Günümüzde artan rekabet koşulları, işletmeleri en kaliteli ürünleri ya da en faydalı hizmetleri sunmanın yanı sıra müşteri deneyimini de en üst noktaya taşımalarına teşvik ediyor.
14 Ağu 2023
2 dk okuma süresi
Günümüzde artan rekabet koşulları, işletmeleri en kaliteli ürünleri ya da en faydalı hizmetleri sunmanın yanı sıra müşteri deneyimini de en üst noktaya taşımalarına teşvik ediyor. Hizmet kalitesi zayıf olan kurumların satışları ve itibarı olumsuz yönde etkileniyor.
E-ticaret ve mobil uygulama alanında kullanılan teknolojiler, müşteri deneyimini geliştirerek satışları artırmaya yardımcı oluyor. Fiziksel mağazalar için de teknolojiyi kullanarak müşteri deneyimi iyileştirilebiliyor ve işletmenin kârlılığına katkı sağlanabiliyor. Nesnelerin interneti (IoT) teknolojisinden yararlanan fiziksel mağazalar, elde ettikleri değerli verileri müşteri deneyimini iyileştirmek için kullanıyor.
IoT teknolojisi sayesinde hem mağazadaki müşterilerin hem de çalışanların davranışları analiz ediliyor. Böylelikle yöneticiler, içgüdülere dayalı kararlar yerine veriye dayalı kararlar alarak müşteri deneyimini geliştirmek için ihtiyaç duyulan çözümleri uygulayabiliyor. Teknolojinin getirdiği avantajlar, geleneksel mağazaları akıllı mağazalara dönüştürürken bu sayede müşteri memnuniyetini artıracak daha gelişmiş çözümler ortaya çıkıyor.
Nesnelerin interneti ve yapay zeka algoritmaları gibi pek çok teknolojik çözümün perakende sektöründe kullanılmasıyla müşteri deneyimini geliştirmeyi amaçlayan akıllı mağazalar, geleneksel fiziksel mağazaların sunduğu alışveriş deneyimini dijital teknolojiler ve veri analitiğiyle zenginleştiriyor. Böylelikle müşterilere kişiselleştirilmiş ve etkileşim düzeyi yüksek bir alışveriş deneyimi sunuyor.
Akıllı mağazalar, perakende sektöründe müşteri memnuniyetini, satışları ve müşteri sadakatini artırarak, işletmelere kritik faydalar sağlıyor. Aynı zamanda müşteri davranışları ve tercihleri hakkında kurumlara daha fazla veri sağlayarak daha stratejik iş kararları alabilmeyi mümkün kılıyor.
Mağazaların girişlerine, çıkışlarına ve reyonlarına yerleştirilen IoT sensörleri kullanılarak müşteri sayısından reyon yoğunluğuna kadar birçok bilgiyi anlık analiz eden akıllı mağazalar, müşteri davranışlarının kolayca izlenebilmesini sağlıyor. Satış personelinin müşteriyle hangi noktalarda ilgilenmesi gerektiğinden bilgi ekranlarının nerelere kurulması gerektiğine kadar pek çok noktada karar vericilere yol gösteren akıllı mağazalar sayesinde, hangi ürünlerin ya da reyonların daha çok ilgi gördüğü kolayca tespit edilebiliyor. Böylece karar vericiler, hangi ürünlere özel kampanyalar yapabileceklerini ya da ürün ve hizmet duyurularını nerelerde konumlayabileceklerini kolayca belirliyor.
IoT teknolojisi sayesinde mağaza içinde yer alan depo ya da operasyonel takip gerektiren diğer tüm alanlar kolayca izleniyor. Ürün stoklarından güvenliğe kadar her noktada sensörler yardımıyla kontrol sağlanıyor. Ayrıca personelin çalışma takvimi de yine akıllı mağaza çözümleri sayesinde takip edilebiliyor.
İnnova’nın geliştirdiği IoT platformu Skywave üzerinde çalışan SkywaveStore akıllı mağaza çözümü, nesnelerin interneti teknolojilerini kullanarak geleneksel mağazaları akıllı mağazalara dönüştürüyor. Çok sayıda mağazaya sahip yapıları bile tek bir noktadan kolayca yönetebilmeyi mümkün kılan SkywaveStore, mağazaların içindeki dijital ekranları anlık güncelleyebilme imkanı da sağlıyor. SkywaveStore merkezi yayın yönetim platformunu kullanan yöneticiler, mağaza içi ekranlara ilişkin günün her saatine farklı yayın akışları da atayabiliyor. Ek olarak akıllı tabela aydınlatma yönetimi sayesinde aydınlatma sistemi farklı saatler için özelleştirilebiliyor. Böylece işletmeler hem enerji tasarrufu sağlıyor hem de mağazanın daha kolay fark edilmesi için doğru saatte doğru ışıklandırmanın kullanılmasını sağlıyor.
İşletmenin halihazırda kullandığı ERP yazılımı gibi sistemlerle de kolayca entegre olabilen SkywaveStore, tüm operasyonun kontrolünü tek bir noktaya topluyor. Mağazada kaç müşteri olduğundan müşterilerin hangi reyonlarda vakit geçirdiğine, mağaza içinde nasıl bir yol izlediklerinden hangi ürünlere ilgi gösterdiklerine kadar hemen her noktada bilgi akışı sağlayan SkywaveStore, personelin müşteriyle ilgilenmesi gereken noktaları da tespit ediyor. Ayrıca Skywave IoT, kampanya duyurularının nerelerde konumlandırılması gerektiği, çapraz satış için hangi ürünün hangi reyonda yer alması gerektiği gibi pek çok pazarlama yaklaşımı için de fırsat yaratıyor.
İlgili Postlar
Bulut maliyet yönetimi nedir?
31 Eki 2024
Dijital DönüşümYapay zeka şeffaflığı nedir?
28 Eki 2024
Dijital DönüşümStratejik inovasyon nedir?
25 Eki 2024
Dijital Dönüşüm