14 Eyl 2021
2 dk okuma süresi
Retail Analytics Market’in araştırmasına göre, perakende analitiği pazarının 2025 yılına kadar %18 büyümesi bekleniyor. Bu büyümenin gerçekleşmesi durumunda, sektörün 9,5 milyar dolarlık bir değere ulaşacağı tahmin ediliyor. Beklenen büyümenin temelleri, bugün üzerine çalışılan birçok teknoloji üzerine atılıyor. Bu noktada bulut tabanlı yazılımlar, mağazaların günümüz teknolojilerine entegre olması, RFID etiketleri ve tabi ki IoT teknolojisi çok önemli bir yer tutuyor. Gerekli verileri izlemek, tespit etmek ve doğru stratejiler sunma sürecinde bu gibi araçlar şimdiden, küreselleşen ticaret pazarının vazgeçilmezleri olarak nitelendiriliyorlar.
E-ticaret teknolojisiyle perakende satış
Günümüz dünyasında e-ticaret, verilerden faydalanarak büyüme fırsatları yaratıyor. Bu verilerin müşteri deneyimine yansıtılması, karlılığı artırma konusunda büyük bir avantaj sağlıyor. E-ticaret platformları tüketicilere bu verilerden hareketle tavsiyeler verip satışları artırıyor, ancak fiziksel perakendenin e-ticaret için hiçbir zaman yeri dolmayacak bir avantajı var: Müşterilerin fiziksel varlığı.
Müşterilerin mağazaya girmesiyle bir ürün alması arasındaki en önemli engellerden birisi, yanlış kurgulanmış bir mağaza stratejisi. Perakende analitiği ise tam bu noktada süreci lehinize döndürmek adına devreye giriyor. Dış parametreleri ve müşterilerin davranışlarını öğrenerek ortaya çıkartılan ve anlamlandırılarak eylemlere dönüştürülebilir öngörüler, bu engeli ortadan kaldırmak için mağaza sahiplerine çeşitli stratejiler belirleme olanağı tanıyor.
Örneğin sıcaklık, nem verileri ve gürültü gibi başlıklar ile tasarlanan bir kurguda, tüm bu değişkenlerin ideal hale getirilmesi, dolayısıyla müşteri deneyiminin de en üst noktaya çıkartılabilmesi mümkün oluyor. Analitikten faydalanarak mağazanızın ilk görünen yüzü tabelanızdan başlayarak içerideki tüm alışveriş deneyimini değiştirmek, işletmenizi daha “fark edilir” kılmak mümkün oluyor.
Stratejilerinizin hedefe ulaşmasını sağlayın
Mağazanız için SkywaveStore gibi türünün en gelişmiş örneği akıllı mağaza platformları kullanıyorsanız, elinizde müşteriye ulaşmak için doğru hesaplanmış mağaza içi analitiği, anlık olarak güncellenen mağaza ortam verileri ve hatta uzaktan yönetilebilir bir akıllı tabela sistemine sahipsiniz demektir. Bu noktada, müşterilerinizi mağazanıza çekip, rahat hissettirebilirsiniz.
Ancak, satışı yapacak olan yine perakende satış mağazalarınızdaki danışmanlarınız olarak kalmaya devam edecek. İnnova, IoT temelli çözümlerle kurduğu entegre yapı sayesinde, bu noktada da mağazacılığa katkı sağlayacak verileri sunuyor ve mağaza yönetimlerinin çalışan personelini en doğru şekilde kullanabilmesine olanak tanıyor.
İnnova’nın yerli ve milli SkywaveIoT platformu üzerine inşa edilen bir diğer mağazacılık uygulaması olan Kişi Sayma Sistemi ise mağaza içindeki fiziksel tüm hareketleri bir veri halinde işleyip ortaya çıkan kümeyi verimlilik artırıcı stratejiler üretmek için kullanma olanağı veriyor. Bu sayede perakendecilere de müşteri bağlılığı, satış ve karlılığı artırmak kalıyor.
SkywaveStore: Dijital hassaslıkta yüz yüze satış tecrübesi
SkywaveStore ile yüz yüze satış tecrübesini dijital hassaslıkta gerçekleştirmek mümkün. Mağazaların verimliliğini artırmak adına her olası veriyi dijital bir denklemde verimlilik araçları ile işliyor ve mağazaların hedeflere ulaşmasını kolaylaştırıyor. İleri mağaza analitiği, mağaza sıcaklık haritaları ile müşterilerin mağaza içerisinde en çok vakit geçirdiği bölgelerin saptanmasını ve önce çıkarılmak istenen ürünler için mağaza yerleşimini optimize edilmesini mümkün kılar. SkywaveStore, tüm bunların mağazaya kadar gitmeden, tek bir merkezden yönetilen tek bir ekran üzerinden tüm mağazalar için yapılabilmesine olanak tanır.
Çözüm, mağaza içi ve personelle ilgili öngörüler kadar, ürünlerinizi yerleştireceğiniz doğru noktaları tespit etmeyi, özelleştirilebilir dinamik raporlara erişmeyi ve mağazanızda beklenmeyen bir durum oluşması halinde sizi bilgilendirecek 7/24 uyarı sistemini de içeriyor.
Günümüz teknolojileri kullanıcılarına birçok veriyi sunuyor. Ancak, bu bilgi yığınını doğru işleyebilmek ve elde edilen çıktılar ile verimli stratejiler kurabilmek için akıllı sistemleri kullanmak gerekiyor. Bu noktada İnnova tecrübesi ve IoT tabanlı SkywaveStore akıllı mağaza platformu, perakende mağaza sahiplerinin her türlü ihtiyacına yönelik olarak tasarlanmasıyla dikkat çekiyor.
İlgili Postlar
Bulut maliyet yönetimi nedir?
31 Eki 2024
Dijital DönüşümYapay zeka şeffaflığı nedir?
28 Eki 2024
Dijital Dönüşüm