Sanal POS ile bayilerden e-tahsilat

Sanal POS ile bayilerden e-tahsilat

26 Mar 2015

2 dk okuma süresi

İş dünyasındaki hemen herkesin bildiği üzere Sanal POS (vPOS, Virtual Point of Sale), tahsilatların online olarak yapılmasını sağlayan teknoloji... Sanal POS daha çok e-ticaret yapmak isteyen şirketlerin, bankalarından almaları gereken bir hizmet olarak bilinmekle birlikte bayi ağı bulunan şirketlerin bayi tahsilatları için de kullanılıyor.

Aklımıza gelebilecek birçok ürünün son kullanıcıya ulaştırılmasında bayi ağına ihtiyaç duyuluyor. Zihnimizde canlandırmak için, beyaz eşya markalarını, otomobil markalarını, telekom şirketlerini ve bakkallara kadar uzanan kontör dolum hizmetlerini düşünebiliriz. Yüzlerce, bazen binlerce bayinin söz konusu olduğu bu bayi ağlarında tahsilatların yapılması, takibi ve raporlanması da büyük önem arz ediyor.

Bayilere kredi kartı kolaylığı

Ana şirketin çalıştığı bankadan temin ettiği Sanal POS (vPOS) hizmeti, şirkete yeni tahsilat kanalları açıyor. Bunların ilki, bayisinden kredi kartı ile tahsilat yapabilmesi. Bu sayede bayiler, aldıkları ürün veya hizmetin ödemesini kredi kartlarını kullanarak gerçekleştirebiliyorlar. Örneğin, Aydın’daki bir otomobil yedek parça bayisi sipariş ettiği ürünlerin ödemesini kredi kartını kullanarak yapabiliyor.

Sanal POS’un bir diğer kullanım yöntemi ise bayilerin Sanal POS altyapısı kurmak zorunda kalmadan, ana şirketin vPOS altyapısı üzerinden, son kullanıcıya satış yapabilmeleri. Buna örnek olarak, Eskişehir’deki bir otomobil lastik bayisinin, müşterisine sattığı lastiklerin ödemesini, doğrudan müşterinin kredi kartı ile, ana şirketin internet sitesi üzerinden yapabiliyor olmasını verebiliriz.

Kontörlü hat kullanıcılarının tecrübe etmiş olabileceği bir başka Sanal POS ile tahsilat yöntemi ise kontör yükleme (top-up) ve yükleme kodu e-voucher satışı ve aktivasyonu yapılırken kullanılması. Bu uygulamada, bayi (örneğin mahallenizdeki bakkal), ana şirketin internet sitesine giriş yaparak bir miktar kontörü toptan satın aldığında kendi hesabına kredi olarak yüklemiş oluyor. Daha sonra bireysel müşterilerine satış yaptıkça, kendi hesabındaki kontörlerden müşterisinin hattına yükleme yapabiliyor.

Sanal POS’un sunduğu avantajlar

Sanal POS teknolojisi, bayilere diledikleri ürünleri online olarak sipariş etme veya hizmet satın alma kolaylığı sunarken, bayilerin kendi hesaplarındaki hareketleri anlık olarak raporlayabilmelerine de imkan sağlar. Ana şirketler, sınırsız sayıda bayi ile çalışabilme imkanı bulur; Her bayisinin satın alma, ödeme ve satış performansını gözlemleyebilir ve raporlayabilir.

Bayilerine kendi Sanal POS’u üzerinden satış yapabilme yetkisi sunan ana şirketler, bayilerinin Sanal POS altyapısı kurma maliyetini ortadan kaldırmış, ürün ve hizmetlerin stok maliyetinin bayiye ek yük oluşturmadan, doğrudan ana şirket üzerinden satış yapabilme olanağını bayisine sunmuş olurlar.

E-voucher ve kontör yükleme (top-up) satışı yapan ana şirketler de yine Sanal POS üzerinden satış ve aktivasyon hizmetlerini bayi kanalına açarak, bayilerin son kullanıcıya doğrudan satış yapabilmeleri ve aktivasyon yapabilmeleri için teknoloji altyapısını sağlamış olurlar.

Sanal POS’un sunduğu bir diğer önemli fayda ise şüphesiz, 3D güvenlik altyapısı, SMS veya şifre üretme cihazı / yazılımı ile tek kullanımlık şifre kullanımı gibi ileri güvenlik teknolojilerine sahip olması ve ödemelerin güvenli bir ortamda gerçekleştiriliyor olması.

İnnova, yurtiçinde ve yurtdışında birçok bankaya ve finans kuruluşuna kendi çözümü olan PayFlex Ödeme ve Tahsilat sistemleri platformu ile hizmet veriyor. PayFlex, ölçeklenebilir ve esnek yapısı ile internet üzerinden B2C ve B2B satın almalar için tüm kurumlar için ideal bir altyapı sağlıyor.

İlgili Postlar

Gomulu-odeme-sistemleri-musteri-sadakatini-nasil-etkiliyor

Gömülü ödeme sistemleri müşteri sadakatini nasıl etkiliyor?

31 Eki 2024

Fintek
Başarı Hikayeleri
Teknik Destek ‍
444 5INV
444 5 468 ‍
info@innova.com.tr