6 Oca 2022
2 dk okuma süresi
Teknisyenleri daha ulaşılabilir ve detaylı bilgilerle donatmak, saha hizmetlerinin kalitesini artırıyor. Birçok şirket bu avantajı elde etmek için artırılmış gerçeklik teknolojisine yöneliyor.
Sundukları ürünler ve hizmetler için saha desteği sağlayan şirketler, bu süreçleri etkili yönetmek için saha yönetim araçlarından faydalanıyor. Saha hizmetleri yönetimi genellikle bu iş için geliştirilen yazılımlarla özdeşleştirilse de aslında sahadaki teknisyenlerin, araçların, envanterin ve kaynakların yönetimini içeren kapsamlı bir süreç. Bu hizmetler, telekom, sağlık, mühendislik ve üretim endüstrilerinde faaliyet gösteren şirketlerin operasyonlarının önemli bir kısmını oluşturuyor.
İnnova ARENA gibi saha hizmetleri sunmayı kolaylaştıran ve verimini artıran yazılımlar, yukarıda saydıklarımız dışında sahada çalışanları bulunan tüm sektörlerde faydalı olabilir. Mobil iş gücünü yönetmek, görevlerin zamanında ve en iyi şekilde yerine getirilmesini sağlamak için kullanılabilir.
Günümüzde saha hizmetlerini iyileştirmek için bu tarz merkezi yönetim sistemlerinin yanı sıra artırılmış gerçeklik (AR) de kullanılmaya başlandı. AR’ın kabiliyetleri, bir süreç olarak saha hizmetleri yönetimini çok daha iyi seviyelere taşıyor. Artırılmış gerçeklik, teknisyenlerin mobil cihazlarından ya da AR başlıklarından görüntüleyebildikleri talimatlarla ve hatta çalışırken onları omuzlarının üzerinden izleyebilen uzmanlardan destek alarak daha zorlu sorunları çözmelerine yardımcı oluyor.
Pandemi AR kullanımını artırdı
Saha hizmetlerinde son birkaç yıldır AR hizmetlerine başvurulsa da bu teknolojiye gösterilen ilgi pandemiyle birlikte arttı. Birçok şirket, saha hizmetlerini uzaktan iyileştirmek için AR’dan faydalanmaya başladı.
Pandeminin AR’ın bu alanda benimsenmesini hızlandırmasının ardında, teknisyenlere kapanma dönemlerinde verilen eğitimlerin eskisi gibi yerinde gerçekleştirilememesi yatıyordu. Seyahat ve toplanmaların kısıtlandığı dönemde teknisyen eğitimlerinin uzaktan etkileşimli şekilde sürdürülmesini mümkün kılan AR, aynı zamanda seyahat gibi yerinde eğitimle ilişkili maliyetlerden de tasarruf edilmesini sağladı. Çoğu senaryoda, evinde çalışan bir uzman, mobil cihazlarda çalışan bir AR yazılımı kullanan teknisyenlere uzaktan destek olabiliyor.
AR’ın saha hizmetlerini iyileştiren özellikleri
Artırılmış gerçekliğin bilgi yerleştirme, bilgi yakalama ve eğitim kabiliyetleri, onu saha hizmetleri için çok kullanışlı bir teknoloji yapıyor. Bilgi yerleştirme, mobil cihaz kamerası ya da AR başlığı aracılığıyla görüntülenen mekanik ve elektronik sistemin üzerine teknisyen için faydalı olacak dijital bilgiler ekleyerek onarım süreçlerini kolaylaştırıyor. Bilgi yakalama ise saha hizmetleri yönetimi yazılımlarıyla teknisyen arasında bir köprü görevi görüyor. Teknisyenler merkezi yazılımdan arıza hakkındaki bilgileri alabiliyor, onarımla ilgili son durumu merkezi yazılıma iletebiliyor. Bu sayede, deneyimsiz teknisyenler bile bir açıdan saha deneyimi kazanabiliyor. Günümüzde Türkiye’deki bazı dev beyaz eşya üreticileri hem bakım onarım hem de eğitim süreçlerinde yerli üretim AR yazılımlarından faydalanıyor.
Artırılmış gerçeklik teknolojisinin gerçek dünyayla dijital bilgiyi birleştiren doğası, videonun ötesinde çok daha etkileşimli ve anlaşılabilir eğitim içeriklerinin, şematiklerin, haritaların ve diyagramların oluşturulmasını sağlıyor. Aynı zamanda uzaktan birbirine bağlanan uzmanların dijital içerikler üzerinde daha derinlemesine bilgi alışverişi yapabilmesi de mümkün oluyor.
Artırılmış gerçekliğin bu alandaki heyecan verici özelliklerinden bir tanesi de talebe bağlı uzmanlık sağlayabilmesi. Türünün en iyisi saha hizmetleri yönetim araçları, sahip oldukları yapay zeka yetenekleri sayesinde, iş emirlerini içeriğine bağlı olarak onları en iyi ve en hızlı şekilde tamamlayabilecek ekiplere otomatik olarak atayabiliyor. Ancak iş emri içeriğinin karşılaşılacak sorunun gerçek kapsamını yansıtmadığı ya da sürprizlere gebe olduğu durumlarda, saha ekibinin uzmanlığı sorunun tam anlamıyla çözülmesi için yeterli olamayabilir. AR bu duruma akılcı bir çözüm sunuyor: Merkezdeki uzmanların bir sorunu sahadaki teknisyenin bakış açısından görmesini mümkün kılarak, mobil ekibin merkeze dönmeye gerek duymadan sorunları çözmesini sağlıyor.
İlgili Postlar
Bulut maliyet yönetimi nedir?
31 Eki 2024
Dijital DönüşümYapay zeka şeffaflığı nedir?
28 Eki 2024
Dijital Dönüşüm