KOBİ’lerin dijital dönüşüm sürecini yönetmelerini sağlayan teknolojiler
3 Haz 2020
2 dk okuma süresi
Şirketler için dijital dönüşümü sosyal medya ve web sitesi ile sınırlamak rekabette geri kalarak yarıştan düşmeye sebep oluyor. Peki, dijital dönüşüm süreçleri için hangi temel teknolojileri kullanmak gerekiyor?
“Ekonominin can damarı” olarak nitelendirilen KOBİ’ler için dijital dönüşüm faydaları saymakla bitmiyor. Elbette bu fayda sağlanması ve dijital dönüşümün yeni ufuklar açması için doğru araçları kullanmak gerekiyor. Her boyutta işletmenin trendleri takip etme yarışında olduğu günümüz koşullarında, KOBİ’lerin kullanabileceği dijital dönüşüm teknolojileri geniş bir yelpazede. Yapay zeka, big data (büyük veri), blockhain, bulut bilişim, kurumsal kaynak yönetimi gibi temel teknolojilerin yanında KOBİ’lerin dijital dünya ile barışmasını sağlayabilecek teknolojileri bu yazımızda derledik.
Bireysel ve kurumsal ajanda uygulamaları
Yakın geçmişe kadar çoğu şirketin müşterilerine verdiği en klasik hediye ajandaydı. Elbette yıl sonunda gelecek yılın ajandaları için matbaacılarla iletişime geçen firmalar halen var; fakat mobil uygulamalar ajandaların yerini aldı. Mobil çalışan profesyoneller, telefon ve tablet işletim sistemlerinde gömülü gelen takvim uygulamalarının yanı sıra özelleştirilebilen ajanda, takvim uygulamaları kullanıyor. Bu sayede maksimum motivasyonla düzenli olmak mümkün oluyor. Kurumsal olarak iş planlarının daha net görülmesi için de tüm çalışanlarınızın planlarını görebileceğiniz ajandalar kullanabilirsiniz.
Görev yönetimi uygulamaları
Ajanda uygulamaları, görevlerin belirli periyotlarda planlanmasını sağlarken, görev yönetimi uygulamaları görevin kimin tarafından üstleneceğini ve hangi detayları içerdiğini görmeye olanak tanıyor. Planlı ve programlı çalışmanın iş verimliliği üzerindeki pozitif etkileri düşünüldüğünde görev yönetimi uygulamalarının önemi anlaşılıyor. PC ve mobil tabanlı çalışan uygulamalar bu anlamda işinizi kolaylaştıracaktır.
Bulut depolama
Dijital dönüşüm en hızlı olarak bulutta gerçekleşiyor. Artan verilerin ortaya çıkardığı veri depolama ve taşıma ihtiyacı bulut depolama hizmetleri sayesinde karşılanabiliyor. İnternet ve cihazlarla dahili depolamanın yetersizliği ve bulut depolamanın bilgiye kolay erişim, veri güvenliği gibi avantajları bulut depolamanın önemini ortaya koyuyor.
Video konferans uygulamaları
Dijital dönüşüm sürecinin önemli araçlarından biri de video konferans uygulamaları. Bağlantı hızlarının güçlenmesiyle iletişimin yeni bir boyut kazanması video konferans uygulamalarına ilgiyi artırıyor. Özellikle uzaktan çalışma yöntemini benimseyen iş profesyonelleri için vazgeçilmez olan video konferans uygulamaları, dünyanın her yerindeki kişilerle kolay iletişim kurmaya yardımcı oluyor.
Ödeme teknolojileri
Dijitalleşme nakitsiz toplum sürecini destekliyor. Temassız ödeme yapmayı mümkün kılan sanal POS, mobil cüzdan gibi finansal teknolojiler kullanılarak farklı ödeme alternatifleri sunulması müşteri ilişkilerini sağlamlaştırmada büyük rol oynuyor. İşinizde ödeme süreçleri yer alıyorsa, finans teknolojilerini mutlaka kullanmalısınız.
CRM programı
CRM programları, dijital dönüşüm yatırımları yapmak için ilk tercih oluyor. Dijitali yakalamak, organizasyonun her alanını içinde barındıran etkili stratejiler geliştirmeyi gerektiriyor. CRM yazılımları, müşteriye temas edilen her noktada farklılaştırılmış hizmet vermek için kullanılıyor. CRM kullanan firmalar pek çok avantaj elde ediyor. CRM sistemleri sayesinde kurumsal hafıza oluşturmak, veri güvenliği sürecini yönetmek, ekip koordinasyonunu güçlendirmek, müşterileri kategorize ederek takip etmeyi sağlamak, iyi bir karar destek sistemine sahip olmak, çalışan motivasyonunu artırmak, müşteri memnuniyetini artırmak mümkün oluyor.
İnnova CRM çözümü ile iş süreçleri daha etkili
Müşterisini yakından tanıyan KOBİ’ler sundukları ürün ve hizmetlerle hedefine ulaşabiliyor. Türkiye pazarındaki 15 yıllık tecrübesiyle uzmanlığını harmanlayarak çözümler sunan İnnova, ileri teknolojiyle tasarlanan CRM (Müşteri İlişkileri Yönetimi) sayesinde kurumları hedeflerine ulaşmalarına bir adım daha yaklaştırıyor. Microsoft Dynamics 2015, Oracle Siebel CRM, SAP CRM, Oracle Sales Cloud gibi CRM çözümleri; müşteri memnuniyeti, otomatik süreçler, esneklik, uçtan uca yönetim anlayışı, kaynak ve zaman tasarrufu ve yüksek kazanç avantajları sağlıyor.
İlgili Postlar
Bulut maliyet yönetimi nedir?
31 Eki 2024
Dijital DönüşümYapay zeka şeffaflığı nedir?
28 Eki 2024
Dijital DönüşümStratejik inovasyon nedir?
25 Eki 2024
Dijital Dönüşüm