Yenilikçi müşteri deneyimi için en iyi yapay zekâ araçları

Yenilikci-musteri-deneyimi-icin-en-iyi-yapay-zeka-araclari

1 Kas 2024

5 dk okuma süresi

Farklı sektörlerden pek çok şirket müşteri deneyimini geliştirmek için gelişmiş yapay zekâ araçlarını hızla benimsiyor. Yapay zekâ teknolojileri işletmelerin müşterileriyle olan etkileşimlerini yeniden şekillendirerek kişiselleştirilmiş deneyimler sunmalarını sağlıyor ve müşteri sadakatini artırıyor.

Müşteri deneyimi günümüzün son derece rekabetçi iş dünyasında başarının temel taşı oluşturuyor. İyi bir ürün veya hizmet sunmak artık yeterli olmuyor. Müşterilere etkileyici deneyimler yaratmak giderek daha fazla önem kazanıyor. Yapay zekanın işletmelerin müşterileriyle olan etkileşim şeklini değiştirme gücü fark edildikçe şirketler de daha iyi bir müşteri deneyimi sunmak için en yeni yapay zekâ araçlarını benimsemeye yöneliyor.

Yapay zekâ destekli müşteri deneyimi araçlarının altı ana kullanım alanı bulunuyor. Bu alanlar; sohbet robotları, ses tanıma, çok kanallı destek, kişiselleştirme motorları, duygu analizi ve tahmine dayalı analitik olarak sıralanıyor.

Sohbet robotları

Sohbet robotları ya da sanal asistanlar müşterilerle insan benzeri konuşmalar yapmayı simüle etmek için geliştirilen yapay zekâ tabanlı yazılımlar olarak tanımlanıyor. Bu araçlar işletmelerin müşteri etkileşimlerini otomatikleştirmesini ve sık sorulan soruların yanıtlanmasını sağlıyor. Çoğu durumda işletmeler bu araçları doğrudan web sitelerine entegre ediyor.

IBM Watson Assistant

IBM’in bu çözümü müşteri etkileşimlerini geliştirmeye yardımcı oluyor. “Lite” plan ücretsiz sunuluyor ve 1000 aktif kullanıcıyı kapsıyor. Kurumsal planlar ise özel fiyatlandırılıyor.

Google Dialogflow

Google Dialogflow doğal dil işleme (NLP) ve makine öğrenimini kullanarak sesli botlar ve sanal asistanlar gibi sohbet arayüzleri oluşturmaya yardımcı olan kapsamlı bir geliştirme platformu sunuyor. Aylık fiyatlandırma seçilen sürüm ve yapılan istek sayısına göre değişiyor.

Salesforce Einstein Bots

Salesforce Einstein Bots müşteri etkileşimlerini otomatikleştiriyor ve destek temsilcilerine yardımcı oluyor. Aylık olarak belirlenen ücretle 100 konuşma hakkı tanınıyor.

Microsoft Azure Bot Service

Microsoft Azure Bot Service işletmelerin doğal dil aracılığıyla insanlarla etkileşim kuran zeki botlar geliştirmesine olanak tanıyor. Bu araç şirketlerin bilgi toplamasını ve kullanıcılar adına görevler gerçekleştirmesini kolaylaştırıyor, iş süreçlerini düzenliyor ve verimliliği artırıyor. Microsoft Azure standart kanallarda sınırsız mesaj içeriyor. Premium kanallar 10.000 mesaja kadar ücretsiz sunuluyor.

Oracle Digital Assistant

Oracle Digital Assistant, işletmelerin web siteleri, mobil uygulamalar ve mesajlaşma platformları gibi birden çok kanal üzerinde konuşma arayüzleri geliştirmesini ve uygulamasını sağlıyor. Platform iş uygulamaları içinde kesintisiz konuşma deneyimleri yaratıyor ve metin, sohbet ve ses arayüzlerini destekliyor. Bu çözümde kullanıcılar istek başına ödeme yapıyor veya çalışan başına aylık abonelik seçiyor.

Ses tanıma

Ses tanıma teknolojisi müşterilerin doğal dil kullanarak işletmelerle etkileşime geçmesini sağlıyor ve yazma ve tıklama gibi geleneksel giriş yöntemlerine olan ihtiyacı ortadan kaldırıyor. Bu sayede bekleme süreleri kısalıyor ve 7/24 hizmet sağlanabiliyor.

