Şirketler kalıcı ve rekabetçi inovasyon için yapay zekâyı nasıl kullanmalı?

Şirketler kalıcı ve rekabetçi inovasyon için yapay zekâyı nasıl kullanmalı?

22 Tem 2024

3 dk okuma süresi

Yapay zekânın getirdiği heyecan verici olanaklar beklenmeyen etkileri ve sonuçları da beraberinde getiriyor. Yapay zekânın müdahalesiyle teknolojinin dönüştürücü gücü daha da ön plana çıkıyor ve BT sağlayıcıları için müşterinin ne istediğini anlamak ve ihtiyaçlarını karşılamak her zamankinden daha fazla önem taşıyor.

Yapay zekâ teknolojileri işletmelerin operasyonları için büyük bir potansiyel değer vadediyor. Araştırmalar yapay zekâ destekli çözümler sunan kurumların müşterilerinin ihtiyaçlarını tam olarak karşılama olasılıklarının üç kat daha yüksek olduğunu gösteriyor. Ancak yapay zekâdan yüksek verim elde etmenin yolu, bu teknolojinin gerçek dünya sorunlarını çözmesinden geçiyor. Müşterilerin beklentilerini karşılayan çözümler, işletmelerin yapay zekâ çağında başarılı olmasına yardımcı oluyor. Müşteri odaklı bir yaklaşımın benimsenmesi, ürün tekliflerini farklılaştırmak ve rekabetçi bir ortamda güven ve sadakat oluşturmak için kritik önem taşıyor.

Müşteri odaklılık 

Forbes yazarı David Henkin, müşteri odaklı inovasyonun gerçek dünyadaki ihtiyaç ve deneyimlere odaklanarak değer yarattığını işaret ediyor. Yapay zekâda bu durum müşterilerin sıkıntılı noktalarını çözen, kullanıcı deneyimini geliştiren ve işletmelere somut faydalar sağlayan teknolojiler geliştirmek anlamına geliyor. 

Günümüzde markaların karşı karşıya kaldığı gerçek dünya sorunlarına çözüm bulmak için yapay zekâyı odağına alan işletmeler, kalıcı müşteri ilişkileri kurma, daha güçlü ve daha güvenilir bir marka oluşturma konusunda başarı sağlıyor. 

Tedarik zinciri yönetiminde ürün talebini tahmin etmek, envanter seviyelerini optimize etmek ve lojistiği düzene sokmak gibi karmaşık zorluklar bulunuyor. Amazon, öngörücü envanter yönetimi için yapay zekâ algoritmalarından yararlanıyor. Bu algoritmalar, satın alma trendleri, mevsimsellik ve piyasa değişiklikleri gibi faktörlere dayanarak ürün talebini tahmin ediyor. Yapay zekâ sistemi, Amazon'un gerçek zamanlı ayarlamalar yapmasına olanak tanıyor, operasyonel maliyetleri azaltıyor ve zamanında ürün bulunabilirliği ve vaktinde teslimatlarıyla müşteri memnuniyetini artırıyor.

Müşterinin endişelerini dikkate almak

Birçok kurum için yapay zekâ destekli çözümlere yatırım yapmak öncelikli bir konu olsa da bu teknolojilerin gizlilik ve güvenlik üzerindeki etkileri hakkında endişeler devam ediyor. İşletmelerin yapay zekâ aracılığıyla kişiselleştirilmiş deneyimler sunmaya çalışırken Genel Veri Koruma Yönetmeliği (GDPR) gibi veri gizliliği ve güvenliği düzenlemelerine uyumu ön planda tutması gerekiyor. Bu sayede kurumlar, yönergelere uyum sağlayarak marka itibarını ve beraberinde müşteri güvenini koruyor.

Birden fazla sektörde müşterilere hizmet veren işletmelerin farklı sektörlerin farklı ihtiyaçlarını nasıl karşılayacağını belirlemesi büyük önem taşıyor. Örneğin perakende kullanım durumları ile üretim veya dağıtım kullanım durumları arasında büyük farklar bulunuyor. Kurumların farklı senaryolara uygun çözümler oluşturması gerekiyor. 

Teknolojinin hızlı doğası ve sürekli değişen müşteri beklentileri, yapay zekâ çözümlerinin müşteri geri bildirimlerine dayalı olarak düzenli biçimde güncellenmesini ve rafine edilmesini gerektiriyor. Bu sürecin en iyi örneklerini Netflix gibi platformlar oluşturuyor. Netflix benzeri dijital içerik platformları içerik oluşturmayı yönlendirmek ve müşteri geri bildirimlerine uyum sağlamak için makine öğreniminden de yararlanıyor. Makine öğrenimi algoritmaları sayesinde platformlar, izleyici memnuniyetini artıran temel özellikleri belirliyor ve bu da rekabet avantajı sağlıyor.

Şirketler kalıcı ve rekabetçi inovasyon için yapay zekâyı nasıl kullanmalı?

Müşteri odaklı yapay zekâ geliştirmek için akıllı yaklaşımlar 

Müşteri odaklı bir inovasyon felsefesi benimsemek müşterilerin en acil sorunlarını anlamayı ve çözmeyi gerektiriyor. Dijital anketler ve kullanıcı test oturumları, sağlayıcıların doğrudan müşteri geri bildirimlerini toplamasına olanak tanıyor ve bu da müşterilerin deneyimlerini ve beklentilerini daha net bir şekilde anlamalarını sağlıyor. Günümüz modern işletmeleri, yapay zekâ inovasyonu ile gelen zorlukları aşmak için şu çözümleri kullanıyor:

Yönetmelikleri ve gizlilik yasalarını anlamak ve takip etmek: Veri ihlalleri ve gizlilik endişelerinin yaygın olduğu bu dönemde müşteriler, gelişmiş yapay zekâ çözümleri oluşturma konusunda yetkin ve gelişen küresel gizlilik düzenlemelerine aşina olan çözüm sağlayıcılarını tercih ediyor.

Düzenli testler yapmak: Yapay zekâ çözümleri, eğitim verilerindeki önyargılar nedeniyle ayrımcı sonuçlara yol açabiliyor. Bu tür riskleri azaltmak ve trendlere bağlı önyargılardan korunmak için düzenli ve kapsamlı testler yapılması gerekiyor.

Zaman ayırmak: Yeni teknolojilerin geliştirilmesi ve uygulanması için kapsamlı bir plana sahip olmak kritik önem taşıyor. Bu planın, yapay zekâ çözümlerinin iş operasyonlarıyla hangi noktalarda ve nasıl uyum sağlayacağını belirlemesi gerekiyor. Bir yapay zekâ ürünü oluşturma ve piyasaya sürme konusunda aceleci davranmamak en iyi sonucu veriyor.

İlgili Postlar

kentsel-yesil-altyapilar-sehirlerde-doga-ile-butunlesme

Kentsel Yeşil Altyapılar: Şehirlerde Doğa ile Bütünleşme

12 Ara 2024

Dijital Dönüşüm
Başarı Hikayeleri
Teknik Destek ‍
444 5INV
444 5 468 ‍
info@innova.com.tr