine ulaşabilmesi için en son sosyal medya ve pazarlama trendlerini takip etmesinin önemi de artırıyor.
Bu yazımızda 2022'deki en önemli 9 sosyal medya trendini ele alıyoruz.
1. TikTok daha da büyüyecek
Yaklaşık bir yıl önce 1 milyar kullanıcı barajını deviren dev sosyal medya platformu TikTok büyümesine hız kesmeden devam ediyor. Z kuşağı ve Y kuşağı tüketicilere ulaşmak için ana platformlardan biri haline gelen TikTok’ta yer almak gençleri hedefleyen markalar için adeta bir zorunluluk olarak görülüyor. TikTok, gençler arasında popüler olan kısa video biçiminde reklam çalışmaları için en uygun platformlardan biri olarak büyük fırsatlar barındırıyor.
2. Video içeriği baskın olmaya devam edecek
Cisco tarafından yapılan bir araştırmaya göre, küresel tüketici internet trafiğinin yüzde seksen ikisi video içeriği olacak. Bununla birlikte Facebook Reels, YouTube Shorts ve Instagram Reels ve Stories gibi kısa biçimli videolara yönelen tüketicilerin sayısı arttıkça uzun videoların popülerliğini kaybettiği görülüyor.
Ayrıca şirketler tüketicilerle etkileşim kurmak için canlı yayınlara yöneliyor. Bu videolar bir hikaye anlatmayı, bir ürünü tanıtmayı veya diğer şirket etkinliklerini paylaşmayı içerebiliyor.
3. Sosyal ticaret genişlemeye devam edecek
Doğrudan sosyal medyadan ürün satın almak kısa vadede norm haline gelecek. Sosyal ağlar, mağaza vitrinleri ve alışveriş yapılabilir gönderilerle perakende platformlarına dönüşüyor.
İdeal bir alışveriş deneyimi yaratmak için işletmelerin mümkün olduğunca az tıklamaya odaklanması gerekiyor. Bu nedenle çok sayıda ürünün yer aldığı bir vitrin sayfası yerine en popüler ürünlere odaklanmak gerekiyor.
4. Artırılmış gerçeklik yaygınlaşacak
Sanal gerçeklik (VR) ve artırılmış gerçeklik (AR) gibi diğer teknolojiler sosyal medya ile bütünleşerek müşterilerle daha fazla etkileşim sağlayacak. VR'nin benimsenmesi henüz erken aşamalarda olsa da, AR şu anda Instagram ve Snapchat'te paylaşılan görselleri zenginleştirmek için kullanılıyor. Örneğin Snapchat, insanları hayvanlara dönüştürmek, makyaj yapmış gibi görünmek, güneş gözlüğü takmak veya diğer görünüm değişiklikleri için tüm fotoğraf filtrelerinde AR teknolojisini kullanıyor.
AR teknolojisi sayesinde insanlar satın almak istedikleri kıyafetleri ve aksesuarları deneyebiliyor. Örneğin, mobilyaların bir odada nasıl duracağı görülebiliyor ya da güneş gözlükleri sanal olarak denenebiliyor.
5. Influencer pazarlaması yükselişini sürdürüyor
Sosyal medya mecraları, markaların ürünlerini tanıtan influencer'larla doldu. Influencer pazarlamaya yatırım yaparak diğer reklam kampanyaları kadar büyük maliyetlere katlanmadan sonuç alınabiliyor. Influencer Marketing Hub tarafından yapılan bir ankete göre, pazarlamacıların yüzde doksanı influencer pazarlamasının etkili olduğunu düşünüyor.
LinkedIn ve influencer pazarlaması genellikle birbiriyle pek ilişkilendirilmiyor. Bununla birlikte LinkedIn’in içerik oluşturucuların kendi topluluklarını oluşturmalarına yardımcı olmak için sunduğu Creator Accelerator aracı, LinkedIn’in ileride influencer'lara daha fazla yatırım yapacağını gösteriyor.
6. Müşteri hizmetleri sosyal medyanın büyük bir parçası haline geliyor
Sosyal medyanın bir müşteri hizmetleri platformu olarak kullanılması, insanların şirketlere doğrudan ulaşabileceklerini fark etmeleriyle yavaş yavaş gerçekleşti.
Microsoft'un Müşteri Hizmetlerinin Küresel Durumu raporuna göre, katılımcıların yüzde elli dördü, sosyal medyada müşteri şikayetlerine veya taleplerine yanıt veren şirketler hakkında daha olumlu görüşlere sahip olduğunu belirtiyor. Müşteriler paylaşımlarına yanıt verilmesine oldukça değer veriyor. Şirketler de yanıt verme hızını artırmak için sohbet robotlarına daha fazla yatırım yapıyor.
7. Daha fazla şirket sosyal dinlemeyi kullanacak
İşletmeler sosyal dinleme araçlarını kullanarak tüketicilerin dünyasını daha iyi anlayabilmek için içgörü ve veri toplayabilir. Sosyal dinleme ile kampanyaların etkisi, marka algısı ve müşteri isteklerine ilişkin diğer içgörüler tam olarak anlaşılabilir. Başlangıç olarak sosyal kampanyalarda markalı hashtag'ler, anahtar kelimeler ve şirket mention'ları kullanılarak sonuçlar gözlemlenebilir.
Sosyal dinleme ile sosyal medyadaki konuşmaları izlemek ve tepkileri anlamak için HubSpot, Lately, Sprout Social veya Hootsuite gibi araçlardan yararlanılabilir.
8. Yerel hedefleme büyüyecek
Konum tabanlı hedefleme kullanmak şirketlerin yerel tüketicileri yakalayabilmesine yardımcı olur. Bunu sağlamanın yaygın bir yolu, hedef kitleye ulaşmak için sosyal medya içeriğinde coğrafi etiketleme kullanmaktır.
Sosyal medya kullanıcıları kendilerine yakın bölgelerle ilgili gönderiler için arama yapabilir. Bu nedenle gönderilerinize konum eklediğinizden emin olmalısınız.
9. Ses tabanlı uygulamalar popülerlik kazanacak
Ses tabanlı uygulamaların sosyal medyadaki varlığı nispeten yeni diyebiliriz. Ses tabanlı uygulamalar hareket halindeyken dinlemeye uygun olduğu için önemli fırsatlar barındırır.
Bir sosyal ses uygulaması olan Clubhouse 2021'de oldukça popülerdi ancak yalnızca davetiye ile katılım mümkün olduğu için işletmelerin kullanımını zorlaştırıyordu. Bununla birlikte, diğer platformlar da artık ses temelli seçenekleri sunmaya başladı. Facebook artık sesli içeriği desteklemek için Soundbites, podcast ve Rooms gibi özellikler sunuyor. Twitter Spaces’in popülerliği de giderek artıyor.
Sosyal ses kullanımına yönelik trendler arasında canlı etkinlik yayını, sesli mesajlaşma, konser, canlı sohbet odaları ve toplantılar yer alıyor.
İlgili Postlar
Bulut maliyet yönetimi nedir?
31 Eki 2024
Dijital DönüşümYapay zeka şeffaflığı nedir?
28 Eki 2024
Dijital Dönüşüm