Amazon Lex

Amazon Lex sesli ve metin tabanlı konuşma arayüzleri geliştiren bir çözüm sunuyor. Amazon Alexa'nın ses tanıma yeteneklerini destekliyor ve işletmelerin uygulamalarına ses özellikleri entegre etmesini sağlıyor. Amazon Lex ilk yıl için sınırlı olmak üzere ücretsiz sunuluyor. Sonrasında talep türüne (metin veya konuşma) ve talep sayısına bağlı olarak maliyet değişiyor. Özel bot eğitimi ek ücretler içeriyor.

Google Cloud Speech-to-Text

Google Cloud Speech-to-Text ses girişini metne dönüştüren güçlü bir ses tanıma hizmeti sunuyor. Yüksek doğruluk oranı ve çoklu dil desteği sayesinde müşteri hizmetleri ve ses kontrollü cihazlar gibi çeşitli uygulamalar için uygun bir platform sunuyor. Ücretlendirmesi dakika başına belirleniyor.

IBM Watson Speech-to-Text

IBM Watson Speech-to-Text bulut tabanlı bir ses tanıma hizmeti sunuyor ve ses girişini yüksek doğrulukla metne dönüştürüyor. Birçok dili destekliyor ve telefon görüşmeleri, videolar ve canlı yayınlar gibi çeşitli kaynaklardan sesleri metne çevirebiliyor. Bu hizmet aylık 500 dakikaya kadar ücretsiz sunuluyor. Sonrasında kullanılan dakika başına fiyatlandırılıyor.

Apple SiriKit

Apple SiriKit, Siri’yi içeren bir iOS, iPadOS ve watchOS framework’ünü kapsıyor. Geliştiricilerin uygulamalarına sesli komutlarla erişim özellikleri eklemesine olanak tanıyor. Böylece kullanıcılar doğal dil komutları kullanarak görevleri yerine getiriyor ve bilgilere ulaşıyor. Apple SiriKit bir Apple Developer Program üyeliği ile ücretsiz kullanılabiliyor.

Çok kanallı destek

Çok kanallı destek müşterilerin e-posta, telefon veya sosyal medya gibi hangi kanaldan ulaşırlarsa ulaşsınlar aynı kaliteli deneyimi yaşamasını sağlıyor. Müşteriler kanallar arasında geçiş yaparken kaldıkları yerden devam edebiliyor ve işletmeler tüm etkileşimleri takip edebiliyor. Bu özellik modern tüketicilerin beklentilerini karşılamak için günümüzde gerekli hale geliyor.

Zendesk

Zendesk biletleme, canlı sohbet, telefon desteği ve self-servis portalları gibi çok kanallı destek çözümleri sunan bir müşteri hizmetleri platformu sunuyor. İşletmeler tek bir arayüzden birden fazla kanal aracılığıyla müşteri etkileşimlerini yönetebiliyor. Abonelik planları ihtiyaca göre belirleniyor.

Salesforce Service Cloud

Salesforce Service Cloud işletmelerin müşteri taleplerini ve sorunlarını verimli bir şekilde yönetmesine ve çözmesine yardımcı olan bir müşteri hizmetleri platformu sunuyor. Ayrıca şirketlerin e-posta, sohbet, telefon, sosyal medya ve mesajlaşma uygulamaları gibi tüm kanallar üzerinden kişiselleştirilmiş ve bağlantılı müşteri deneyimleri sunmasına olanak tanıyor. Platformun aylık ücretleri ihtiyaca göre değişiyor.

Kişiselleştirme motorları

Kişiselleştirme motorları sayesinde işletmeler müşteri ihtiyaçlarını öngörebiliyor, hedefe yönelik teklifler sunabiliyor ve kişiselleştirilmiş pazarlama kampanyaları oluşturabiliyor. Bu sayede müşteri etkileşimleri artırıyor, dönüşüm oranları yükseliyor ve daha yüksek memnuniyet sağlanıyor.

Adobe Target

Adobe Target işletmelerin dijital kanallar üzerinden kişiselleştirilmiş müşteri deneyimleri sunmasına yardımcı olan bir kişiselleştirme motoru sunuyor. İleri seviye segmentasyon, test ve hedefleme yetenekleri bulunan Adobe Target ile şirketler özelleştirilmiş kampanyalar, içerikler ve teklifler oluşturup optimize edebiliyor. Adobe Target yazılım paketleri ve lisansları özel olarak yapılandırılıyor.

