Ortak Banka Platformu nedir?
6 Ara 2021
3 dk okuma süresi
Birden fazla bankayla çalışan kurum ve kuruluşlar, nakit akışlarını ve hesaplarını yönetirken çalıştıkları banka sayısıyla doğru orantılı olarak artan bir iş yüküyle karşılaşır. Her bir bankanın ilgili web ya da mobil hizmetlerine bağlanmak, bunları tek tek kontrol etmek ve işlem yapmak, çalışanların katma değerli işlere ayırabilecekleri zamanın teknik zorlukları aşmaya çalışmakla geçmesine neden olur.
Her hesap için farklı bir bankanın ilgili dijital sistemine bağlanmak, birbirlerinden farklı arayüzler üzerinden işlemler gerçekleştirmek, önemli ancak çoğu zaman göz ardı edilen bir efor yükü oluşturur ve insan kaynaklı hatalara davetiye çıkarır. Bu sorunu gideren API bankacılığı, bankaların dijital sistemler aracılığıyla sundukları hizmetleri API'ler aracılığıyla diğer üçüncü taraf şirketlere sunan bir protokoldür. API bankacılığı sayesinde, farklı bankaların hizmetlerinin ana siteleri ve uygulamaları dışında kullanılması ya da tek çatı altında toplanması mümkündür.
Payflex OBP, diğer adıyla Ortak Banka Platformu, kurumunuzun banka para transfer süreçleri için kolay yönetim kabiliyetleri sunar, süreçleri çevrimiçi ve güvenli bir şekilde izleyebilmenizi sağlamaya ek, çok sayıda bankada bulunan hesaplarınızı 7 gün 24 saat tek bir platformdan yönetmenize olanak sağlar.
API bankacılığı protokolüyle geliştirilen yerli PayFlex OBP çözümü, tek bir platform üzerinden farklı bankalardaki tüm hesapları kolayca yönetmenizi sağlar. Çalıştığınız bankaların internet şubelerini tek tek dolaşmaya gerek kalmadan, tek bir ekrandan hesaplarınızı yönetebilirsiniz. Bu avantaj, zamandan tasarruf etmenize yardımcı olur.
Payflex OBP ile zaman tasarrufu
Günümüzde bankacılık da gelişen teknolojiye ayak uydurdu. Banka şubesine gitmeden oturduğunuz yerden, yemek yerken, koşarken ya da herhangi bir yerden dilediğiniz zaman sadece bir telefon dokunuşuyla bankacılık işlemlerinin yapılabildiği bir dönemdeyiz. EFT, havale, hesap açıp kapatma, altın alıp satma, yine aynı şekilde döviz alıp satma, fatura ödeme ve birçok başka bankacılık işlemi artık çok kolaylaştı.
PayFlex OBP muhasebe ekibinizin çalıştığınız her bir bankanın internet şubesini tek tek ziyaret etmek zorunda kalmadan işlerini halletmesine olanak tanır. Bu sayede zamanı diğer işlerinizi halletmek için kullanabilirsiniz.
Cari akışlarınızı kontrol altında tutun
Bu sistemde banka para transferini gerçekleştiren müşterileriniz otomatik olarak tespit edilir. PayFlex OBP ile müşteri ve para transferi eşleştirmesi otomatik olarak gerçekleştirir. Tüm cari akışlarınız tek bir platformda bir araya getirildiği için nakit akışınızı kolaylıkla kontrol altında tutabilir, bankacılık işlemlerinizi tek bir ekran üzerinden verimli ve güvenli şekilde yürütebilirsiniz.
Payflex OBP entegrasyon seçenekleri
PayFlex OBP, halihazırda kullandığınız ERP, CRM, faturalama, tahsilat yazılımları ve e-ticaret uygulamalarıyla entegre çalışır. Bankalardan gelen para transferlerinin etkileri otomatik olarak bu uygulamalardaki verilere yansır. Böylece veri ışığında gerçekçi finansal kararlar alabilirsiniz. PayFlex OBP, işinizin aşağıdaki süreçleriyle uyumlu çalışır:
Muhasebe
Muhasebe, ekonomik faaliyetler yürüten tüm kuruluşların mali nitelikteki işlemlerini kaydeden, sınıflandıran, özetleyerek rapor eden ve sonuçlarını yorumlayan ve analiz eden bilim dalıdır. İşletmeler ise amaçlarına ve kuruluş şekillerine göre farklı şekilde sınıflandırılırlar. Bunlar genel olarak şahıs ve sermaye şirketleri şeklindedir. Muhasebenin işlevleri yerine getiren sistem ise temelde kaydetme, sınıflandırma, özetleme ve raporlama olarak dört ana fonksiyon altında tanımlanmıştır.
ERP
ERP (kurumsal kaynak planlama), işletmelerin kaynaklarını bir araya getirerek uçtan uca yönetilmesini ve verimli olarak kullanılmasını sağlamak ya da desteklemek için geliştirilmiş sistem ve yazılımların genel adıdır. Klasik bir ERP yazılımı işlem yapabilmek için bilgisayarın çeşitli yazılım ve donanımlarını kullanır. ERP sistemleri temel olarak değişik verilerin saklanabildiği bütünleşik bir veritabanı kullanırlar.
CRM
CRM (müşteri ilişkileri yönetimi), şirketlerin tüm müşteri etkileşimlerinin kaydedilmesi sonucu ortaya çıkan veriler sayesinde, şirketlerin ticari ilişkileri güçlendirmek ve karlılığı artırmak için kullandıkları teknoloji, strateji ve uygulamaların bütünüdür. CRM sistemi, şirketlerin müşterilerle bağlantıda kalmasına, süreçleri düzene sokmasına ve karlılığı artırmasına yardımcı olur. CRM araçları pazarlama, satış, dijital ticaret ve müşteri hizmetleri etkileşimlerini kapsayan tüm müşteri yaşam döngüsü boyunca müşteri ilişkilerini yönetmek için kullanılabilir.
Tahsilat
Tahsilat, alacakların toplanması veya süresi içinde ödenmeyenlerin yasal yollarla alınması şeklinde tanımlanabilir. Alacak yönetimi ne kadar planlıysa nakit akışı da o kadar hızlı olmaktadır. Tahsilat yönetimi yapılırken hız, verim ve planlılık konularına dikkat edilmelidir.
E-ticaret yazılımları
İnternet üzerinden online satış yapan web sitelerinin kullandığı özelleştirilmiş araçlara verilen genel bir adlandırmadır. E-ticaret yazılımları ürün sergileme, üyelik, sepete ekleme, sipariş oluşturma, online ödeme alma ve sipariş takibi gibi modülleri barındırır.
İlgili Postlar