İyi bir veri sanallaştırma çözümünde olması gerekenler
18 Ara 2020
2 dk okuma süresi
Veri sanallaştırma çözümüne sahip uyarlanabilir bir veri mimarisiyle, işletmenizin dijital dönüşümü büyük bir ilerleme kaydedebilir.
Ancak veri odaklı iş yapan bir organizasyona dönüşmek kolay bir iş değildir; bunun için yeni dijital araçlar kullanmaya başlayarak bir gecede gerçekleşecek bir dönüşüm beklememek gerekir. Bu değişim, öncelikle tüm kurumu kapsayan farklı yaklaşımların bir araya geldiği bir strateji gerektirir.
Sıfır noktasından başlayanların, veri odaklı iş yapan bir kuruma dönüşmek için atmaları gereken ilk adım, organizasyon içerisindeki tüm veri tüketicilerinin gerçek zamanlı veriye kolay ve hızlı şekilde erişmesini sağlamaktır. Söz konusu bu kabiliyet mümkün kılındığında, kurumun bugüne kadar topladığı ve gelecekte toplayacağı tüm verilere katma değer sağlanmış olur. Şirket, bu sayede organizasyonunu optimize edebilir ve veri ışığında doğru kararlar alabilir. Bunun için sahip olunması gereken, veri sanallaştırma özelliğine sahip uyarlanabilir bir veri mimarisidir.
Veri sanallaştırma çözümü seçerken bunlara dikkat edin
Veri sanallaştırma teknolojisi, kurumun operasyonel sistemlerinde, bulutta, veri ambarlarında ya da göllerinde bulunan tüm verileri için bir kural modeli olarak çalışır. Teknoloji, sunduğu özelliklerle veri odaklı bir kurumun mihenk taşını oluşturur:
Plansız raporlama
Veri sanallaştırma teknolojisinin en basit özelliklerinden olan plansız raporlama, bugün bile veri odaklı kurumlar için büyük faydalar sağlıyor. Örneğin, COVID-19 salgını gibi beklenmedik ve acil durumlarda oluşturulan raporlar, kurumların veri ışığında hızla karar alabilmelerini mümkün kılar. Bu sayede kararlar içgüdülerle değil, sorumlu ekiplerin farklı veri kaynaklarından hızla topladıkları bilgiler ışığında alınır.
İstikrarlı veri temini
Çalışanlar veriye nereden ve ne zaman erişmek isterlerse istesinler, bu verilerin aynı veri tabanı üzerinden onlara temin edilebilmesi gerekir. Örneğin, basit bir elektronik tablo, özel bir panel veya Java uygulamasıyla görüntülenen tüm satış verileri istikrarlı olarak erişilebilir olmalıdır.
360 derece görünüm
Veri mimarisinin, müşteriler, üretim, satış ve benzeri tüm iş alanlarında çalışanlara 360 derece bir görünüm sunması gerekir. Bu yaklaşım, veri tüketicisinin yüzlerce çevrimiçi müşterinin kullandığı bir mobil uygulamada ya da yönetimin kullandığı basit bir elektronik tablo gibi birçok farklı durumda uygulanabilir.
Merkezi veri yönetimi
Kurumlar veri yönetimi ve erişilebilirliği konusunda sıkı düzenlemelere tabi tutulurlar ve bu konuda hataya yer yoktur. Veri koruma yönergelerinin tek tek sistemlere, uygulamalara, veri tabanlarına ve raporlara uygulanması etkili bir yöntem değildir. Bunun yerine, tek bir merkezi sistem üzerinden devreye sokulmalıdırlar.
Gecikmesiz veri erişilebilirliği
Bilginin gecikmesiz olarak ulaştırılması gereken veri tüketicilerinin sayısı ve çeşidi hızla artıyor. Bu nedenle, verileri bir veri tabanından diğerine kopyalayan geleneksel mimariler günümüzün dijital ihtiyaçlarını karşılamakta zorlanıyor. Verileri farklı tüketicilere gerçek zamanlı olarak ulaştırma kabiliyetine sahip olan modern mimariler, gecikmeyi en aza indirger.
Yeni teknolojilere adapte olabilme kabiliyeti
Son dönemde birçok yeni veri depolama ve gelişmiş analiz çözümü pazara giriş yaptı ve altyapılara entegre oldu. Bu devinim hız kesmeden devam ediyor. Esnek veri mimarilerine sahip olan kurumlar, yeni teknolojileri daha kolay ve hızlı şekilde sistemlerine entegre etme şansına sahipler.
Açıklayıcı metaveriye erişim
Metaveri (üstveri), kurumun topladığı veriler hakkında bilgiye sahip olmasını ve veriyi en doğru şekilde yorumlamasını sağlar. Üstverileri depolamak ve yönetmek akıllıca bir hamle olsa da beraberinde birtakım zorluklar getirir. Bu zorlukların başında, tıpkı gerçek veriler gibi tüm veri tüketim noktalarına gerçek zamanlı olarak iletilmesi gelir. Üstveriye erişim ne kadar kolay olursa, kurum sistemleri de o kadar şeffaf bir hal alır.
İlgili Postlar
Bulut maliyet yönetimi nedir?
31 Eki 2024
Dijital DönüşümYapay zeka şeffaflığı nedir?
28 Eki 2024
Dijital DönüşümStratejik inovasyon nedir?
25 Eki 2024
Dijital Dönüşüm