Personalization Engine by Salesforce Marketing Cloud

Salesforce Marketing Cloud müşterilere web siteleri mobil uygulamalar ve diğer dijital kanallar üzerinden birebir kişiselleştirilmiş deneyimler sunmaya yardımcı olan bir kişiselleştirme motoru sunuyor. Platformun ileri segmentasyon, gerçek zamanlı kişiselleştirme ve davranışsal hedefleme yetenekleri bulunuyor. İşletmeler müşterilerin benzersiz tercihlerine ve davranışlarına dayalı olarak ilgili içerikler, teklifler ve öneriler sunabiliyor. Salesforce Marketing Cloud Kişiselleştirme Motoru yıllık abonelikle sunuluyor.

Duygu analizi

Duygu analizi bir diğer adıyla "görüş madenciliği" doğal dil işleme ve metin analizi tekniklerini kullanarak müşterilerin bir konuya veya markaya karşı nasıl hissettiklerine dair nitel içgörüler elde edilmesini sağlıyor. Duygu analizi araçları müşteri geri bildirimleri, çevrim içi yorumlar ve sosyal medya gönderileri gibi metin tabanlı bilgileri analiz ederek baskın duyguları veya duygusal tonları belirliyor. İşletmeler bu sayede müşterilerin duygularını analiz ettikten sonra eğilimleri ve kalıpları belirleyip ürünlerini veya hizmetlerini buna göre ayarlayabiliyor.

Lexalytics

Lexalytics iş duygu analizi ve veri madenciliği çözümleri sunan bir metin analizi ve doğal dil işleme platformu sunuyor. Lexalytics yapılandırılmamış verilerden duyguları belirlemenin kolay ve hızlı bir yolunu sunuyor. Kullanım durumları arasında sosyal medya izleme, yasal uyumluluk, robotik süreç otomasyonu ve müşteri ses programları yer alıyor. Seçilen çözüme ve kurulum yöntemine (yerinde, bulutta veya hibrit altyapı içinde) göre fiyatlandırma değişiyor.

Talkwalker

Talkwalker kısa bir süre önce Hootsuite tarafından satın alınan bir tüketici analitiği platformu olarak biliniyor ve duygu analizi ile sosyal dinleme çözümleri sunuyor. Talkwalker izleyici demografisi, ilgi alanları, motivasyonlar ve diğer faktörlere dayalı veri kaynaklarını birleştirerek marka algısını daha iyi izlemeyi ve sosyal medya konuşmalarını analiz etmeyi sağlıyor.

Tahmine dayalı analitik

Tahmine dayalı analitik geçmiş veriler, istatistiksel algoritmalar ve makine öğrenimi tekniklerini kullanarak gelecekteki eğilimleri, davranışları ve sonuçları tahmin ediyor. Bu teknoloji, müşteri yaşam boyu değerini hesaplama, yüksek değerli müşterileri bulma, pazarlama kampanyalarını hedefleme ve müşteri tutma oranlarını iyileştirme gibi operasyonları geliştirme potansiyeli sunuyor.

IBM SPSS

IBM SPSS gelişmiş istatistiksel analiz gerçekleştiren ve tahmine dayalı analitik ve modelleme yetenekleri sunan bir yazılım platformu sunuyor. Büyük veri setlerini analiz etmek, tahmine dayalı modeller oluşturmak ve karar almayı destekleyen içgörüler ortaya çıkarmak için tasarlanmış olan IBM SPSS hem aylık aboneliklerle hem de sürekli lisansla kullanılabiliyor.

Google Analytics

Google Analytics tahmine dayalı analitik ve iş zekâsı sağlayan bir web analitiği platformu sunarak işletmelerin cihazlar ve platformlar arasında geçiş yapan müşterilerini anlamalarına yardımcı oluyor. Ayrıca web sitesi trafiğini izleyebiliyor, kullanıcı davranışlarını analiz edebiliyor ve pazarlama kampanyalarının etkinliğini ölçebiliyor. Google Analytics kullanarak işletmeler müşteri tercihlerini öngörebiliyor, iyileştirme fırsatlarını belirleyebiliyor ve müşteri deneyimi stratejilerini optimize ederek kullanıcı deneyimini iyileştirebiliyor. Google Analytics ücretsiz olarak kullanılabiliyor.

İlgili Postlar

kentsel-yesil-altyapilar-sehirlerde-doga-ile-butunlesme

Kentsel Yeşil Altyapılar: Şehirlerde Doğa ile Bütünleşme

12 Ara 2024

Dijital Dönüşüm
Başarı Hikayeleri
Teknik Destek ‍
444 5INV
444 5 468 ‍
info@innova.com.tr