17 Ara 2021
3 dk okuma süresi
Bir e-ticaret sitesi, müşterilerine daha iyi hizmet vermek için neler yapabilir? Bu ucu açık soruya; kullanıcı dostu bir arayüzden mobil uygulamalara, detaylı ürün bilgilerinden fotoğraflarına, zengin ödeme seçeneklerinden hızlı teslimata ve harika bir satış sonrası destek sunmaya kadar pek çok yanıt verilebilir. Konu müşteri deneyimini iyileştirmek olduğunda, sınır şirketlerin hayal gücüdür. Peki, müşterilere beğendikleri ancak o an satın alma güçlerinin bulunmadığı bir ürüne sahip olma şansı sunabilmek muhteşem olmaz mıydı? Bu bir hayal değil…
Günümüzde müşteriler ürün çeşitliliğinin ve fiyat avantajının yanı sıra alternatif ödeme seçeneklerini de satın alma kararlarının belirleyici etkenlerinden birisi olarak görüyor. Çevrimiçi alışveriş yapan tüketicilerin çok büyük bir bölümü kredi ve banka kartlarına sahip, kart kullanmayanlar ise kapıda ödeme seçeneği olan e-ticaret sitelerini tercih ediyor. Yine de bu üç seçeneğin müşteri açısından yeterli olmadığı durumlar yaşanıyor.
Bir tüketici, kapıda ödeme seçeneği sunduğu için alışveriş yaptığı e-ticaret sitesinde aradığı her ürünü bulamayabiliyor. Banka kartında yeterli bakiye, kredi kartında ise yeterli limiti bulunmadığındaysa, istese de gözüne kestirdiği ürünü satın alamıyor. Çoğu e-ticaret sitesi, müşteriyle alakalı olan bu küçük ancak satın alma davranışını ertelemeye ya da iptal etmeye yetecek kadar büyük sorunu henüz aşabilmiş değil. Oysaki, artık müşterilerin hayatlarını kolaylaştıran alternatif ödeme yöntemleri kredi ve banka kartları ya da kapıda ödemeyle sınırlı değil. E-ticaret siteleri, müşterilere satın alma süreci esnasında tüketici kredisi ile ödeme imkânı sunarak satışlarını önemli ölçüde artırma şansına sahip.
E-ticaret başta olmak üzere tüm web deneyimlerinde kullanıcıların yeni özelliklere erişmek için çok fazla aşamadan geçmek zorunda kalmamalarına özen gösterilir. Satış hunisini uzatan ve karmaşıklaştıran ilave adımlar, müşterinin satın alma davranışından vazgeçmesine davetiye çıkarabilir. Dolayısıyla, bir ödeme seçeneği olarak tüketici kredisi sunulurken, müşterilerin bankaya gitmek ve hatta e-ticaret sitesinden ya da uygulamasından çıkmak zorunda bile kalmaması önemlidir. Tüketici kredisi ile ödemenin satışları artırma potansiyelinden tam anlamıyla faydalanmak için bunun kredi kartıyla ödeme sürecinin pratikliğine taşınması gerekir. Böylece müşteriler alışverişlerini farklı bir ödeme seçeneğiyle, hızlı ve kolay bir şekilde tamamlayabilirler.
Tüketici kredisi ödeme seçeneğini müşterilerine sunabilecek tek sektör e-ticaret değil. Bunun yanı sıra turizm, havayolu ve elektronik cihaz satışı yapan şirketler de sattıkları ürünlerin genellikle yüksek tutarlı olmasından ötürü bu alternatif ödeme yöntemiyle satışlarını artırabilirler.
Ödeme teknolojileri geliştiren şirketler tarafından mümkün kılınan bu yeni ödeme seçeneği sayesinde, müşteriler internet sitesi, mobil uygulama veya satış bayisi üzerinden alışverişini tamamlarken tüketici kredisini seçilebiliyor. Sistem en basit anlatımla, e-ticaret siteleriyle bankaların kredi onay sistemlerini birbirlerine bağlıyor.
Tüketici kredisi kullanarak ürün veya hizmet satın alma süreci, müşterinin ürünü sepete eklemesinden satın al butonuna tıkladığı ana kadar diğer ödeme seçenekleri gibi işliyor. Ardından, tüketici kredisi seçeneğinin seçilmesiyle anlaşmalı banka sistemlerine entegre olan finans teknolojisi devreye giriyor. Bu teknoloji, müşterinin kredi talebini anında bankaya iletiyor. Başvuru banka tarafından onaylandığında, müşterinin kredi ve siparişe ait belgeleri e-ticaret sitesinden, mobil uygulamasından ya da satın alma fiziksel bir noktadan yapıldıysa bayilerden kaydediliyor ve kredinin hemen kullanılması sağlanıyor. Böylece müşteriler istedikleri ürünlere beklemeden kavuşabiliyor.
İnnova, geliştirdiği yerli ve milli PayFlex Ortak Kredi Platformu (PayFlex OKP) ile şirketlerin müşterilerine ödeme seçeneği olarak tüketici kredisi sunmalarını sağlıyor.
PayFlex OKP müşterilere olduğu gibi şirketlere de önemli faydalar sağlıyor. Artık aralarında kredi ve banka kartlarının da yer aldığı geleneksel ödeme yöntemlerinin yanı sıra kredi seçeneği sunan şirketler, satışlarını artırma ve yeni müşteriler kazanma şansı yakalıyor.
Bankaların farklılık gösteren anında kredilendirme altyapılarını tek çatı altında toplayan PayFlex OKP, şirketlerin bankalar tarafından uygulanan altyapı ve yazılım geliştirmelerinden etkilenmemelerini sağlıyor. Tek bir entegrasyonla sistemdeki tüm bankaların tekliflerini müşterilerine sunabiliyor. Şirketler ayrıca bu ödeme seçeneğini kullanabilecek müşterileri, hangi ürünlerin anında kredilendirmeyle alınabileceğini ve hangi bankaların tekliflerinin müşterilerine sunulabileceğini seçebiliyor.
Tüketici kredileri, kredi kartına kıyasla daha düşük faiz oranına sahip. Bu avantaj, tüketicinin satın alma gücünü ve buna bağlı olarak şirketlerin cirosunu artırıyor. Yeni nesil ödeme yönteminin güvenli yapısı da dikkate değer. Kredi öncesinde banka onayı alınması, krediyle ödemenin finansal riskini kredi kartı ödemelerine kıyasla azaltıyor. Aynı zamanda, kredi tutarlarının doğrudan şirket hesaplarına yatması da ödemeleri garanti altına alan bir diğer etken olarak öne çıkıyor.
PayFlex OKP, tüketiciler için ise satın alma bütçesini artırmanın ve mesai saatleri dışında bile kredi kullanabilmenin ötesinde faydalar sağlıyor. Bunların başında, platformun birçok bankayla entegre çalışması sayesinde mümkün olan kredi karşılaştırma kabiliyeti geliyor. Tüketiciler, banka kredi oranlarını anlık olarak karşılaştırıp, kendilerine en uygun krediyi seçebiliyor.
İlgili Postlar