Yapay zeka, işletmelerin müşterilerle ilişkilerine nasıl katkı sağlıyor?

Yapay zeka, işletmelerin müşterilerle ilişkilerine nasıl katkı sağlıyor?

9 Mar 2023

2 dk okuma süresi

 

Çok uzun bir süredir bilim kurgu dünyasının olmazsa olmaz bir parçası konumunda yer alan yapay zeka teknolojisi ile artık günlük hayatımızın pek çok alanında karşılaşıyoruz. Yapay zeka teknolojisi, dahil olduğu her alan gibi iş dünyasında da büyük fark yaratıyor.

Yapay zeka teknolojisi için bir benzetme yapmak gerekirse henüz eğitim hayatına yeni başlamış bir öğrenci gibi hem dünyayı hem de ona verileni anlamaya çalıştığı bir evrede olduğunu söyleyebiliriz. Geliştikçe ve yeni yetenekler kazandıkça avantajlarını katbekat artıracak olan yapay zeka, şimdiden iş dünyasında pek çok problemin çözümü haline geldi. 

Müşteri hizmetleri, doğru biçimde uygulandığı takdirde yapay zekanın büyük fark yaratabileceği alanlardan biridir. Müşteri hizmetleri genel olarak bir organizasyonunun tamamını beslediği için, yapay zekanın yaratacağı etki organizasyonun tüm bileşenleri tarafından hızla fark edilebilir. 

Çoğu işletmenin artık neredeyse tamamen çevrimiçi hale gelmesiyle, müşteri hizmetlerinin operasyon içindeki rolü de artmış durumda. COVID-19'un etkisi nedeniyle tüm dünyada şirketler, iş süreçlerine yardımcı olabilecek araçlar arıyor. Bütün çalışanlar sürekli ofiste bulunmadıkları için manuel müdahale gerektiren sistemlerin etkin kullanılması zorlaştı. Çevrimiçi altyapı sistemleri için süreçlerin otomatikleştirilmesi, işletmelere operasyonel anlamda da önemli bir kazanç sağlıyor. 

Kurumların müşterileriyle etkileşimi arttıkça, müşteriler hakkındaki veri üretimi de artış gösteriyor. Ortaya çıkan bu büyük miktarlardaki verinin çalışanlar tarafından doğru biçimde analiz edilmesi, dev bir orman yangınını kovayla söndürmeye çalışmaya benzetilebilir. Personel veriyi işleyebilir ama her an her saniye artan çok büyük miktarlardaki veriyi işlemesi mümkün değildir. Bu sebeple sürecin yapay zekaya devredilmesi kaçınılmazdır. 

Kullanıcıların benzersiz tercihlerini analiz ederek onlara özel öneriler sunmak, çalışanlar için içinden çıkılması son derece güç bir algoritma problemi haline gelecektir. Buna karşın yapay zeka her kullanıcı için ayrı ayrı analizler yaparak kolayca kişiselleştirilmiş öneriler sunabilir. Ayrıca bunu herhangi bir kesinti olmadan 7/24 yapabilir. Şirketler bu ve benzeri avantajlar nedeniyle rekabette öne çıkmak için yapay zekadan faydalanmak zorundadır. 

İnnovAI-Cx: Müşteri Deneyimi uygulaması ile kurumlar müşteri hizmetlerinde çağ atlıyor

İnnova tarafından geliştirilen İnnovAI yapay zeka modelleri, kurumların iş süreçlerinde yapay zekanın avantajlarından faydalanmalarını mümkün kılıyor. İş süreçlerine yapay zekayı dahil etmek isteyen şirketler hem maliyet hem de zaman noktasında büyük bir yatırım yapmak zorundalar. İnnova’nın geliştirdiği İnnovAI-Cx sayesinde işletmeler, herhangi bir ilave yatırıma ihtiyaç duymadan müşteri deneyimini yapay zekanın katkılarıyla birleştiriyor. 

Kurumların müşterilerini daha önce mümkün olmayan bir derinlikte anlamalarını sağlayan İnnovAI-Cx, ihtiyaçları ve tercihleri belirlenen müşterilerin beklentilerini karşılamak için en doğru çözümleri üretiyor. İnnovAI-Cx ile şirketler, müşteri ilişkilerinin dahil olduğu tüm iş süreçlerinde muazzam bir hız ve keskinlik kazanıyor. Böylece kârlılık noktasında da avantaj kazanan şirketler, rekabette birkaç adım öne geçiyor. 

İnnovAI-Cx’in avantajları nelerdir?

İnnovAI-Cx, kurumlara müşterilerini daha iyi analiz etmelerine olanak tanıyacak pek çok özelliği beraberinde getiriyor. Mutluluk skoru adı verilen bir değerlendirme ölçütüyle puanlanan müşteriler, gerçek zamanlı olarak İnnovAI-Cx tarafından takip ediliyor. Memnuniyeti tespit edilen müşterilere yönelik gerçek zamanlı aksiyon alınmasını sağlayan İnnovAI-Cx, ihtiyaçlara en uygun anda karşılık vermeyi mümkün kılıyor. 

En doğru zamanda ve doğru kanaldan kişiselleştirilmiş kampanyalar sunmaya imkan veren İnnovAI-Cx, müşterilere yönelik en uygun çözümler için çapraz satış fırsatlarını tespit ediyor ve bu sayede işletmenin gelirlerinin artırmasına yardımcı oluyor.

İlgili Postlar

high tech eart

Çoklu Algılayıcı Sistemler: Çevresel İzleme ve Yönetim

27 Oca 2025

Dijital Dönüşüm
Başarı Hikayeleri
Teknik Destek ‍
444 5INV
444 5 468 ‍
info@innova.com.tr