23 Ara 2020
2 dk okuma süresi
Kurumların muhasebe süreçlerini kolaylaştıran e-Fatura nedir, avantajları nelerdir ve bir günde e-Fatura’ya geçmek mümkün mü gibi soruları blog yazımızda yanıtlıyoruz.
e-Fatura nedir?
E-Fatura (elektronik fatura), Vergi Usul Kanunu ve Türk Ticaret Kanunu’na göre, tutulması zorunlu olan faturaların elektronik ortamda oluşturulmasını, kaydedilmesini, saklanmasını ve ibraz edilmesini sağlayan sisteme verilen genel isimdir.
Fiziksel faturalarda bulunan tüm bilgileri taşıyan e-Fatura, e-imza ve mali mühür uygulamalarını içerir. Bu sayede, elektronik faturaların kaynağı, doğruluğu, içerik bütünlüğü ve değişmezliği garanti altına alınarak, vergi kaçaklarının ve kayıplarının önüne geçilir.
e-Fatura’nın avantajları
e-Fatura, her şeyden önce gereksiz kaynak kullanımını ve faturalama süreçlerinin maliyetlerini azaltır. e-Fatura çözümleri, kolaylıkla çoklu fatura şablonları oluşturulmasına olanak tanır.
Giden ve gelen faturaların durumu hakkında, web veya mobil tabanlı arayüzler üzerinden anlık bilgi alınmasını mümkün kılar. Öte yandan birden fazla ofis veya merkezden çalışan kurumlar için fatura verilerini birleştirir.
Tercih edeceğiniz e-Fatura çözümünün, kurumunuzda faydalandığınız ERP gibi sistemlerle uyumlu olması, verileri otomatik olarak bu sistemlere ve müşteriye iletilmek üzere e-Fatura sistemine gönderebilmesi büyük bir kolaylıktır.
İnnova PayFlex ile aynı gün e-Fatura sistemine geçin
PayFlex e-Fatura çözümü, başvuru yapan kurumların altyapı yatırımı olmaksızın aynı gün e-Fatura kesmeye başlamalarına olanak tanıyor. Yukarıda bahsettiğimiz tüm özelliklerin yanı sıra, PayFlex e-Fatura sistemine entegrasyon, uzman İnnova kadrosuyla baştan sona yönetiliyor.
İnnova, kendilerine ait bilgi işlem sistemini Gelir İdaresi Başkanlığı’nın(GİB) sistemine doğrudan entegre etmek isteyen şirketler için bu entegrasyonu gerçekleştiriyor. Entegrasyon yöntemini tercih eden şirketler, GİB’in sistemi ile 7/24 doğrudan bağlantıya sahip olarak herhangi bir aracı şirket olmaksızın, e-faturalarını gönderip alabiliyorlar.
7x24 kesintisiz çalışma garantili PayFlex e-Fatura sistemi, firmaların GİB ile arasındaki tüm ilişkileri tek elden yönetiyor ve aynı zamanda müşterilerinin faturalarını kendi sistemlerinde arşivliyor. Böylelikle, işletmelerin ayrıca e-fatura arşiv sistemi kurmalarına ihtiyaç kalmazken, faturaların saklanması dahil tüm süreçlerde İnnova güvencesi ile e-fatura sistemini kullanabiliyorlar. İşletmeler ayrıca mevzuat takibi, yasal uyum, güncelleme, bakım gibi konularla da ilgilenmek zorunda kalmıyorlar.
İnnova PayFlex e-Fatura çözümü hangi özellikleri sunuyor?
Otomatik fatura süreçleri: Kurumların ERP sistemlerini, Maliye Bakanlığı ve uluslararası e-Fatura standartlarına uygun hale getiren PayFlex e-Fatura, Elektronik İmza Sunucusu ve Maliye Bakanlığı Gelirler İdaresi Başkanlığı (GİB) Posta Kutusu ile entegre çalışır.
Uluslararası standartlara uyumlu: PayFlex e-Fatura, Maliye Bakanlığı’na otomatik yasal fatura alışverişi sağlıyor. Maliye Bakanlığı e-Fatura standartlarına uygun olan çözüm, hem UBL’ye (Universal Business Language) hem de EFKS’ye (Elektronik Fatura Kayıt Sistemi) uyumlu çalışır.
İlgili Postlar
Bulut maliyet yönetimi nedir?
31 Eki 2024
Dijital DönüşümYapay zeka şeffaflığı nedir?
28 Eki 2024
Dijital Dönüşüm