Robotik Süreç Otomasyonu (RPA) Nedir? Nasıl Çalışır?

robotik-surec-otomasyonu-rpa-nedir-nasil-calisir

14 Mar 2019

2 dk okuma süresi

Robotik süreç otomasyonu (Robotic Process Automation - RPA) nedir? Nasıl çalışır? Bu soruların cevaplarını bulmaya çalışacağımız yazımızda gelin kısaca RPA nedir ona bir bakalım.

Robotik süreç otomasyonu (RPA) gelişimini sürdüren bir teknoloji olarak karşımıza çıkıyor. Aslında yapay zekâ (AI), iş akışı otomasyonu ve “screen scraping” olarak tabir edilen yaklaşımları benimseyerek günümüze kadar yol alan bu otomasyon biçiminde robotlar, tekrarlanabilen ve kesinlik bekleyen görevleri makine öğrenmesi yoluyla yapabilme imkânı sunmakta. Bu sayede çeşitli ortamlarda önceden tanımlanmış pek çok görevi yapabilen bu robotlar, e-postaları kontrol edebilir, izin verilen uygulamalar ve API’ler ile bağlantı kurup, hesaplamalar yapabilir ve hatta fatura tutarı doğrulaması yaparak fatura kesebilme gibi yetenekleri kazanabilir durumdalar.

Bugün geldiğimiz noktada robotik süreç otomasyonu (RPA) kurumunuzun verimliliğini pek çok konuda artırabilirken, maliyetlerinizi daha rahat kontrol edebilmenizi sağlamakta.

Dijital dönüşümün bir parçası haline gelen RPA’nın değerli sonuçlar yaratabilmesi için süreçlerin iyi analiz edilmesi, doğru tasarlanması ve planlanması gerekmekte. Örneğin bir bankanın yasal talep sürecinde detaylı ve titizlikle oluşturulmuş 13 görev için 85 robot bir yılda 1,5 milyon talebi işleyerek 200’den fazla çalışanın kapasitesine eşit bir iş gücü yaratabilmiştir.* Bu da banka çalışanlarının farklı konulara odaklanabilmesine ve daha verimli çalışabilmesini sağlamıştır.

Bu yönden baktığımız robotik süreç otomasyonunun avantajları nelerdir?

·       Hızlı ve tutarlı sonuçlar elde etmenizi sağlar.

·       Hata ve risk payını sıfıra indirir.

·       İnsan kaynağını daha verimli kullanabilme imkânı sunar.

·       7 gün 24 saat çalışarak rutin işlemleri tamamlayabilir.

·       Operasyonel yükleri azaltır.

 Finansal hizmetler, muhasebe, insan kaynakları, tedarik zinciri yönetimi ve müşteri hizmetleri gibi alanlarda çeşitli akış ve süreçlerin otomasyonuna olanak sağlayan RPA, faturaların oluşturulması ve iletilmesi, sahtekârlık (fraud) bulgularının ortaya çıkarılması, kart aktivasyonları, hizmet sipariş yönetimi ve raporlama gibi işlemleri gerçekleştirerek kurumunuzdaki operasyonel yükleri azaltabilmektedir.

Robotik süreç otomasyonu hangi sektörlerde uygulanabilir?

·       Sanayi ve Üretim

·       Bankacılık ve Finans

·       Sigortacılık

·       E-Ticaret

·       Telekomünikasyon ve Teknoloji

·       Enerji ve Kamu

 

Yapay zekâ (AI), bilişsel işlem (Cognitive Computing) gibi teknolojilerin gelişmekte oluşu, nesnelerin internetinin (IoT) giderek yaygınlaşması RPA’nın gelecekte daha hızlı bir ilerleme içinde olacağının göstergesi durumunda. Robotik süreç yönetiminde kurumunuzdaki verimliliği artırmak, operasyonel yüklerinizi azaltmak ve geleceğin teknolojilerine bugünden ayak uydurmak için İnnova’nın dijital dönüşüm çözümlerinden yararlanın, deneyimli uzmanlarımıza danışmak için bize ulaşın.

 

* Boulton, Clint. “What is RPA? A revolution in business process automation” CIO, 03 Sept. 2018 https://www.cio.com/article/3236451/what-is-rpa-robotic-process-automation-explained.html

İlgili Postlar

Dijital ikizler ve akıllı şehirler: Gerçek zamanlı şehir yönetimi

Dijital ikizler ve akıllı şehirler: Gerçek zamanlı şehir yönetimi

11 Eyl 2024

Dijital Dönüşüm
Başarı Hikayeleri
Teknik Destek ‍
444 5INV
444 5 468 ‍
info@innova.com.tr